جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباربرترین فیلم های موزیکال یک دهه اخیر سینما!

برترین فیلم های موزیکال یک دهه اخیر سینما!

اخبار هنری : همانطور که ما به پایان دهه دوم قرن بیست و یکم نزدیک می شویم ، شگفت آور است که فکر کنیم چند فیلم خارق العاده در ده سال گذشته بر پرده سینما به نمایش گذاشته شده است. و شاید محدود کردن چنین لیستی به ده یا پنج فیلم نیز راضی کننده و ساده نباشد. اما ما به هر حال این کار را انجام داده ایم. و البته تصمیم گرفته ایم که یک قدم جلو برویم و چندین لیست برتر در ژانر های مختلف در اختیار خوانندگان خود در پایگاه خبری آریافیلم قرار دهیم، زیرا فیلم های بسیار خوبی در یک دهه اخیر وجود دارند که باید در شاخه خاص خودشان به آن پرداخته شود. بنابراین ، به پرونده زیر نگاهی بیندازید و موارد دلخواه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

امروز نوبت بررسی برترین آثار موزیکال یک دهه اخیر است، چه کسی می گوید در این دهه موزیکال مرده است؟ ۱۰ سال گذشته سینما شاهد آثار موزیکال بلاک باستری، کمدی، عاشقانه و درام زیادی بوده است. گاهی آثار موزیکال ذاتاً پیرامون موسیقی می چرخند، و گاهی آنها ترانه ها و آهنگ های شگفت انگیز خود را با داستانهای به یاد ماندنی و حتی فراموش نشدنی ترکیب می کنند. ما در این لیست تلاش کرده ایم با نگاهی عادلانه و بر اساس حروف الفبا لیستی از برترین آثار موزیکال یک دهه اخیر را در اینجا جمع کنیم، لیستی که بتواند همه را خشنود کند. در گذشته و حتی حال خیلی ها موزیکال را یک ژانر نمی دانستند، اما به مرور از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی آثار موزیکال دارای یک روند رو به رشد شدند که باعث دیده شدن آنها شد. شاید پدر آثار موزیکال را باید کمپانی والت دیزنی دانست. به دلیل احیای ژانر در ۱۰ سال گذشته، انتخاب های خوبی را می توان برای این شاخه در نظر گرفت.

 

(ANNA AND THE APOCALYPSE (2017

آنا و آخرالزمان در فضای کریسمسی اکران شد، ولی فیلم ترکیبی از چند ژانر شامل موزیکال، کمدی دبیرستانی، زامبی کریسمسی و وحشت آخرالزمانی است. این اثر با کارگردانی فیلمساز اسکاتلندی و بازیگران بریتانیایی اش یک کار درخشان و سرخوش است که باید هرکس حتما یک بار دیدن آن را تجربه کند. کارگردان جان مک پیل نمی تواند از ذات درون ژانر دور نماند، به همین دلیل ما شاهد برخی از جلوه های عملی خوراک این ژانر در فیلم هستیم، اما در واقع فیلم یک موزیکال شاد و رمانتیک است. در واقع آنا و آخرالزمان در حکم دمیدن یک نفس تازه در ژانر موزیکال، زامبی و کریسمس است. زامبی ها می توانند مغز و گوشت انسان را میل کنند، اما آنا و زامبی ها در این فیلم توانایی نفوذ به قلب مخاطبان را دارند.

 

(A STAR IS BORN (2018

اولین کارگردانی بردلی کوپر فیلمی کلاسیک را که قبلاً چند بار برای موفقیت و تحسین گسترده ساخته شده بود را نشانه می گیرد، و ماهرانه آن را وارد دنیای مدرن می کند. این فیلم با محوریت استعداد یابی موسیقی و با اولین بازی چشمگیر لیدی گاگا همراه است. داستانی گاهاً دارای اشتباه اما روان به همراه بازی های جالب و خوب اثری موزیکال و درام را حاصل کرده است که بیننده را با خود همراه می کند. آهنگ های جدید، در طیف گسترده ای از سبک های موسیقی یکی دیگر از نکات جالب این فیلم است.

 

(INTO THE WOODS (2014

راب مارشال یک موزیکال ساز حرفه ای است و این را با آثاری چون شیکاگو و اخیراً بازگشت مری پاپینز ثابت کرده است. اما فیلم مورد نظر ما در لیست، موزیکال به سوی جنگل است. این فیلم به کارگردانی راب مارشال اقتباسی از اثر جیمز لاپین و استفان سوندهایم به همین نام می‌باشد. ک نانوا و همسرش که به شدت خواهان بچه‌دار شدن هستند، برای رسیدن به هدف خود با جادوگری معامله می‌کنند. جادوگر به آن‌ها وعدهٔ یک کودک را می‌دهد اگر بتوانند برای او شنلی به قرمزی خون، شنل قرمزی، گاوی به سفیدی شیر جک و لوبیای سحرآمیز، کفش‌هایی به خالصی طلا سیندرلا و مقداری از موهای زرین راپانزل را بیاوردند. برای بدست آوردن این اقلام، نانوا باید به درون جنگلی تاریک و اسرارآمیز سفر کرده و با غولی که تهدید به نابودی تمام روستایان می‌شود به مبارزه بپردازد. این فیلم متعلق به مریل استریپ است. او در این فیلم با بازی خوب خود نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم Into the Woods محصولی پر زرق و برق با ملودی های زیبا و نسبیت اخلاقی فریبنده است.

 

(LA LA LAND (2016

آهنگ و رقص های تولید دیمین شزل شاید بهترین موزیکال دهه نباشد، اما گام بزرگی برای احیای ژانر موزیکال در قامت آثار لایو اکشن است، و بیشتر از هر فیلم غیر انیمیشنی موزیکالی موسیقی را ترویج می دهد. فیلم لالالند به دلیل بازی های خوب تیم بازیگری اش و حال و هوای نسبتاً دلپذیرش و همچنین آهنگ های به یاد ماندنی اش لحظات عاشقانه و رمانتیکی را برای بیننده رقم می زند. فیلم دیمین شزل پتانسیل رسیدن به ارتفاعات آثار کلاسیک موزیکال را دارد.

 

(LES MISERABLES (2012

موزیکال بینوایان ساخته تام هوپر یکی از بهترین های این ژانر است. اقتباس تام هوپر از Les Misérables قطعاً یک کیسه مختلط است. هوپر در اینجا وظیفه سخت تولید اقتباسی موزیکال و تئاتری از رمان ویکتور هوگو را داشته، و او در این کار تلاش بسیار نیرومندی برای ارائه یکی از بهترین کتاب های تاریخ انجام داده است. بنابراین این فیلم با داستان حماسی ژان والژان با بازی هیو جکمن و ملودی های جالبش یکی از آثار خوب موزیکال در دهه گذشته است.

 

(Moana (2016

موآنا کاری از ران کلمنتس و جان ماسکر است که انیمیشن‌های مشترک و خوبی همچون هرکول، علاءالدین و سیاره گنج را در کارنامه دارند. موآنا دختری ماجراجو است که برای تکمیل اکتشافات اجدادش به دریانوردی می‌پردازد و سر از جزایر جنوبی اقیانوس آرام درمی‌آورد. اجداد وی که ۳ هزار سال پیش جزیره‌های متعددی در بخش جنوبی اقیانوس آرام کشف کرده بودند دختر نوجوان را ترغیب کردند که هزار سال بعد از آن دل به دریا زده و خود را همچون اجدادش به عنوان یک راه بلد ماهر اثبات کند. او در این سفر به یک خداسان قدرتمند برمی‌خورد (با صداپیشگی دواین جانسون) که با او همراه می‌شود. موآنا سفر یک قهرمان معمولی را روایت می کند که ما را یاد آثار شاهکار موزیکال دیزنی در سال های دور تر می اندازد. چندین آهنگ عالی در فیلم وجود دارد که در سراسر موسیقی متن Moana پراکنده اند. قوس عاطفی داستان فیلم بیشتر از طریق ترانه پیش می رود، و همین دلیلی است برای بودن در این لیست.

 

(PITCH PERFECT (2012

خیلی جسورانه است که هر فیلمی بتواند خودش را “Pitch Perfect” بنامد، اما فیلم جیسون مور این کار را انجام داده است. این فیلم یک کمدی موزیکال دانشگاهی مدرن است که آن قدر خوب عمل می کند که بتوان آن را دوست داشتنی خطاب کرد. فیلم دارای ظرافت های کمدی موزیکال متعادل است، که با بازی به طور یکنواخت خوب تیم هنرمندانش تکمیل شده است.

 

(SING STREET (2016

خیابان آواز فیلمی در ژانر موزیکال و کمدی-درام به کارگردانی جان کارنی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این اثر با داستان خوبش و نبوغ درونی بازیگران جوانش یک اثر جالب و یک درگیری شیرین خانوادگی در دوبلین دهه ۸۰ میلادی است. آهنگ ها و قطعات موسیقیایی فیلم جزء جالب ترین تولیدات این دهه هستند. آهنگ ها خود دارای شخصیت هستند و درام فیلم به همان اندازه آهنگ ها خوش بین و اطمینان بخش و جذاب است. ترکیبی لذت بخش از واقعیت سینک آشپزخانه و شادترین رویاها.

 

(THE GREATEST SHOWMAN (2017

برترین شومن یک فیلم موزیکال، درام به کارگردانی مایکل گریسی و نویسندگی جنی بیکس و بیل کاندون محصول سال ۲۰۱۷ است. فیلم الهام گرفته از داستان راه‌اندازی “سیرک بارنوم و بیلی” به‌دست فینیاس تیلور بارنوم است. این فیلم اثری سرگرم کننده و گیشه پسند است که بینندگان زیادی را به خود جذب کرده است. هیو جکمن و تیم شخصیت های همراه او در طول فیلم راه تحقق رشته افکار خیره کننده و شگفت انگیز به واقعیت را به نمایش می گذارند. این یک فیلم جذاب غیر قابل انکار است.

 

(THE MUPPETS (2011

ماپت‌ها یک فیلم کمدی موزیکال به کارگردانی جیمز بابین است. ماپت ها یک خلاقیت عروسکی شاد و عجیب است که دارای ترکیب مناسبی از رگه های کمدی و موزیکال است. از موسیقی متن فیلم تا قطعات آهنگین این اثر یک حس دلنشین و روشن را به بیننده القا می کنند. گاهی یک فیلم موزیکال عروسکی توانایی انجام کاری را دارد که شاید ده ها کتاب سرگرم کننده نتوانند آن را انجام دهند.

 

آریامووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

1 نظر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط