پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهاخبارفیلم سینمایی گانگستری زنانه "آشپزخانه" اکران شد

فیلم سینمایی گانگستری زنانه “آشپزخانه” اکران شد

اخبار هنری : استودیوهای هالیوود با جدیت بیشتری به فیلم‌های زن‌محور روی می‌آورند. یک روش آن، ساختن سناریوهای آماده با عوض کردن جنسیت شخصیت بزن بهادر محوری است. راه دیگر، سناریوهای جدیدی است که در آن‌ها، نقش‌های حادثه‌ای، با انگیزه‌های اجتماعی و عاطفی به بازیگران زن محول می‌شود.

بعد از فیلم “بیوه‌ها” که در آن همسران گانگسترهای کشته شده برای تصاحب توبره پرپول مسروقه آنها با سیاستمداران فاسد محلی درگیر می‌شوند، استودیوی برادران وارنر از روز جمعه فیلم “آشپزخانه” را روی پرده‌های سراسری فرستاد که در آن، همسران سه تبهکار خرده‌پا از محله مرکزی غرب منهتن نیویورک که به نام “هلز کیچن”‌ (آشپزخانه جهنم) شهرت دارد، بعد از به زندان افتادن شوهران خود، متحد می‌شوند تا با تبهکاری، حق خود و همسایگان فقیر خود را از جامعه‌ فسادزده، از پلیس‌های باج‌گیر و دستجات تبهکاری “مافیا” اواخر دهه ۱۹۷۰ نیویورک باز ستانند.

“آشپرخانه” را “اندره‌آ برلاف” کارگردانی کرده است. نقش‌های اصلی را “ملیسا مک‌کارتی”، “تیفانی هدیش” و “الیزابت ماس” ایفا می‌کنند و با تاکید بر زن‌محور بودن پروژه، سعی شده که حتی عوامل طراحی صحنه، فیلمبرداری و فنی فیلم نیز تا جای ممکن بر عهده زنان قرار گیرد.

هر چند داستان در محله ایرلندی تباران شهر می‌گذرد ولی کارگردان “برلاف”‌ در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید “نمی‌خواستم فیلمی در باره سه زن سفید پوست بسازم و بنابراین راهی پیدا کردم که یکی از شخصیت‌ها، از آفریقائی‌تباران باشد.”

بازیگر “تیفانی هدیش” که در کمدی زن‌محور و موفق “سفر دخترها” با شرکت ستارگان سیاهپوست هالیوود درخشید،‌ می‌گوید: “شخصیت من کسی است که با تقلا و سختی بزرگ شده و می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند هر چه می‌خواهد انجام دهد.”

ریچارد برودی، منتقد سخت‌گیر مجله نیویورکر، گانگسترهای زن در این فیلم را به رابین‌ هود تشبیه کرده است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط