جمعه, آوریل 19, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم اسکارمراسم اسکار ۲۰۲۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود

مراسم اسکار ۲۰۲۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود

اخبار هنری : طبق تأیید سخنگوی برگزارکنندگان مراسم اسکار ۲۰۲۱، آکادمی قصد دارد مراسم امسال را در ماه اردیبهشت به‌صورت حضوری برگزاری کرده و طبق معمول از شبکه تلویزیونی ABC پخش کند.

سخنگوی آکادمی و شبکه ABC در ارتباط با ورایتی اعلام کرده که «پخش تلویزیونی مراسم حضوری اسکار اتفاق خواهد افتاد.» مراسم اهدای جوایز اسکار که معمولاً در ماه فوریه (بهمن-اسفند) هرسال برگزار می‌شد، به‌دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا دو ماه به تعویق افتاده و در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. ظاهراً این تصمیم به امید بازگشایی مجدد سالن‌های سینما و تکمیل روند اکران فیلم‌های بیشتر در بهار سال جدید اتخاذ شده است. در ادامه این گزارش آمده که مسئولان آکادمی اخیراً با حضور در تالار دالبی (Dolby) گزینه‌های مختلف خود برای نحوه برگزاری مراسم را مورد بررسی قرار داده‌اند.

شیوع جهانی ویروس کووید-19 همچون بسیاری از زمینه‌های دیگر، مشکلات زیادی را برای صنعت سینما به‌وجود آورده است. سالن‌های سینما به‌صورت گسترده به تعطیلی کشیده شده و استودیوهای فیلمسازی به امید بهتر شدن شرایط، تاریخ اکران آثار خود را یکی پس از دیگری به تأخیر می‌اندازند. آکادمی پیش از این جدول زمانی فیلم‌هایی که واجد شرایط حضور در مراسم سال ۲۰۲۱ هستند را تمدید کرده که براین اساس، فیلم‌هایی که تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) اکران شده باشند، امکان حضور در مراسم اسکار امسال را خواهند داشت. این تاریخ معمولاً تا پایان سال جاری میلادی تعیین می‌شد. ضمن اینکه فیلم‌هایی که در پلتفرم‌های استریمینگ پخش شده باشند نیز واجد شرایط حضور در مراسم اسکار ۲۰۲۱ خواهند بود.

مراسم اسکار، طبق سنت همیشگی خود، در تئاتر دالبی لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد شد. سالنی با ظرفیت ۳۴۰۰ نفر که هرساله میزبان هنرمندان و فعالان برجسته حوزه سینما است. هنوز مشخص نیست که تعداد میهمانان مراسم امسال چه تغییری را به خود خواهد دید و اینکه چه نوع پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس اتخاذ خواهد شد. مراسم اهدای جوایز امی ۲۰۲۰ به‌صورت مجازی برگزار شد. اکثر میهمانان دعوت شده به مراسم امسال ازطریق پلتفرم Zoom و از خانه‌های خود جوایز خود را دریافت کردند. باید دید که اسکار به چه شکلی با همه‌گیری ویروس کرونا برخورد خواهد کرد.

مهدی اسدی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط