جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباربازیگر فیلم‌های برادران تاویانی درگذشت

بازیگر فیلم‌های برادران تاویانی درگذشت

اخبار هنری : اومرو آنتونوتی بازیگر ایتالیایی فیلم های «پدرسالار» برادران تاویانی، «جنوب» ویکتور اریس و «ال دورادو» کارلوس سائورا روز سه شنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) در ۸۴ سالگی درگذشت.

آنتونوتی سال ۱۹۳۵ در باسیلیانو ایتالیا بدنیا آمد. او شهرت خود را با بازی در نقش پدر خشن و سختگیر فیلم «پدرسالار» ساخته تحسین برانگیز برادران تاویانی بدست آورد. «پدرسالار» توانست در سال ۱۹۷۷ جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را کسب کند.

آنتونوتی پس از آن در دیگر فیلم های برادران تاویانی همچون «شب سن لورنزو» (۱۹۸۲)، «کائوس» (۱۹۸۴)، «صبح بخیر، بابِل» (۱۹۸۷) و «تو می خندی» (۱۹۹۸) نیز بازی کرد.

اومرو آنتونوتی در سینمای ایتالیا به عنوان دوبلور هم فعالیت داشت، او صداپیشه کریستوفر لی در چندین فیلم از جمله مجموعه فیلم های «ارباب حلقه ها»، عمر شریف، جان هارت، رابرت دووال، مکس فون سیدو و جان هارت بود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط