پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارجشنواره ونیز از «کوستا گاوراس» تجلیل می‌کند

جشنواره ونیز از «کوستا گاوراس» تجلیل می‌کند

اخبار هنری : کارگردان سرشناس فیلم‌هایی چون «زد»، «گمشده» و «جعبه موسیقی» همزمان با اکران جدیدترین درام سیاسی‌اش با عنوان «بزرگسالان در اتاق» در بخش خارج از رقابتی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹، جایزه جیگر-لکولتور گلوری را دریافت می‌کند.

این کارگردان فرانسوی که زاده یونان است، در سال ۱۹۶۹با فیلم سیاسی «زد» به شهرت رسید و جایزه اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین فیلم خارجی زبان سال کسب کرد و با «گمشده» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار را در سال ۱۹۸۲ دریافت کرد.

جدیدترین فیلم کوستا گاوراس با عنوان «بزرگسالان در اتاق» نگاهی به بحران مالی یونان دارد و امسال اولین اکران جهانی‌اش را در بخش خارج از رقابت جشنواره فیلم ونیز در ۳۱ آگوست تجربه خواهد کرد.

کریستوس لولیس، الکساندروس بوردومیس و اولریخ تاکور بازیگران این فیلم هستند که با اقتباس از کتابی به نام «بزرگسالان در اتاق: نبرد من با تاسیسات عمیق اروپا» نوشته وزیر مالی سابق یونان یعنی یانیس فاروفاکیس ساخته شده است.

این کتاب و فیلم روایت‌گر تراژدی‌ انسانی است که پشت درهای بسته اتاق‌ها در دولت دست چپی یونان در مذاکرات با اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ و به دنبال بحران مالی این کشور رخ داد.

مراسم اهدای جایزه به گاوراس پیش از اکران فیلم در سالا گرانده برگزار می‌شود.

گاوراس هفت سال پس از ساخت آخرین فیلمش امسال بار دیگر بر صندلی کارگردانی نشست و این فیلم را از آغاز آوریل در آتن جلوی دوربین برد. این فیلم در پاریس، ریگا، بروکسل، استراسبورگ، فرانفکورت و لندن فیلمبرداری شد.

هفتادو ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) برگزار می‌شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط