جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباردر اسکار ۲۰۲۰؛ رقبای جدید «در جستجوی فریده» مشخص شدند

در اسکار ۲۰۲۰؛ رقبای جدید «در جستجوی فریده» مشخص شدند

اخبار هنری : چهار کشور ترکیه، رمانی، بلژیک و اوکراین نمایندگان خود برای بخش بین المللی اسکار را انتخاب معرفی کردند. هالیوود ریپورتر، چهار نماینده دیگر از سوی کشورهای ترکیه، رمانی، بلژیک و اوکراین برای حضور در بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

فیلم سینمایی «سوت زن ها» به کارگردانی کورنلیو پورومبوی که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود به عنوان نماینده کشور رومانی انتخاب شد. مگنولیا پیکچرز حقوق انتشار این را در آمریکا را دریافت کرده است. این توزیع کننده در این بخش اسکار موفق بوده و پنج فیلم نامزد اسکار را در طی هفت سال گذشته منتشر کرده که شامل دو فیلم «مربع» و «دزدان فروشگاه» می‌شود. هر دوی این فیلم‌ها جایزه بهترین فیلم کن را دریافت کرده اند. کشور رومانی از سال ۱۹۶۶ فیلم‌های خود را برای حضور در آکادمی ثبت می‌کند، اما تاکنون هیچ نامزدی را کسب نکرده است.

کشور ترکیه نیز فیلم «تعهد» به کارگردانی سمیح کاپلان‌اوغلو برنده جایزه جشنواره برلیناله، را برای نمایندگی خود برگزید. این فیلم هفتمین فیلم بلند کاپلان اوغلو است، او برای کارگردانی فیلم «عسل» شناخته می‌شود که جایزه خرس طلایی برلیناله را در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ دریافت کرده است. این فیلم بیست وششمین اثری است که از سال ۱۹۶۴ ترکیه به اسکار ارسال کرده است. تا کنون هیچ فیلمی از این کشور نامزد اسکار نشده است.

کشور بلژیک فیلم اسپانیایی زبان «مادران ما» به کارگردانی سزار دیاز را انتخاب کرد. این فیلم در هفته منتقدان فیلم کن به نمایش در آمد و جایزه دوربین طلایی این جشنواره را کسب کرد. کشور بلژیک تا کنون ۷ بار نامزدی اسکار را تجربه کرده و آخرین آن فیلم سینمایی «فروپاشی حلقه شکسته» در سال ۲۰۱۳ بود. هنوز فیلمی از سینمای بلژیک جایزه اسکار را دریافت نکرده است.

کشور اوکراین هم فیلم سینمایی «به سمت خانه» به کارگردانی نریمان علیاف را به اسکار فرستاده که داستان زندگی یک پدر و پسر در اوکراین جنگ زده است. این فیلم در بخش دو هفته‌ای جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و پس از آن نیز در چند جشنواره گمنام دیگر به نمایش در آمد. «به سمت خانه» دوازدهمین فیلم ارسال شده از سوی اوکراین به اسکار است. این کشور تا کنون نامزدی در بخش بین المللی اسکار نداشته است.

اول اکتبر (۹ مهر) آخرین مهلت کشورها برای ارسال نمایندگان خود به اسکار است. آکادمی اسکار از بین این فیلم‌ها ۱۰ فیلم را انتخاب و در نهایت پنج نامزدی اصلی خود را در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) اعلام می‌کند. برندگان نهایی نود و دومین جوایز اسکار نیز در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) اعلام خواهد شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط