پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخباربرپایی چتر سینمای ایران در بازار مجازی فیلم اروپا توسط بنیاد سینمایی...

برپایی چتر سینمای ایران در بازار مجازی فیلم اروپا توسط بنیاد سینمایی فارابی

اخبار هنری :

چتر سینمای ایران که هر ساله توسط بنیاد سینمایی فارابی در بازارهای تخصصی فیلم جهانی برپا می شود در این دوره از بازار فیلم اروپا (EFM) که به صورت مجازی در هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برگزار می شود، با حضور ۹ تشکل سینمایی حضوری فعال خواهد داشت.

اولین دوره بازار مجازی فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ (۱ مارس ۲۰۲۱) آغاز می‌شود و به‌مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
این اولین دوره‌ای است که بازار فیلم برلین به تأسی از جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ و سایر رویدادهای یک سال اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، به شکل مجازی برگزار می‌شود و این در حالی است که دوره قبلی جشنواره به صورت فیزیکی برگزار شده بود.
بر اساس این خبر، سینمای ایران در این دوره حضور پررنگی را تجربه می‌کند و «چتر سینمای ایران» در کنار بنیاد سینمایی فارابی همراه با ۹ تشکل دیگر (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، الی ایمیج، جشنواره جهانی فیلم فجر، هنر هفتم، آی فیلم پرو، موسسه هنر و تجربه سینمای ایران، ایرایمج، خانه فیلم و توزیع فیلم پرشیا) در این دوره از بازار مجازی فیلم برلین به فعالیت خواهند پرداخت.
هدف از حضور نهادها و شرکت‌های ایرانی، عرضه و پخش بین‌المللی فیلم‌های ایرانی به منظور تجاری و فرهنگی، برقراری ارتباط با جشنواره‌های مهم فیلم جهت همکاری‌های مشترک، اقدام برای تعریف پروژه‌های تولید مشترک، گسترش همکاری‌های بین‌جشنواره‌ای و… است.
اولین دوره بازار مجازی فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱) به پایان خواهد رسید.
هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین پس از پایان بازار فیلم اروپا به صورت مجازی، از ۹ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰) به صورت فیزیکی برپا خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط