سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهویدئوسایر ویدئو هاتاثیر پذیری اندری تارکوفسکی و اینگمار برگمان از یکدیگر

تاثیر پذیری اندری تارکوفسکی و اینگمار برگمان از یکدیگر

اخبار هنری : اندری تارکوفسکی و اینگمار برگمان  را بدون هرگونه تردیدی میتوان از بزرگترین فیلمسازان مولف تاریخ سینما برشمرد‌. دو فیلمساز برجسته‌ای که از قضا برای هنر یکدیگر احترام بسیار زیادی قائل بودند. برگمان که به صراحت لهجه معروف است در مصاحبه‌ای در رابطه با تارکوفسکی گفته بود: «کشف اولین فیلم تارکوفسکی برایم به معجزه می‌مانست. خود را ناگهان ایستاده در تالاری یافتم که تا آن زمان، هرگز کلیدش را به من نداده بودند. تالاری که همیشه آرزویم بود واردش شوم، او کاملا آسوده و آزاد در آن می‌چرخید.»

و زمانی که یک گروه از سینماگران نقدهای فراوانی به فیلم “Stalker” وارد کرده بودند. تارکوفسکی در پاسخ به آنها گفته بود :«من تنها دیدگاه دو نفر برایم جالب خواهد بود. یکی برسون و دیگری برگمان»

علیرغم اینکه این دو نابغه سینما هرگز یکدیگر را ملاقات نکردند. اما تاثیر پذیری آنها از یکدیگر غیر قابل کتمان است. در این ویدئوی کوتاه میبینیم که چگونه این دو هنرمند پرآوازه به الگوبردای از هم پرداخته‌اند.

 

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط