جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارنخستین اکران «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو دل و هوش همه را...

نخستین اکران «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو دل و هوش همه را برد!

آرت نیوز پرس: درحالی‌که به‌روزهای پایانی فستیوال فیلم کن نزدیک می‌شویم نمایش فیلم جدید کوئنتین تارانتینو با عنوان «روزی روزگاری هالیوود» و بازی برد پیت، لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی و آل پاچینو همه را به وجد آورده است.

داستان فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» درباره گروه تبهکار «منسون» به سرکردگی «چارلز منسون» است که دراوت ۱۹۶۹ در یک‌شب چندین نفر را در یک سکونت‌گاه هالیوودی متعلق به «رومن پولانسکی» کارگردان مطرح لهستانی- فرانسوی سلاخی کردند که یکی از این افراد «شارون تی»، همسر باردار پولانسکی بود. پولانسکی برای مدتی به‌اشتباه تصور می‌کرد که «بروس لی» احتمالاً قاتل همسر وی بوده است. دار و دسته «منسون» در سال ۱۹۷۱ در دادگاه گناهکار شناخته شدند و «چارلز منسون» رهبر این گروه در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در زندان درگذشت.

اولین واکنش‌ها نسبت به نمایشِ «روزی روزگاری در هالیوود» در جشنواره کن خبر از تحسین و استقبال اکثریت می‌دهد. توییت های منتقدان نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها از تماشای فیلم لذت برده‌اند و حتی بسیاری فیلم را از امیدهای کسب نخل طلا می‌دانند. تارانتینو یک روز قبل از پخش فیلمش از همه‌ی تماشاگران حاضر در کن خواسته بود که به خاطر سینما داستان فیلمش را لو ندهند و اجازه دهند تا همه در کشف داستان سهیم باشند. نامه‌ای که خبر از این می‌داد که با غافلگیری بزرگی در خط داستانی طرفیم و حالا نظر منتقدان هم اکثراً بر همین منوال است. هرچند سعی کرده‌اند تا به حرف تارانتینو پایبند باشند و در نظراتشان چیزی از داستان را برملا نکنند.

Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Quentin Tarantino & Margot Robbie

در نظر جاناتان رامنی دوسوم اول فیلم، بهترین کاری است که تارانتینو در طی این سال‌ها ساخته. او اعتقاد دارد که فیلم در این لحظات سرشار از شوخ‌طبعی و تخیل است و واقعاً پرانرژی و لذت‌بخش است. او بازی دی‌کاپریو و برد پیت را در فیلم ستوده و آن‌ها را لذت مطلق دانسته است.

جیسون گوربر، منتقد کانادایی فیلم را «یک کمدی سیاهِ هیجان‌انگیز و برانگیزنده» دانسته که به لحاظ تاریخی اگرچه قابل‌اعتماد نیست، اما ازلحاظ مضمونی آن را درخشان توصیف کرده و فیلم را از شانس‌های نخل طلا دانسته. فیلمی که در نظرش بیشتر قدرتش را از غافلگیری‌ها به دست می‌آورد.

جوردن رویمی در توییتش با تارانتینو که روزی روزگاری در هالیوود را نزدیک‌ترین فیلم به پالپ فیکشن دانسته، هم‌عقیده است و تعجب کرده که چرا کسی در مورد بازی مارگو رابی توییت نمی‌کند. به عقیده او، مارگو رابی قلب و روح این فیلم است. رویمی در مورد تارانتینو می‌نویسد: «او در فیلمش موزاییکی از شخصیت‌های مختلف با خطوط داستانی مجزا دارد که درنهایت مثل یک‌رشته در کنار هم قرار می‌گیرند تا پایانی به‌غایت بازیگوشانه و تأثیرگذار را برایمان بسازند.»

کریس نایت حدس زده که فیلم جدید تارانتینو، منتقدان را به دودسته تقسیم خواهد کرد. او گفته حتی خود او هم احساس دوگانه‌ای نسبت به فیلم دارد اما حدس می‌زند بخشی از وجود او که از فیلم لذت برده در انتها برنده خواهد شد.

پیتر برادشاو، منتقد ارشد گاردین، «روزی روزگاری در هالیوود» را یک کمدی سیاه درخشان قلمداد کرده که رستگاری پالپ فیکشن را به کابوس گروه منسون پیوند می‌زند. «حیرت‌انگیز، تأثیرگذار به همراه تصاویر خیره‌کننده‌ای از آسمان آبی تا غروب طلایی بارنگ‌های نوار سلولوئید.»

«روزی روزگاری در هالیوود» 2019

مانولا دارگیس هم در نیویورک‌تایمز فیلم را پسندیده و پویایی فیلم را فراتر از انتظار توصیف کرده اما ضربه واقعی را در فصل نهایی داستان عنوان کرده که هم سنگین و هم غم‌انگیز است.

اوون گلیبرمن منتقد ورایتی، فیلم را کلاژی سرحال و پرهیجان دانسته، اگرچه معتقد است که درنهایت به یک شاهکار ختم نمی‌شود.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) در کشور فرانسه برگزار می‌شود و امسال «الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی ریاست هیئت‌داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط