چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Come Play - بیا بازی کن

واکنش منتقدان به فیلم Come Play – بیا بازی کن

اخبار هنری : فیلم درام، فانتزی و ترسناک بیا بازی کن (Come Play) اخیرا در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده و میانگین نمره متوسطی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کرده است.

فیلم Come Play یا در زبان فارسی «بیا بازی کن» یکی از جدیدترین آثار درام، اسرارآمیز، دلهره‌آور و ترسناک شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) است که به‌دست کارگردان هنرمند و تازه‌کاری به نام جیکوب چیس ساخته شده است. در فیلم بیا بازی کن، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند گیلیان جیکوبز در نقش سارا، جان گالاگر جونیور در نقش مارتی، آزی رابرتسون در نقش اولیور، وینسلو فیگلی در نقش برایان و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بیا بازی کن در تاریخ ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در سینماهای مختلف در ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۵۹ را از بین ۱۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جیکوب چیس است. این هنرمند فیلمنامه این اثر دلهره‌آور را براساس فیلم کوتاه Larry (لری) که خودش هم آن را ساخته بود، نوشته است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم اندرو رونا و الکس هینمن فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به بالا قرار داشتند. فیلم بیا بازی کن اولین اثر سینمایی و بلند جیکوب چیس محسوب می‌شود و منتقدان اعتقاد دارند که او حرفه کارگردانی خود را با اثر فوق‌العاده‌ای آغاز کرده است که المان‌های ترسناک و بسیار عالی زیادی را درون خودش دارد. از طرف دیگر هم مخاطبانی که این اثر را تماشا کرده‌اند، آن را دوست داشتند و پیشنهاد کردند که سایر هم حتما باید آن را تماشا کنند. از طرف دیگر هم ۷۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر اسرارآمیز را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Come Play در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Come Play از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

اولیور (با بازی آزی رابرتسون) یک پسر بچه کوچک و تنها است که حس می‌کند تفاوت خیلی زیادی با افراد دیگر دارد. او که از پیدا کردن دوست برای خودش ناامید شده است، به تبلت و تلفن همراه خود پناه می‌برد تا در آن‌ها آرامش را پیدا کند؛ چیزهایی که همیشه وجود دارند و در دسترس او هستند. در همین حین هم یک موجود مرموز تلاش می‌کند تا با استفاده از دستگاه‌های اولیور، وارد دنیای مخصوص ما شود. حالا والدین اولیور (با بازی گیلیان جیکوبز و جان گالاگر جونیور) باید برای نجات پسرشان از دست این هیولا که در پس صفحه‌نمایش دستگاه‌ها زندگی می‌کند، مبارزه و تلاش کنند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Come Play بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

یک قسمت بسیار عالی و جذاب در اواخر فیلم وجود دارد که انگار قصد دارد به یک المان خاصی از فیلم Poltergeist (ارواح خبیثه) ادای احترام کند. در انتهای فیلم هم یک صحنه طولانی، دلهره‌آور و به‌نوعی اعصاب خردکن وجود دارد که باعث می‌شود شما از شدت هیجان روی لبه صندلی خود بنشینید.

جیم اسلوتک | اوریجینال سین

۷۵ از ۱۰۰

فیلم ترسناک بیا بازی کن که اولین اثر بلند جیکوب چیس، نویسنده و کارگردان این اثر، محسوب می‌شود، از زاویه‌های مختلف یک کار مشتق شده است؛ فیلم مشتقی که از یک سری آثار بسیار زیبا و جذاب الهام گرفته است.

بری هرتز | گلوب اند میل

۷۵ از ۱۰۰

مضامین، شخصیت و داستان فیلم Come Play آنقدر قدرتمند است که می‌تواند این اثر را به درون موج خیلی بزرگی از کارهای ترسناکی که این ماه به نمایش درآمده‌اند، وارد کند.

کیتی والش | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

داستان این فیلم به‌طرز فریبنده‌ای ساده است. البته همین داستان ساده، حول محور همان معضل جهانی دنیای مدرن است که براساس وسواس ما نسبت به تکنولوژی نوشته شده است. این فیلم تلاش کرده تا هدف خود را در قالب یک داستان عامیانه منتقل کند که درباره کودک درون اکثر ما صدق می‌کند؛ تلاش برای پذیرش و برقراری ارتباط با دیگران.

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۵۰ از ۱۰۰

اگر یک سری از سکانس‌های قدرتمند و البته معدودی را که وجود دارد در نظر نگیریم، می‌توان گفت که فیلم بیا بازی کن یک اثر سطحی و ناسازگار است؛ اثری که بیشتر به جامپ اسکرها و صحنه‌های ترسناک به‌جای خود اتمسفر فیلم تمرکز دارد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

اکثر بخش‌های این فیلم شما یک وحشت درجه دو و سطح پایین را حس می‌کنید؛ اما به اندازه‌ای سرگرم کننده هست که آن را تماشا کنید.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۴۰ از ۱۰۰

در این فیلم ترس بر مبنای مادرانی ساخته شده است که در تلاش هستند تا از فرزندان کوچک خود محافظت کنند. چیزی که باعث شد این اثر شکست بخورد، این است که اصلا به نظر نمی‌رسد سارا آنطور که باید و شاید با اولیور ارتباط برقرار کند.

روزی نایت | آی جی ان

۴۰ از ۱۰۰

فیلم بیا بازی کن که با سبک ترسناک تکنولوژیکی ساخته شده است، در سطح خیلی پایینی قرار دارد و درست به اندازه قدیمی بودنش، خسته‌کننده است.

بن کنیگزبرگ | نیویورک تایمز

۳۰ از ۱۰۰

فیلم Come Play با غرور خیلی زیاد، تاکتیک‌های ترسناک و حتی صحنه‌های احساساتی هم که دارد، باز هم حس دست دوم و قدیمی بودن را به مخاطب خود می‌دهد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Come Play نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم.

زومجی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط