جمعه, مارس 29, 2024
خانهویدئوسایر ویدئو هامصاحبهٔ میشل سیمان با نوری بیلگه جیلان

مصاحبهٔ میشل سیمان با نوری بیلگه جیلان

مصاحبهٔ میشل سیمان با نوری بیلگه جیلان ــ پوزیتیف ــ ژوئیه و اوت 2014 ــ ترجمه نوشین دیانت

میشل سیمان: چه زمانی تصمیم گرفتید از موسیقی استفاده کنید و به طور خاص از سونات شماره ۲۰ شوبرت، که در «ناگهان بالتازار» هم استفاده شده؟

▫️نوری بیلگه جیلان: موسیقی‌های مختلفی را امتحان کردیم و در نهایت از این قطعه استفاده کردم چون شوبرت از یک تم استفاده می‌کند ولی با تغییراتی ظریف و واریاسیون‌هایی مینیمال قطعه‌های جدید می‌سازد. این قطعه بسیار شناخته شده است و پس از جستجو متوجه شدم که برسون هم آن را در فیلمش به کار گرفته بوده، اما برایم مهم نبود.

▪️از الاغِ بالتازار تا اسبِ خواب زمستانی…

▫️کاپادوکیه در زبان ترکی یعنی سرزمین اسب‌های زیبا. در این منطقه اسب‌های وحشی بی‌نظیری وجود دارند و به نظرم وارد نکردن‌شان در داستان غیرممکن بود. آنها هیچ تماسی با انسان‌ها ندارند: به محض اینکه گیر می‌افتند، برای آزادی‌شان می‌جنگند. به نظرم این با سوژه فیلم مناسبت داشت.

 

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط