جمعه, آوریل 19, 2024

مرگ ناجی

اخبار هنری : خاویر باردم نقش نویسنده و صاحب خانه را دارد، نمادی از خدا که تشنه پرستیده شدن است و حاضر است حتی فرزندش را فدا کند (عیسی) تنها به خاطر اینکه ستایش گردد. او می بخشد گناه انسان ها را تا فرآیند تمجیدها ادامه یابد. او اجازه می دهد انسان ها مادر را (با بازی جنیفر لارنس) که نماد عشق، طبیعت، حیرت، تنهایی و ترس بشر است بیازارند تا فرآیند پرستش ادامه پیدا کند!
مادری که از نویسنده تمنا می کند که من می خواهم در این خانه با تو تنها باشم. آیا مگر من برای تو کافی نیستم !؟ (یادآور پرسش ملائک از خداوند درباره چرایی خلقت انسان). اما وسوسه پرستش است یا عشق خداوند به بشر که آنها را به خانه راه می دهد حتی اگر افراد بشرخانه، طبیعت و مریم مقدس را نابود کرده و فرزندش را شرحه شرحه کرده و تکه های گوشت او را بخورند!
تیکه تیکه کردن بچه و خوردنش اشاره داره به مراسم عشای ربانی، در این مراسم هم تو کلیسا ها به مردم یه تیکه نون و یه جرعه آب میدن به استعاره از گوشت و خون عیسی مسیح.
سر بریدن بچه اشاره به حضرت ابراهیم و قربانی کردن و رسومات و ایین های بی جایی که وجود داره و اشاره به اینکه جلوی دزدی و قتل و غارت به خاطر بخشش خدا از بین نمیره.
▪️این منجی لزوما مسیح نیست. منجی بشریت، از جمله مفاهیمی است که در اکثر ادیان الهی وجود دارد و قرار است روزی با ظهور خود دنیا را از ظلم و ستم پاک کند. آرنوفسکی هم با دیدی کاملا باز سراغ این مهم آمده و در قالب یک نوزاد، منجی ادیان الهی مختلف را به تصویر کشیده است. برای مثال همزمان با اینکه در برخی از سکانس‌ها به وضوح صلیب را مشاهده می‌کنیم، در این سکانس هم بعضی درحال فریاد زدن «الله اکبر» هستند و به طور کاملا واضح هم قابل شنیدن است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط