چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخبار9 تا از بزرگترین آیکُن های سینمای وحشت در هالووین!

9 تا از بزرگترین آیکُن های سینمای وحشت در هالووین!

اخبار هنری: به دلایلی، فیلم های ترسناک خوراک کاملی برای مضامین تعطیلات در کریسمس و یا هالووین هستند. شاید نماگذاری سینمای وحشت یک وابستگی دیرینه با کریسمس داشته باشد، اما برای خیلی ها وحشت از ابتدا مترادف با هالووین تلقی می شده است. اما به هر حال بسیاری از فیلم های ترسناک کلاسیک یا مدرن در اطراف هالووین یا کریسمس اکران شده و می شوند. البته این به این منظور و معنا نیست که ما از دیدن آثار تاپ وحشت در دیگر فصول محروم هستیم. فیلم ها و شخصیت های بی شماری وجود دارند که فوراً هوای پاییز و هالووین را به ذهن ما می آورند. چرا که به هر حال برای یادآوری آنها هالووین بهترین زمان سال است. در ایام جشن سنتی هالووین ما قصد داریم توجه خود را به ۱۰ تا از شخصیت ها یا نماد های جذاب ژانر وحشت بی اندازیم، زیرا آنها روح هالووین را کاملا مال خود کرده اند.

The Sanderson Sisters – Hocus Pocus

این فیلم کمدی-ترسناک خانوادگی ، یک اصل جدا نشدنی از هالووین است که برای این ایام امتحان شده و واقعی است. فکر کنید یک اثر ترسناک توسط چند تن از عناصر مهم فعال در سینمای وحشت تولید شود، در این فیلم مایک گریس (Masters of Horror, Critters 2, The Stand)، دیوید کریشنر(تهیه کننده فرنچایز محبوب بازی بچگانه Child’s Play) و نیل کوتربرت (The Return of Swamp Thing) دور هم جمع شده اند و فیلمنامه این اثر را نوشته اند. شروران این فیلم هدف اصلی شان کشتن همه بود، تا بتوانند روح شان را به طور دائم در زندگی فعال داشته باشند. این فیلم و شخصیت های شرورش دارای مواد بسیار جذاب و غریب هالووینی هستند، به معنی واقعی کلمه خواهران سندرسون شما را طلسم می کنند.

Billy the Puppet – the Saw franchise

از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ ، می توانید روی فرنچایز Saw حساب کنید تا با ترس و هیجان درونی اش هالووین را با اکران های اواخر اکتبر اش به سر و صدا در بیاورید. با این که این مجموعه فیلم یک خوراک سنتی و مطلق فصل تعطیلات نیست، اما همیشه یا اکثر اوقات طرفداران این راحتی خیال را داشتند که قرار است در اکتبر یک فیلم اره دیگر را ببینند. اما نکته این فیلم های ترسناک نماد ارتباطی جیگساو با قربانیانش بود که در تمام قسمت ها دیده می شد و آن هم چیزی نبود جز Billy the Puppet که ظاهر ترسناک و خنده جالب و روی اعصاب او آن را به یکی از محبوب ترین آیکون های فصل هالووین تبدیل کرده است.

The Firefly Family – House of 1000 Corpses

اولین ویژگی و شاید بارز ترین نکته فیلم راب زامبی درجه خشونت فیلم او در بالاترین سطح هالووین است. ایده این فیلم در ذهن راب زامبی در زمانی که برای یونیورسال شب های ترسناک هالووین را آماده می کرد شکل گرفت. در بین ۳۰ تا ۳۱ اکتبر ۱۹۷۷ دو زوج جوان هنگام تحقیق در مورد افسانه های شهری در جنگل های پشتی تگزاس با طایفه یا خانواده ای خاص روبرو می شوند. فیلم خانه ۱۰۰۰ جسد یک فیلم فوق خشن هالووینی است که در آن شکنجه ها و مراسم عجیب و غریب مخصوص هالووین به نمایش در می آید. شخصیت های اصلی فیلم از بزرگترین و ترسناک ترین نماد های هالووین هستند، اما شاید هیچ کس به عنوان Captain Spaulding نمادین نباشد.

Silver Shamrock Novelties – Halloween III: Season of the Witch

یکی از خوراک های فصل ترس و وحشت فرنچایز هالووین است، و یکی از مؤلفه های اصلی این مجموعه فیلم متعلق به شرور موجود در آن یعنی Silver Shamrock Novelties است. یک کمپانی خاص که ماسک‌های هالووین را تولید می‌کند با نقشه‌ای هوشمندانه قصد دارد با کارهایی که بر روی این ماسک انجام می‌دهد جان بسیاری از افراد را بگیرد. سازندگان قصد داشتند که به وسیله این فیلم مسیر حرکت این مجموعه را بازتر کنند تا برای قسمت‌های آینده با ایده‌ها و داستان‌های جدیدتر و غیر منتظره تر رو به رو شویم. این ماسک هایی که در این فیلم استفاده شده نماد ها و آیکون های واقعی ای هستند که از نظر بصری در سایر آثار کلاسیک ژانر وحشت نیز دیده شده اند. همچنین صدای زوزه موسیقی که در این فیلم با ماسک ها همراه است چیز بسیار جالبی از آب در آمده است.

The Headless Horseman

داستان کوتاه واشنگتن ایروینگ یعنی “افسانه اسلیپی هالوو” یا سوار بی سر یکی از مطرح ترین نماد ها یا آیکون های هالووین است که در آثار سینمایی به نمایش درآمده است. نمادی که به طور طبیعی الهام بخش بسیاری از اقتباس های تلویزیونی و سینمای مطرح است. معروف ترین آنها کلاسیک انیمیشنی دیزنی در سال ۱۹۵۹ ، Legend of Sleepy Hollow و فیلم Sleepy Hollow در سال ۱۹۹۹ تیم Tim Burton هستند. در واقع شنیدن این داستان به قدری نوستالوژیک است که هرکسی دوست دارد بارها آن را ببیند و بشنود. نسخه های مختلفی از این داستان وحشتناک برای سنین مختلف وجود دارد. این نمادی است که جو و اتمسفر پاییز و هالووین را فریاد می زند.

Pumpkinhead

با این که این اثر ویژه استن وینستون افسانه ای به هیچ وجه مربوط به هالووین نبود، اما با گذشت زمان و سالها توسط طرفداران ژانر وحشت و ترسناک در آیکون ها و نماد های مخصوص هالووین قرار گرفت. البته به راحتی می توان فهمید که چرا این اتفاق افتاده است، بزرگترین نماد تعطیلات کدو تنبل یا jack o’ lantern است ، و موجودی که در این فیلم خودنمایی می کند از یک کدو تنبل بزرگ ایده اش گرفته شده و شباهت سرش به کدو تنبل چیز فراموش نشدنی است. این فیلم با محتوای کدو تنبلی اش خوراک فصل هالووین است. البته خود فیلم نیز از نظر فنی اثری قابل ستایش است. جناب Pumpkinhead یک دیو مخصوص هالووین است.

Angela Franklin – Night of the Demon 

وقتی آنجلا فرانکلین هوس یک مهمانی هالووین می کند، او واقعا به درون مهمانی هالووین پرتاب می شود. این فرنچایز شامل سه فیلم و یک بازسازی خشن هالووینی است، که باعث مرگ فراوانی می شود. آنجلا کسی است که واقعا می خواهد از تعطیلات لذت ببرد، اما مگر تعطیلات هالووین بدون وحشت و شرارت می شود. داستان های آنجلا مستقیم با هالووین سر و کار دارد و همین باعث می شود این فرنچایز یکی از معدود مواردی باشد که با هالووین در ارتباط است و آنجلا یک آیکون شرور هالووینی است که ارزش جشن گرفتن را دارد.

Michael Myers – the Halloween franchise

مایکل مایرز یکی از اصلی ترین نماد های هالووین برای همه در جهان است، و شاید باید گفت مایرز لولو خورخوره واقعی هالووین است. وقتی به هالووین فکر می کنید و به شدت از آن وحشت دارید ، این قاتل خاموش احتمالاً اولین کسی است که در ذهن شما ظاهر می شود. مایکل مایرز با شروع این فرنچایز با فیلم سینمایی جان کارپنتر در سال ۱۹۷۸ ، راه خود را در ۱۰ فیلم با دو فیلم دیگر که هنوز در راه هستند ، تا به امروز ادامه داده است. سرچشمه قتل های این شرور روانی همه در هالووین است، بهتر است بگوییم فقط در هالووین است. مایکل مایرز یک قطعه نادر هالووینی است که فراتر از این تعطیلات رفته و به یک نماد ترسناک قطعی تبدیل شده است.

Sam – Trick ‘r Treat

این موجود یا ترفند و حقه عجیب و غریب، که دارای لباسی نارنجی رنگ و ماسکی کیسه ای و سوراخ شده است، یک بافت پیوندی بین چهار داستان درهم تنیده در این گلچین وحشتناک هالووینی است. او هر زمان که باشد یکی از شخصیت ها یک قاعده یا سنت اصلی تعطیلات را می شکند. حضور این موجود چیزی جز ستایش کامل هالووین نیست، حتی در صورت ایجاد یک خط وحشی در رفتارش. شخصیت Sam نمایش حماسه گونه و وحشتناک از کدو تنبل و نماد های اصلی برای هالووین است. طرفداران بعد دیدن این شخصیت و فیلمش بیش از اندازه این نماد را بین یکدیگر دست به دست کرده اند. جناب Sam به معنی واقعی کلمه یک شخصیت تاپ هالووینی است.

? !Happy Halloween ?

آریا مووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط