جمعه, مارس 29, 2024
خانهسردبیربازیگران آینه تمام قد فیلم ها هستند

بازیگران آینه تمام قد فیلم ها هستند

اخبار هنری : بازيگري را اصولي است و فروعي. اين هنر نيز مانند ديگر هنرها، اصولي مدون دارد و فروعي نامکتوب.
مسلما هر کسي مي تواند اصول بازيگري را در لا به لاي کتب مربوط به هنر بازيگري بيابد و بخواند، اما هر کسي نمي تواند آن را به کار ببندد. اگر هم کسي توانست اين اصول را به کار ببندد دليل بر آن نيست که بازيگر است و مي تواند با پز بازيگري زمين و زمان را به هم بدوزد. نقش آفريني هزار و يک فوت و فن دارد.
براي بازيگر شدن بايد به فروع هم توجه داشت، فروع، آن روش ها و فاکتورهايي است که در هيچ کتبي مکتوب نشده. فروع توانايي هايي است که در وجود شخص بازيگر وجود دارد و مي تواند آنها را به کار بندد. هيچ بازيگري با خواندن اصول بازيگر نشده و نخواهد شد.
دانشگاه ها و مراکز آموزشي مي توانند اصول را به هنرجويان حقنه کنند، اما هرگز نمي توانند استعدادهاي خدادادي که در وجود انسان ها نهاده شده را تدريس کنند. تنها کاري که اگر توانايي اش را داشته باشند مي توانند انجام دهند کشف استعداد است.
چه بسيار افرادي هستند که به عنوان بازيگر مقابل دور مي روند، اما نمي توان نام بازيگر بر آنان نهاد، چون هيچ گونه خلاقيتي در وجودشان جلوه گر نيست. معلوم نيست چه اجباري در کار است که عده اي می خواهند به زور خویش را بازيگر قلمداد کنند!
بازیگران آینه تمام قد فیلم ها هستند و مخاطبان نتیجه زحمات و هنر گروه فیلمسازی را در هنرنمایی هنرپیشه ها به تماشا می نشینند.به همین دلیل است که هرکسی نتوانسته یا نمی تواند یک بازیگر تمام عیار باشد تا مخاطبان را جذب فیلم کند.
هنرپیشه ها اگر می خواهند محبوب قلوب شوند،باید در کنار هنرمندان با تجربه و توانا تجربه اندوزی کرده و علاوه بر هنر بازیگری،اخلاق حرفه ای و رموز ارتباط با مخاطب را بیاموزند.انتقال مناسب حس به تماشاچیان، تنها کلیدی است که می تواند قفل موفقیت را بگشاید.

سید رضا اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط