جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارتاریخ برگزاری فستیوال کن اعلام شد

تاریخ برگزاری فستیوال کن اعلام شد

فستیوال کن یکی از معتبرترین جشنواره های سینمایی دنیاست که هر ساله در فرانسه برگزار می شود. تاریخ برگزاری این فستیوال مشخص شده است و داوران و رئیس هیئت آن ها در بخش های مختلف نیز معرفی شدند. Artnewspress خبرهای جدیدی از این فستیوال برای شما آماده کرده است

فستیوال کن و تاریخ برگزاری آن اعلام شد. Artnewspress با گزارش لحظه به لحظه از فرانسه شهر نیس همراه شماست تا در این جشنواره داغ ترین خبرها را به شما برساند.

مسئولان برگزاری هفتاد و دومین دوره رویداد سینمایی معتبر و جشنواره فیلم کن در سال 2019 را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، دور بعدی فستیوال کن از تاریخ 14 می تا 25 می 2019 مصادف با 24 اردیبهشت تا 4 خرداد، برگزار خواهد شد و مانند سال گذشته از روز سه شنبه آغاز و پس از 12 روز در شنبه پایان می یابد.

جشنواره جهانی فیلم کن

تحولات فستیوال کن در طی سال های گذشته

در سال 2018 تغییراتی در تاریخ جشنواره فیلم کن داده شد تا این رویداد معتبر سینمایی پس از جشن تولد 70 سالگی آن فصل جدیدی از این رویداد معتبر و جهانی سینمایی در سال 2016 آغاز شود.

امسال نیز فستیوال کن چند قانون جدید را وضع و اجرا خواهد کرد. از جمله می توان نمایش همزمان فیلم ها را برای عموم مردم و اهالی رسانه بیان کرد تا از لو رفتن فیلم ها و انتشار نقدها قبل از نمایش عمومی در جشنواره جلوگیری شود. البته این قانون انتقاد برخی از خبرنگاران را به همراه داشت.

کیت بلانشت، رئیس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن در سال 2019، جایزه نخل طلای بهترین فیلم این فستیوال را از بین 21 فیلم رقابت کننده به فیلم ژاپنی به کارگردانی هیروکازو کورئیدا و با نام دزدان فروشگاه اعطا کرد.

پس از نخل طلا مهم ترین جایزه فستیوال کن، جایزه بزرگ هیئت داوران است که به فیلم کلنزمن سیاه به کارگردانی اسپایک لی اعطا شد. همچنین کفر ناحوم، فیلم لبنانی به کارگردانی نادین لبکی جایزه هیئت داوران را دریافت کرد و کارگردان مطرح سینمای فرانسه، ژان لوک گدار نیز برای ساخت فیلم کتاب تصویر جایزه نخل طلایی را به خود اختصاص داد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط