جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارعضو هیات‌ انتخاب نماینده ایران‌ برای اسکار ۲۰۲۱ امیدی به موفقیت "خورشید"...

عضو هیات‌ انتخاب نماینده ایران‌ برای اسکار ۲۰۲۱ امیدی به موفقیت “خورشید” ندارم

اخبار هنری : آنتونیا شرکا”؛ از اعضای هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۱ گفت :

■ فقط فیلم‌هایی اجازه معرفی به آکادمی اسکار را دارند که تا ۳۱ دسامبر حداقل یک هفته در کشور خود به نمایش عمومی درآمده باشند.پس گزینه‌های خوبی مثل شیطان وجود ندارد (محمد رسول اف – برنده خرس طلایی برلین) و دشت خاموش (احمد بهرامی، برنده بهترین فیلم بخش افق‌های ونیز و جایزه فیپرشی) که خود افتخار بازنویسی زیرنویس‌های ایتالیایی آن را داشته‌ام، و فیلم‌هایی که ندیده‌ می‌توانستند گزینه‌های خوبی باشند مثل جنایت بی‌دقت (شهرام مکری، برنده بهترین فیلمنامه ونیز)، به این دلیل که پروانه نمایش ندارند یا دیگر فرصتی برای اکران‌شان نمانده، امکان معرفی به اسکار را نداشته‌اند.
از فیلم‌های باقیمانده، انتخاب اول من بی‌تردید خانه پدری (کیانوش عیاری) – که افتخار ترجمه به ایتالیایی زیرنویس‌های این فیلم را نیز برای جشنواره ونیز داشته‌ام – بوده و هست و خواهد بود و شاید انتخاب آخرم خورشید.
از ۳ فیلم فهرست نهایی، باز یلدا را به دو فیلم دیگر ترجیح می‌دادم.
البته مهم است که فیلم منتخب برای نمایندگی سینمای ایران در اسکار، پخش کننده خارجی قدرتمندی داشته باشد تا بتواند برای هر چه بیشتر و بهتر معرفی و تبلیغ شدن فیلم تلاش کند که یلدا و خورشید این فرصت را داشتند و دارند.
با اینکه هیچ‌کدام از این ۳ فیلم به قدر کافی و به لحاظ سینمایی قانع‌کننده نیستند اما حداقل یلدا – با همه ساختار تلویزیونی که به قول منتقدانش دارد – مسائل مربوط به کاستی‌های حقوق زنان و جزایی را مطرح می‌کند.
و قطعا این موضوع اجتماعی می‌توانست امروزی‌تر و چالشی‌تر از داستان فانتزی خورشید باشد که انگار با سنجاق کردن کودکان افغان بازیگر در فیلم در هر جشنواره، امید به ایجاد همدلی و جذب جایزه دارد.
باری، رای اکثریت اعضاء با خورشید بود که دو برابر آرای یلدا و درخت گردو (با آرای برابر) را از آن خود کرد.
امید چندانی به موفقیت خورشید در اسکار ندارم اما خب، موفقیت هر فیلم ایرانی در جهان افتخاری‌ است برای هر ایرانی؛ خورشید، موفق باشی.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط