جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباراسکار قوانین مرتبط با نحوه اکران فیلم ها برای رقابت آن‌ها برای...

اسکار قوانین مرتبط با نحوه اکران فیلم ها برای رقابت آن‌ها برای کسب جوایز را آسان کرد

 اخبار هنری : برخلاف تمامی سال‌های گذشته، حالا فیلم‌هایی که فقط در سینما ماشین‌های آمریکا (Drive-In) اکران بشوند نیز می‌توانند به کسب نامزدی و جایزه‌ی اسکار امید داشته باشند.

هفته‌های اخیر در باکس‌آفیس کم رونق آمریکا که انگار هر روز سینماهای بیشتری را به آستانه‌ی تعطیلی و ورشکستگی کامل می‌رساند، یک نکته مشخص بود؛ سینماهای Drive-In پس از سال‌ها تبدیل به پرفروش‌ترین سینماها شده‌اند. زیرا در این سینماها، مخاطب با اتومبیل خود وارد یک محیط بزرگ سر باز می‌شود، صدای فیلم را از رادیو ماشین دریافت می‌کند و تصویر را در نمایشگری بزرگ و قرارگرفته جلوی همه‌ی اتومبیل‌ها می‌بیند. البته که این تجربه اصلا از نظر کیفی به فیلم دیدن در سالن‌های سینما نمی‌رسد. ولی در دوران حکم‌رانی ویروس کرونا/کووید 19 بر دنیا، به بسیاری از بینندگان اطمینان حداکثری راجع به دچار نشدن به بیماری را می‌دهد.

مطابق این قانون جدید، هر فیلم که می‌خواهد در اسکار شرکت کند، باید به مدت شش روز یا در سینماهای عادی یا در سینماهای Drive-In اکران شده باشد. البته با این تفاوت که فیلم‌ها برای شرکت در اسکار با اکران در سینماهای عادی، موظف به داشتن سه سانس اکران روزانه به مدت دو هفته در تعدادی از سینماهای آمریکا هستند. ولی اگر یک فیلم به مدت دو هفته، روزانه یک سانس اکران در سینماهای Drive-In داشته باشد نیز می‌تواند در رقابت اسکار 2021 (نود و سومین دوره‌ی اسکار) شرکت کند.

همچنین فیلم‌هایی که به‌جای اکران سینمایی سراغ اکران خانگی بروند، ۶۰ روز پس از شروع پخش فرصت دارند که فیلم را در سینماهای مختلف برای تمامی اعضای آکادمی نمایش بدهند. آکادمی می‌خواهد این‌گونه با آسان‌تر کردن قوانین مرتبط با شرکت داده شدن یا نشدن در مراسم اسکار پیش‌رو، تعداد فیلم‌های دارای شانس رقابت را افزایش دهد. زیرا انقدر فیلم‌های زیادی از سال ۲۰۲۰ میلادی تا سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی تأخیر خوردند که اکنون آسان‌تر کردن قوانین یادشده، تنها راه و روش موجود برای رساندن تعداد فیلم‌های حاضر در فصل جوایز سینمایی به عدد مورد نیاز است.

مراسم اسکار 2021 در ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود و برخلاف همه‌ی اسکارهای قبلی که فقط فیلم‌های اکران‌شده تا پایان سال میلادی گذشته را به حساب می‌آوردند، این بار همه‌ی فیلم‌های اکران‌شده تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) توانایی شرکت در مراسم جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما را دارند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط