جمعه, مارس 29, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم One Night in Miami

واکنش منتقدان به فیلم One Night in Miami

اخبار هنری: 

فیلم درام یک شب در میامی (One Night in Miami)، اثر جدید رجینا کینگ، مدتی پیش در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم One Night in Miami یا در زبان فارسی «یک شب در میامی» یکی از جدیدترین آثار درام شرکت آمازون استودیوز (Amazon Studios) است که به‌دست بازیگر و کارگردان بااستعدادی به رجینا کینگ ساخته شده است. این اولین فیلم سینمایی کینگ محسوب می‌شود که به‌تنهایی آن را کارگردانی کرده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم If Beale Street Could Talk (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند)، فیلم Planes: Fire & Rescue (هواپیماها: حریق و نجات)، سریال The Good Doctor (دکتر خوب)، سریال Shameless (بی‌شرم)، سریال This Is Us (این ما هستیم)، سریال Watchmen (نگهبانان)، سریال Seven Seconds (هفت ثانیه) و آثار دیگر اشاره کرد. در فیلم یک شب در میامی، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند کینگزلی بن-ادیر در نقش مالکوم ایکس، الی گوری در نقش محمد علی، الدیس هاج در نقش جیم براون، لزلی ادوم جونیور در نقش سم کوک، لنس ردیک در نقش برادر کریم، نیکولت رابینسون در نقش باربارا کوک، مایکل امپریولی در نقش آنجلو داندی و بو بریجز در نقش آقای کارلتون و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم یک شب در میامی در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) در جشنواره فیلم ونیز که یکی بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. این اثر قرار بود که در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) در سینماهای خاص و انتخاب‌شده‌ای در ایالات متحده به‌صورت محدود نمایش داده شود. زیرا شرکت آمازون استودیوز در نظر دارد که فیلم یک شب در میامی را در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹) در سرویس استریم آمازون پرایم پخش کند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۸۰ را از بین ۲۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کمپ پاورز بوده است. کمپ پاورز فیلمنامه این اثر را براساس نمایشنامه‌ای که خودش با نام One Night in Miami تنظیم کرده بود، نوشته است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم جس وو کالدر، کیث کالدر و جودی کلین فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، بازیگری تیم بازیگری هنرمندان این اثر، سبک کارگردانی کینگ و همچنین فیلمنامه آن را مورد تحسین قرار دادند. از طرف دیگر هم ۱۴۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم One Night in Miami در سینماهای سرتاسر ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم One Night in Miami از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در یک شب باورنکردنی در سال ۱۹۶۴، چهار شخصیت نمادین در زمینه ورزش، موسیقی و فعالیت‌های دیگر جمع شدند تا با هم یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ بوکس را جشن بگیرند. زمانی‌که کاسیوس کلی (کسی که در آینده‌ای نزدیک قرار بود با نام محمد علی خطاب شود)، قهرمان سنگین وزن مقابل خود یعنی سانی لیستون را در سالن همایش‌های میامی شکست داد، هیچکس باورش نمی‌شد؛ زیرا هیچکس انتظار رخ دادن چنین اتفاقی را نداشت. کاسیوس کلی بعد از این مسابقه با سه نفر از دوستانش یعنی مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون، این رویداد را ماندگار کردند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم One Night in Miami بیندازیم:

جو لیپست | کانسیکوئنس آو ساوند

۱۰۰ از ۱۰۰

رجینا کینگ حرفه کارگردانی خود را با یک اثر آرام و قابل تأمل آغاز کرد؛ اثری که از اشاره‌های مختلف و قدرتمند نسبت به نژاد، مسئولیت و همچنین انقلاب پر شده است؛ چیزهایی که هم به موقع و هم سرگرم‌کننده حساب می‌شوند.

کیت اربلند | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

فیلم One Night in Miami خیلی سخت مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اثر در عین حال که لذت‌بخش است، اغلب اوقات با اتفاقات مختلف نشان می‌دهد که چه چیزهایی یک فرد را فوق‌العاده می‌کند؛ حتی زمانی‌که دنیا برای چنین افرادی آمادگی ندارد. من امیدوار هستم که دنیا آمادگی دیدن چیزی را که کینگ ساخته است، داشته باشد.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

کینگ داستان One Night in Miami را به یک فیلم واقعی تبدیل می‌کند. این فیلم سرتاسر از جلوه‌های بصری جذاب پر شده است و هیجان احساسی هم حسابی در آن در جنب و جوش است.

تیفانی چوبانیان | Film Threat

۸۵ از ۱۰۰

می‌توان اطمینان داشت که فیلم یک شب در میامی باعث می‌شود که بحث‌ها و گفتگوهای بیشتری مطرح شود؛ چیزهایی که بیشتر از قبل ما را به برابری واقعی، عدالت، احترام و درک همه نزدیک می‌کند.

جیک کول | مجله اسلنت

۷۵ از ۱۰۰

از یک طرف این فیلم در تلاش است تا نشان دهد که چنین شخصیت‌های مهم فرهنگی چطور در یک میدان مین سیاسی حضور پیدا می‌کنند و چه فعالیت‌هایی دارند. اما این اصلا دلیل بر این نمی‌شود که تمرکز خود را از روی شخصیت‌ها به‌عنوان «افراد» بردارد و به این موضوع توجهی نداشته باشد.

کیتی رایف | ای وی کلاب

۷۵ از ۱۰۰

همان‌طور که از فیلمی که براساس یک نمایش ساخته شده است و کارگردانی آن را هم یک بازیگر مشهور برعهده دارد انتظار می‌رود، بازیگری‌ها و مکالمه‌ها نیروی محرکه اصلی فیلم هستند.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

یک اثر سینمایی که هم جذاب است و هم روح بزرگی دارد.

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط