جمعه, آوریل 19, 2024
خانهپارادیزوباربارا سکووا در نقش هانا آرنت و کلاوس پل در نقش مارتین...

باربارا سکووا در نقش هانا آرنت و کلاوس پل در نقش مارتین هایدگر در نمایی از فیلم «هانا آرنت» (2012)

اخبار هنری : باربارا سکووا در نقش هانا آرنت و کلاوس پل در نقش مارتین هایدگر در نمایی از فیلم «هانا آرنت» (2012) ــ برشی از زندگی این فیلسوف سیاسی ساختهٔ مارگارته فون‌تروتا، فیلمساز صاحب سبک سینمای نوین آلمان.

ــ آنچه نقطه تمرکز فیلم است، مربوط به نظریه ابتذال شرارت است. هانا آرنت از سوی مجله نیویورکر ماموریت می‌یابد گزارشی در مورد محاکمه آدولف آیشمن، افسر ارشد نازی، تهیه کند. آیشمن در سال 1960 از آرژانتین توسط موساد، سازمان جاسوسی اسراییل، ربوده شد و در اورشلیم محاکمه گشت. بعدها پنج مقاله از هانا آرنت به صورت کتاب تحت عنوان «آیشمن در اورشلیم، گزارشی از ابتذال شرور» منتشر شد که بن‌مایهٔ فیلم است. در فیلم از فضاهای بیرونی کمتر استفاده شده و تنها دوبار، هانا آرنت را با معشوق دوران جوانی‌اش مارتین هایدگر می‌بینیم. یک‌بار در دوران جوانی در فضای بسته و یک‌بار در کهنسالی هایدگر که دیدار در فضایی باز پاییزی با برگ‌های قهوه‌ای و زرد رنگ صورت می‌گیرد؛ نمادی از کهنسالی هر دو و آزاد شدن اندیشه آرنت از هایدگر.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط