چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخباربشتابید سازمان سینمایی به همه درجه هنری می دهد!

بشتابید سازمان سینمایی به همه درجه هنری می دهد!

بشتابید سازمان سینمایی به همه درجه هنری می دهد!
انجمن مدیران تولید سینمای ایران برای وزیر ارشاد نامه نوشت

در متن این نامه آمده است:
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی باسلام و احترام شفاف سازی اخیر سازمان سینمایی در اعلام نام برخی از افراد در خصوص اعطای درجه هنری با عنوان شغلی مدیریت تولید سینما که هیچ سابقه ای در این حرفه ندارند، منجر به حیرت و اعتراض شدید جمعی از مدیران تولید با سابقه سینما شده است. بعد از حذف انجمن مدیران تولید سینما از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر، جلوگیری از حضور مدیران تولید فیلم ها در مصاحبه مطبوعاتی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این سومین مورد رویارویی سازمان سینمایی با مدیران تولید سینماست. آقایان تصمیم گیر! نسل درخشان تهیه کننده های کنونی، زمانی خود از مدیران تولید حرفه ای و خلاق بودند، حرفه تهیه کنندگی در آینده نیاز به پشتوانه نیروی انسانی کار بلد دارد. برادارنه هشدار می دهیم این تصمیمات اشتباه و ندادن پاسخی مناسب، عواقب جبران ناپذیری در سینمای ایران دارد.

ملانصرالدین:برعکس دوستان مدیر تولید و کسانی که از این تصمیم سازمان سینمایی یکه خوردند و شوکه شدند،بنده نه یکه خوردم،نه دچار شوک آنی و غیرآنی شدم و نه حتی خم به ابرو آوردم!زیرا با این مدیران کارکشته و مشاوران کاربلدی (به خصوص مشاور اعظم) که در سازمان سینمایی جولان داده و یکه تازی می کنند،گرفتن چنین تصمیمی جای تعجب ندارد!تعجب وقتی سراغ آدمی می آید که از کسی یا جایی توقعی وجود نداشته باشد!بنده و امثال بنده که آقایان و خانمان حاضر در سازمان سینمایی را شناخته و خدا بخواهد صاحب تجربه ای نیز هستیم، توقع هر کار نسنجیده ای را از این سازمان و عواملش داشته،داریم و خواهیم داشت.
یکی از این اشخاصی که خود را کارشناس سینما و اکران فیلم می داند و اخیرا درجه هنری مدیر تولیدی گرفته، شفاف سازی کند و بگوید با کمک فامیل خونی خود وارد این عرصه شده و پست گرفته یا خودش قابلیت داشته؟!
گویا مظلوم تر و ساکت تر از صنف مدیران تولید سراغ نداشته اند که از کیسه آنها خرج کرده و درجه هنری داده اند!
سازمان سینمایی نباید فقط از کیسه یک صنف خرج می کرد،باید بنری بلندبالا مقابل ساختمان وزارت ارشاد نصب کرده و روی آن می نوشت: ایهاالناس بشتابید در این مکان درجه هنری1 و 2 و 3 و غیره داده می شود!
وزیر محترم ارشاد باید هرچه زودتر به این مهم ورود کرده و ضمن باطل کردن این درجات هنری فاقد اعتبار،با کمک استادان دانشگاه و افراد موتمن و کاربلد درجه های هنری را بازتعریف کرده و این عناوین را به صاحبان حق بدهند،نه هرکسی که از راه رسید.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط