چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخبارایان هولم، بازیگر نقش بیلبو بگینز در ارباب حلقه ها در سن...

ایان هولم، بازیگر نقش بیلبو بگینز در ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

ایان هولم، بازیگر نقش بیلبو بگینز در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

 در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ایان هولم دار فانی را وداع گفته است. طبق خبری که گاردین منتشر کرده، هولم در سن ۸۸ سالگی در گذشته و گفته شده که وی مبتلا به بیماری پارکینسون بوده است. ایان هولم طی سال‌های اخیر بیشتر برای بازی در نقش بیلبو بگینز در سه‌گانه فیلم The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) به کارگردانی پیتر جکسون شناخته می‌شود که شاهد حضورش کوتاهش در دو قسمت از فیلم The Hobbit (هابیت) نیز بودیم. در بیانیه منتشر شده، گفته شد:

با غم و اندوه فراوان اعلام می‌کنیم که سر ایان هولم امروز صبح در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او در آرامش و درکنار خانواده در بیمارستان فوت کرده است. او فردی جذاب، مهربان و بسیار با استعداد بود که اکنون او را از دست داد‌ه‌ایم.

ایان هولم کاتبرت در ۱۲ سپتامبر ۱۹۳۱ در گودمیز در اسکس به‌دنیا آمد. هولم سابقه طولانی را در تئاتر داشت و در سال ۱۹۷۹ نقش اش در فیلم Alien (بیگانه) به کارگردانی ریدلی اسکات، را بازی کرد که توانست نقدهای مثبت تماشاگران و منتقدان را جلب کند.  پس از آن هولم در فیلم Chariots of Fire (ارابه‌های آتش) بازی کرد که برای بازی در این فیلم برای اولین‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین توانست جایزه بفتا و همچنین جایزه کن را دریافت کند.

فیلم Time Bandits (سارقان زمان)، فیلم Brazil (برزیل)، فیلم The Madness Of King George (جنون شاه جرج)، فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم)، فیلم The Sweet Hereafter (آخرت شیرین)، فیلم From Hell (از جهنم)، فیلم Big Night (شب بزرگ)، فیلم The Day After Tomorrow (روز پس از فردا)، فیلم Lord of War (ارباب جنگ) و فیلم The Aviator (هوانورد)، از جمله آثاری بودند که هولم در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است. همچنین هولم‌ به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Ratatouille (راتاتویی) نیز حضور داشته که برای آن جایزه انی دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط