سه‌شنبه, آوریل 16, 2024
خانهاخبارابراهیم حاتمی کیا سریال حضرت موسی (ع) را خواهد ساخت

ابراهیم حاتمی کیا سریال حضرت موسی (ع) را خواهد ساخت

اخبار هنری : ابراهیم حاتمی کیا سریال حضرت موسی (ع) را جلوی دوربین خواهد برد. این گارگردان به‌تازگی دراین‌باره صحبت‌هایی به‌دست داده است.

روز گذشته بود که اخباری مبنی بر انتخاب شدن ابراهیم حاتمی‌کیا به‌عنوان گارگردان جدید سریال حضرت موسی (ع) منتشر شد. کارگردان پیشین این سریال فرج‌الله سلحشور بود که به‌دلیل بیماری درگذشت. در همان روز گذشته کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سریال حضرت موسی (ع) قطعی شد. حاتمی‌کیا فیلمنامه این اثر را از مدتی پیش در دست گرفته است و اکنون مشغول بازنویسی آن است.

سریال حضرت موسی (ع) که یک سریال «الفِ ویژه» محسوب می‌شود، زیرنظر مرکز سیمافیلم تولید و در ساخت آن از بازیگران خارجی و ایرانی استفاده خواهد شد. ابراهیم حاتمی‌کیا اخیرا صحبت‌هایی درباره پروژه جدید خود به‌دست داده است. او با اشاره به اینکه ساخت این سریال را «ادای دینی به مرحوم سلحشور» می‌داند، درباره تصمیم خود چنین گفت: «در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.»

ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از کارگردان‌های شناخته‌شده‌ی سینمای ایران است. وی سابقه ساخت فیلم‌های مختلفی نظیر هویت، دیده‌بان، مهاجر، وصل نیکان، از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، برج مینو، آژانس شیشه‌ای، ارتفاع پست و چ را دارد. ابراهیم حاتمی‌کیا پیش از این سریال های خاک سرخ و حلقه سبز را برای تلویزیون ساخته است. او سابقه بردن جایزه‌های متعددی از جمله ۷ سیمرغ بلورین را در کارنامه خود دارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط