پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Wild Mountain Thyme

واکنش منتقدان به فیلم Wild Mountain Thyme

اخبار هنری :

فیلم درام آویشن کوهستان وحشی (Wild Mountain Thyme) با بازی امیلی بلانت اخیرا در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد اما نتوانست امتیازات خیلی خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Wild Mountain Thyme یا در زبان فارسی «آویشن کوهستان وحشی» یکی از جدیدترین آثار درام، کمدی و رمانتیک شرکت بلیکر استریت (Bleecker Street) است که به‌دست نمایشنامه‌نویس، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام جان پاتریک شنلی ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Doubt (تردید)، فیلم Live from Baghdad (زنده از بغداد)، فیلم Congo (کنگو)، انیمیشن We’re Back! A Dinosaur’s Story (ما برگشتیم! یک داستان دایناسوری) و فیلم Joe Versus the Volcano (تاک ابدی) و غیره اشاره کرد. در فیلم آویشن کوهستان وحشی، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند امیلی بلانت در نقش رزماری مالدوون، ابیگیل کوبرن در نقش بچگی‌های رزمانی مالدوون، جیمی دورنن در نقش آنتونی ریلی، دارا اوکین در نقش بچگی‌های آنتونی ریلی، جان هم در نقش ادم کلی، کریستوفر والکن در نقش تونی ریلی و دنیل رایان در نقش میو و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم آویشن کوهستان وحشی در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۴۵ را از بین ۱۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جان پاتریک شنلی بوده است. این هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس نمایشی به نام Outside Mullingar که خودش کارگردانی کرده، نوشته است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم آنتونی برگمن، بردلی گالو، مایکل ای. هلفنت، مارتینا نیلند، لزلی اردنگ و الکس ویچل فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. منتقدان زیادی تیم بازیگری را مورد تحسین قرار دادند اما فیلمنامه و داستان را خیلی برازنده این تیم ماهر و بااستعداد نمی‌دانستند. از طرف دیگر هم ۶۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۲۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Wild Mountain Thyme در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Wild Mountain Thyme از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

رزماری مالدوون که یک کشاورز سرسخت محسوب می‌شود، در تلاش است تا عشق همسایه خود یعنی آنتونی ریلی را به‌دست بیاورد و این علاقه را دو طرفه کند. مشکل این است که آنتونی، به نظر یک نفرین خانوادگی را به ارث برده است؛ چیزی که تحسین‌کننده زیبای او نمی‌تواند آن را ببیند. پدر آنتونی در نظر دارد که مزرعه خانوادگی را به برادر زاده‌ی آمریکایی خود بفروشد. او که از این تصمیم خیلی ناراحت است، تصمیم می‌گیرند که به‌دنبال آرزوهای خود برود.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Wild Mountain Thyme بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

روحیه لطیف و جذاب فیلم Wild Mountain Thyme در همان ابتدا ما را در خود می‌گیرد. به این شکل که حتی در اواسط مسیر هم که خیلی چیز زیادی برای حل‌و‌فصل باقی نمی‌ماند، ما باز هم تحت تاثیر طلسم آن هستیم.

لیندزی بار | اسوسیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

نگارش فیلمنامه بسیار نادرست است و برخی اوقات هم خنده‌دار. اصلا تعجب‌آور نیست که این داستان برای یک نمایش خوب نوشته شده است. در صورتی که همین داستان در دنیای سینمایی، سرعتی خسته‌کننده دارد. داستان انگار قصد ندارد که مثل شخصیت‌های خود به این زودی‌ها به جایی برسد.

استیو دیویس | آستین کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

دو بازیگر اصلی فیلم به اندازه کافی قابل تماشا هستند. اما فیلمنامه مدام کاری می‌کند که شخصیت‌های خود از لحاظ احساسی از یکدیگر جدا باشند. بنابراین شما هیچوقت فرصت این را پیدا نمی‌کنید که حتی ذره‌ای شیمی و ارتباط جذابی بین این دو شخصیت پیدا شود.

تای بر | بوستون گلوب

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Wild Mountain Thyme یک اثر سینمایی خوب نیست. در حقیقت این فیلم اثری به حساب می‌آیند که آنقدر عمیق و شادمانه به داستان ایرلندی عاشقانه خود باور دارد که اصلا نیازی نیست که مخاطب به وجود آن باور پیدا کند.

گلن هیث جونیور | فیلم استیج

۴۲ از ۱۰۰

نمی‌توان درست تصمیم گرفت که آیا این فیلم قصد دارد یک اثر تقلیدی حومه شهری باشد، یک مضمون جادویی رئالیستی یا یک فیلم رمانتیک و کمدی غیرعادی. زیرا در آنِ واحد تلاش می‌کند تا هر سه‌ی آن‌ها باشد.

ای وی کلاب | کیتی رایف

۴۲ از ۱۰۰

اگر شما آن صحنه‌های بسیار جذاب را بگیرید، برای شما چیزی جز یک اثر کمدی و رمانتیک باقی نمی‌ماند؛ یک اثری که اصلا رمانتیک محسوب نمی‌شود و تنها برخی اوقات خنده‌دار است.

آلن هانتر | اسکرین دیلی

۴۰ از ۱۰۰

در پایان فیلم آویشن کوهستان وحشی نمی‌تواند بیشترین استفاده را از بازیگران یا داستان بسیار زیبای خود ببرد و کمی احساس نادرستی را به مخاطب می‌دهد.

ادرین هورتون | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

این فیلم از لحاظ بصری واقعا زیبا اما از لحاظ احساسی سطحی محسوب می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا اختلاف و اصطکاکی گیج کننده بین دو بازیگر اصلی داستان رخ دهد؛ چیزی که به‌جای جذابیت داشتن، منجر به ناامیدی می‌شود.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

۳۰ از ۱۰۰

داستان سبک، ساختار اقتصادی و احساسات زیبایی که این چهار شخصیت دوست‌داشتنی را روی صفحه‌نمایش نگه داشته است، بعد از گذشت مدتی بسیار خسته‌کننده و آزار دهنده می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Wild Mountain Thyme نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و تا حدودی جالب بدانیم.

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط