جمعه, آوریل 26, 2024
خانهنقد و یادداشتانشای کلاس سوم ابتدایی؛ سلبریتی کیست؟ وظیفه او چیست؟!

انشای کلاس سوم ابتدایی؛ سلبریتی کیست؟ وظیفه او چیست؟!

اخبار هنری : اصطلاح سلبریتی را،به خصوص در ایران هرگز قبول نداشته و ندارم،آن را فقط یک ادا مانند اداهای دیگر برخی از شهرت طلبان خود شیفته دانسته و می دانم.
فرض کنیم در جهان و ایران افرادی هستند که به آنان سلبریتی می گویند،اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که به چه کسانی سلبریتی گفته و چه شرایطی باید داشته باشند؟
آیا به هر تازه از راه رسیده ای می توان لقب سلبریتی داد؟ مطمئنا جواب آن یک «نه» بزرگ است.اگر واژه بیگانه سلبریتی را معادل محبوب و مشهور قلمداد کنیم باید مردم را نیز وارد این لغتنامه کنیم تا به معنای بهتر و درست تری برسیم.
همان گونه که همه می دانستید و می دانید،به افرادی مشهور و محبوب می گویند که مورد توجه مردم و جامعه باشند.این بدان معنی است که سلبریتی ها با حضور مردم و حمایتش از آنان رسمیت می یابند.بنابراین در یک طرف مردم قرار دارند و در طرف دیگر افراد مشهور،در حقیقت لازم و ملزوم یکدیگر هستند،یعنی یک بده بستان دو طرفه باید وجود داشته باشد تا همه چیز با هم جور در بیاید.
فردی با هنرش یا توانایی اش در ورزش و علم می تواند روی مردم تاثیر گذاشته ، محبوب آنان شده و از وی حمایت کنند.این وظیفه مردم است و یک طرف معادله،اگر برای سلبریتی ها نیز وظیفه ای قائل شویم،این است که آنان نیز باید برای مردم تلاش کنند و در روزهای گرفتاری به کمک شان بشتابند.اگر این معادله به جواب درست رسید،مسئله سلبریتی حل شده و معنای آن کامل می شود.
سلبریتی های واقعی همواره در خدمت مردم خویش هستند و به آنان علاقه ای راستین دارند،برای همین در زمان نیاز و گرفتاری تا آنجا که در توان دارند به کمک شان می شتابند،از کمک به ایتام گرفته تا ساخت مدرسه و یاری در لحظاتی سخت مثل سیل ، زلزله،جنگ و…
بنابراین همیاری افراد مشهور و محبوب با مردم،شرط مهم سلبریتی شدن است.
با فعالیت های بعضی از سلبریتی های خارجی اکثریت آشنا هستند و نیازی به بازگویی مجدد نیست.
روی سخن با برخی از سلبریتی های خودخوانده وطنی است که مدام دنبال خودنمایی و سود بیشتر هستند،حتی کسب فالوور بیشتر برای بالا بردن دستمزدشان.
در اینجا چند سوال وجود دارد:
1-آیا فردی که رفاه فرزندش را به همه مردم ترجیح داده و یک تار موی فرزندش را به همه آنان ترجیح می دهد را می توان سلبریتی نامید؟!
2-کسی که توسط مردم به شهرت و ثروت رسیده و پول خود را در بازار مسکن ، سکه ، دلار و… به کار می گیرد که با افزایش قیمت به سودی سرسام آور برسد تا مردم را دچار مضیقه کند،او را می توان سلبریتی خواند؟!
3-نابازیگری که صدها و شاید هزاران دلار و یورو را خرج غذای سگ ها،گربه ها و دیگر حیوانات عجیب و غریبش می کند،اما حاضر نیست حتی یک ریال از ثروتی که توسط مردم به دست آورده را خرج گرفتاران،گرسنگان و بیماران جامعه خودش کند،می تواند سلبریتی باشد؟
4- افرادی که روی ویرانه های خانه و کاشانه و جنازه های مردم سیل دیده و زلزله زده می ایستند و با خودنمایی تمام عکس و فیلم سلفی گرفته و منتشر می کند را چه کسی جرات دارد سلبریتی بداند؟!
5- آنانی که مدام با شایعه سازی پیرامون خود و دیگران قصد دارند به شهرت کاذب دست پیدا کنند را می شود سلبریتی خواند؟
6- کسی را که هنگام اپیدمی کرونا در فضای مجازی شربتی را به مردم معرفی می کند برای بهبود یا جلوگیری از بیماری تا خود و سفارش دهندگانش را به سود سرشار برساند،سلبریتی است؟!
7-کسانی که از سرایت بیماری کرونا به مردم در باطن خوشحال شده اند و در ظاهر ناراحت تا از این فرصت سوءاستفاده کرده و با هرزه گویی در فضای مجازی برای خویش کسب شهرت دروغین کنند را می شود به عنوان سلبریتی پذیرفت؟!
8- سلبریتی های خودخوانده ای که در خارج از کشور مدام سنگ ایران را به سینه می زنند،اما نه تنها حاضر به کمک نیستند،بلکه مدام با دلسوزی دروغین و پخش شایعه و دروغ ،سعی در ایجاد ترس بیشتر در جان مردم را دارند ،چگونه می شود سلبریتی خواند؟!
9-….
وقتی ویروس کرونا به جان مردم در چین،کره جنوبی و جاهای دیگر افتاد،سلبریتی های آنان به کمک شتافته و مبالغ گزافی را برای بهبود مردم و جلوگیری از سرایت بیشتر این بیماری از ثروت خویش اختصاص دادند،به خصوص سلبریتی های کره جنوبی که امروز نیز در جهان شهره هستند.سلبریتی های ما چه کمکی کرده اند یا می کنند؟کمک پیشکش شان،اگر در خانه های امن و گرم و پر آذوقه خود بنشینند و شایعه سازی و سنگ اندازی نکنند،بهترین کمک به مردم است!
هرگز پا روی عدالت نگذاشته و نمی گذارم،زیرا سلبریتی هایی را در ایران می شناسم که واقعا دلسوز مردم هستند و با تمام توان در گرفتاری ها به مردم کمک کرده و می کنند،اما به بهترین شیوه که همان ناشناس ماندن است.

سیدرضا اورنگ

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط