پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخباراعلام نامزدهای اسکار سینمای ایتالیا

اعلام نامزدهای اسکار سینمای ایتالیا

اخبار هنری : نامزدهای جوایز سالانه‌‌ی دیوید دی دوناتلو موسوم به اسکار سینمای ایتالیا توسط آکادمی فیلم ایتالیا اعلام شد.
در شصت و پنجمین دوره‌‌ی این جوایز، پیش از این در شاخه‌‌ی بهترین فیلم خارجی، فیلم‌‌های «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو، «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس، «یک افسر و یک جاسوس» ساخته‌‌ی «رومن پولانسکی»، «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو و «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارِللی، نامزد کسب جایزه بودند که در دور اول رأی‌‌گیری فیلم برنده‌‌ی اسکار «انگل» به عنوان برنده‌‌ی این شاخه انتخاب شد.
گفتنی است برنده‌‌ی شاخه‌‌ی بهترین فیلم خارجی این جوایز در دور اول رأی‌‌گیری از اعضای آکادمی فیلم ایتالیا مشخص می‌‌شود.
در بخش بهترین فیلم ایتالیایی «خائن» اثر مارکو بلوچیو، «مارتین اِدِن» اثر پیترو مارسلو، «پیرانا» اثر کلودیو جیووانسی، «اولین پادشاه» اثر ماتئو روِری و «پینوکیو» اثر ماتئو گارونه نامزد کسب جایزه هستند.
همچنین در بخش بهترین کارگردانی نیز ماتئو روِری برای کارگردانی فیلم «اولین پادشاه»، ماتئو گارونه برای کارگردانی فیلم «پینوکیو»، کلودیو جیووانسی برای کارگردانی فیلم «پیرانا»، مارکو بلوچیو برای کارگردانی فیلم «خائن» و پیترو مارسلو برای کارگردانی فیلم «مارتین اِدِن» نامزد کسب این جایزه هستند.
گفتنی است مراسم اعطای جوایز شصت و پنجمین دوره‌‌ی اسکار سینمای ایتالیا در تاریخ سوم آوریل 2020 (15 فروردین 1399) برگزار خواهد شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط