جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارآلمودُوار با «درد و افتخار»؛ به نخل طلای کن می‌اندیشد!

آلمودُوار با «درد و افتخار»؛ به نخل طلای کن می‌اندیشد!

آرت نیوز پرس: «پِدرو آلمودُوار» کارگردان اسپانیایی، برای ششمین بار با فیلم «درد و افتخار» در «بخش مسابقه» هفتاد و دومین جشنواره سینمایی کن حضور دارد. این کارگردان پیش‌ازاین جوایزی از جشنواره کن کسب کرده اما تاکنون نخل طلای آن را به دست نیاورده است.

Pain and Glory 2019

فیلم «درد و افتخار» که «آنتونیو باندراس»، بازیگر شناخته‌شده هالیوود در آن نقش‌آفرینی می‌کند، هشتمین همکاری سینمایی آلمودُوار و باندراس محسوب می‌شود. این فیلم، روایت زندگی سینماگری است که درگذشته بسیار موفق بوده، اما اکنون در انزوا به افسردگی دچار شده است. او در تنهایی، به گذشته به سال‌های فعالیت و شهرت خود می‌اندیشد و با مرور آن به اکنون بازمی‌گردد.

Antonio Banderas

پِدرو آلمودُوار ۶۹ ساله که از ۳۰ سال پیش تاکنون به نماد سینمای اسپانیا تبدیل‌شده است، نخستین بار در سال ۱۹۸۳ در جشنواره کن شرکت کرد و در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار توانست با فیلم «همه‌چیز درباره مادرم» جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. این فیلم پس از کسب جایزه اسکار در همان سال، آلمودُوار را به کارگردانی جهانی تبدیل کرد.
آلمودُوار، پس‌ازآن نیز چهار بار در بخش مسابقه جشنواره کن، با فیلم‌های «دزد» در سال ۲۰۰۶، «آغوش‌های گسسته» در سال ۲۰۰۹، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» در سال ۲۰۱۱ و «خولیتا» در سال ۲۰۱۶ شرکت کرد. این کارگردان سال ۲۰۱۷ نیز ریاست هیئت‌داوران جشنواره را به عهده داشت.

«درد و افتخار»، بیست و یکمین فیلم آلمودُوار است که از دو ماه پیش در سالن‌های سینما در اسپانیا به نمایش درآمده است. با توجه به نظرات مثبت منتقدان، احتمال کسب نخل طلای کن برای این کارگردان کم نیست.

Pedro Almodóva

اکران این فیلم، از روز جمعه ٢٧ اردیبهشت/‌ ١٧ مه هم‌زمان با نمایش در کن، در سینماهای فرانسه آغازشده است. همچنین روز جمعه، فیلم «جو کوچولو» از جسیکا هوسنر، در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش در‌می‌آید. در بخش نوعی نگاه هم قرار است فیلم‌‌های صعود از میشل آنجلو کووینو و پاپیچا از مونیا مدور، پخش شود.

Elton John

اِلتون جان، ستاره چهارمین روز جشنواره کن

همچنین چهارمین روز جشنواره سینمایی کن، با نمایش فیلم زندگی «اِلتون جان» خواننده مشهور بریتانیایی به نام «راکت من» همراه است. این هنرمند، خود نیز برای نمایش این فیلم به کن آمده است.

فیلم «راکت من» از «دکستر فلچر»، در «بخش خارج مسابقه» به نمایش درمی‌آید که درواقع بر اساس زندگی التون جان، خواننده، آهنگساز و نوازنده پیانوی ۷۲ ساله اهل بریتانیا ساخته‌شده است. این فیلم درامی در ژانر موزیکال است و بازیگرانی چون «تارون اگرتون» (در نقش اِلتون جان)، «جیمی بل»، «ریچارد مدن» و «برایس دالاس هاوارد»، در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

Elton John

«راکت من»، روایتی مستقیم و نزدیک از رویدادهای زندگی اِلتون جان در سال‌های ۱۹۷۲ است که منجر به انتشار آلبوم موفق این هنرمند شد. همچنین نشست مطبوعاتی فیلم «آتلانتیک» روز جمعه  ١٧ مه برگزار شد. این برای اولین بار است که فیلم یک زن کارگردان سنگالی-فرانسوی در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درمی‌آید.

داستان «آتلانتیک» که نخستین فیلم بلند این کارگردان است، در شهر «داکار» می‌گذرد و زندگی کارگرانی را روایت می‌کند که برای یک زندگی بهتر، کشورشان را ترک می‌کنند. کار ساخت این فیلم پنج سال به طول انجامیده است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط