سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخباربیست و سومین جشنواره شب های سیاه تالین از ۲۴ آبان تا...

بیست و سومین جشنواره شب های سیاه تالین از ۲۴ آبان تا ۱۰ آذر

به گزارش جواد علیمحمدی از اخبار هنری : بیست و سومین جشنواره شب های سیاه تالین از ۲۴ آبان تا ۱۰ آذر/۱۵ نوامبر تا ۱ دسامبر در استونی در حال برگزاری است و آثار ۱۳ سینماگر ایرانی در بخش های مختلف جشنواره به نمایش در آمده است. فیلم های سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در بخش مسابقه اصلی و «جهان با من برقص» ساخته سروش صحت در بخش مسابقه فیلم های اول و هر دو فیلم در اولین نمایش بین المللی خود در تالین و با حضور کارگردان ها و بازیگران اصلی خود به روی پرده رفته اند. دو فیلم «فردا ما آزادیم» ساخته حسین پورسیفی و محصول آلمان و «نام های گل ها» ساخته بهمن طاووسی و‌ محصول بولیوی/قطر/کانادا/آمریکا در بخش فیلم های اول نمایش داشته اند. فیلم سینمایی «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده و فیلم تجربی «ملکه قاتل» ساخته رامین فارنهایت و محصول کانادا در بخش شورش های با دلیل حضور داشتند. فیلم های «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی در بخش موج های جاری و فیلم های «شهر بازی» ساخته کاوه مظاهری، «آواز گنجشک» ساخته فرزانه امیدوارنیا و محصول ایران و دانمارک، «مثل بچه آدم» ساخته آرین وزیر دفتری، «فیلمرغ» ساخته مسعود سهیلی و محصول ایران و افغانستان و «آقای گوزن» ساخته سید مجتبی موسوی در تالین حضور داشتند.

در بیست و سومین جشنواره فیلم شب های سیاه تالینفیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار جایزه بهترین فیلم جشنواره از طرف تماشاگران را دریافت کرد که به همراه دو هزار یورو جایزه نقدی از طرف شهر تالین است. بهمن طاووسی کارگردان ایرانی فیلم «نام های گل ها» محصول بولیوی/قطر/کانادا نیز جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه فیلم های اول را گرفت.

 

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط