جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارانتشار نخستین کتاب آموزش "زبان فارسی و فرهنگ ایرانی" در دانشگاه سالامانکای...

انتشار نخستین کتاب آموزش “زبان فارسی و فرهنگ ایرانی” در دانشگاه سالامانکای اسپانیا

اخبار هنری : برای اولین بار کتاب «زبان فارسی و فرهنگ ایرانی» به قلم دکتر نازیا بارانی، استاد زبان فارسی در انتشارات دانشگاه سالامانکا به چاپ رسید.

دکتربارانی خاطرنشان کرد: «این کتاب برای دانشجویان خارجی که در دانشکده زبان شناسی دانشگاه سالامانکا زبان فارسی می آموزند و همچنین اسپانیایی زبانهایی که قصد دارند با فرهنگ و زبان فارسی آشنا شوند، در 206 صفحه تالیف شده است».

یادآوری می نماییم که دانشگاه دولتی سالامانکا قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و یکی از بهترین و معروف ترین دانشگاه های اروپاست. در دانشکده زبان شناسی این دانشگاه بیش از 20 زبان مختلف از جمله زبان فارسی تدریس می شود. دانشگاه سالامانکا تنها مکانی در اسپانیا می باشد که زبان فارسی را علاوه بر «درس عمومی و اختیاری» به عنوان «زبان خارجی دوم» نیز ارائه می نماید. از سال 2017 نیز درس «اندیشه و فرهنگ ایرانی‌» در این دانشکده تدریس می شود.

گفتنی است دکتر نازیا بارانی، مسئول «اتاق مطالعات ایران»، عضو بنیانگذار «جامعه ایران شناسی» در اسپانیا، عضو فعال «انستیتوی روان کاوی» در سالامانکا و عضو «مرکز رسمی دکترها و کارشناسان فلسفه و ادبیات» در وایادولید و دبیر بخش سینمای اسپانیا در پایگاه اخبار هنری می باشد. وی همچنین مترجم، نویسنده مقالات و کتابهای مختلف، مسئول پروژه های نوآوری، علمی و پژوهشی، سخنران در سمینارهای داخلی  و بین المللی بوده است. حوزه تخصصی او در زمینه زبان فارسی، زبان شناسی کاربردی، زبان شناسی پیکره ای(corpus linguistics) ، امثال و حکم فارسی ـ اسپانیایی و ایران شناسی می باشد.

خانم ماریا بارانی مدیر بین الملل پایگاه خبری، کلیه امور خانم دکتر نازیا بارانی را در حوزه نشر کتاب، و مصاحبه با رسانه ها و دیگر موارد را در ایران به نمایندگی ایشان انجام می‌دهند،

ماریا بارانی

 

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط