جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباراهداء جوایز «نعمت حقیقی» به موزه سینما

اهداء جوایز «نعمت حقیقی» به موزه سینما

اخبار هنری : جوایز زنده یاد «نعمت حقیقی» از فیلمبرداران با سابقه سینمای ایران به موزه سینما اهدا شد.

جوایز زنده یاد نعمت حقیقی فیلمبردار سینمای ایران توسط لیلی گلستان جهت تکمیل گنجینه به موزه سینما اهدا شد.
جایزه دوره چهارم جشنواره سینمایی سپاس تهران در سال ۱۳۵۰ برای بهترین فیلمبرداری فیلم داش آکل، جایزه دوره ششم جشنواره سینمایی سپاس تهران در سال ۱۳۵۲ برای بهترین فیلمبرداری فیلم نفرین، جایزه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان (مرغک کانون) در سال ۱۳۵۶ برای ساخت فیلم سکه، تندیس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان، تندیس سومین شب‌های سینمای ایران (تجلیل از چهره‌های ماندگار سینمای ایران) در شیراز سال ۱۳۸۳ از جمله جوایزی هستند که به موزه سینما اهدا شده است.
علاقمندان می‌توانند نمونه‌هایی از این جوایز را در ویترین جوایز سالن سوم موزه سینما ببینند.
نعمت حقیقی پدر مانی حقیقی در سال۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۹ بر اثر عارضه قلبی درگذشت. حقیقی که به او لقب شاعر تصویر سینمای ایران را داده اند علاوه بر فیلمبرداری فعالیت‌هایی همچون کارگردانی، و تهیه کنندگی نیز داشته است.
حقیقی فیلمبرداری فیلم‌هایی همچون چشمه ساخته آربی اوانسیان،داش آکل ساخته مسعود کیمیایی،غزل ساخته مسعود کیمیایی، نفرین ساخته ناصر تقوایی، سفر ساخته بهرام بیضایی، گوزن ها ساخته مسعود کیمیایی، واکنش پنجم ساخته تهمینه میلانی، تویی که نمی شناختمت ساخته ابراهیم سلطانی، سفیر ساخته فریبرز صالح و……. را بر عهده داشته است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط