پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارتأکید دوباره‌‌ی کارگروه کرونایی سازمان سینمایی بر پرداخت 10 میلیون تومان به...

تأکید دوباره‌‌ی کارگروه کرونایی سازمان سینمایی بر پرداخت 10 میلیون تومان به ازای هر سالن سینمایی

اخبار هنری : مصوبات دومین جلسه‌‌ی کارگروه بررسی آسیب‌‌های کرونا در سینما اعلام شد.

در جلسه‌‌ی گذشته این کارگروه تصویب کرده بود که برای جبران خسارت تعطیلی‌‌ کرونایی سینماها، به‌‌ازای هر سالن سینما، مبلغ 10 میلیون تومان به صورت قرض‌‌الحسنه به سینماها پرداخت خواهد شد که مورد انتقاد تند سینماداران قرار گرفت. با این حال با تشکیل جلسه‌‌ی دوم این کارگروه، تأکید دوباره‌‌ای بر پرداخت همین مقدار شده است.
به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در جلسه کارگروه بررسی آسیب‌‌های کرونا که روز گذشته ۲۸ اسفند به ریاست حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار شد، موارد ذیل به تصویب رسید:
الف) جزئیات اعطای تسهیلات بانکی به سینماها که کلیات آن در جلسه قبل به تصویب رسیده‌ بود شامل:
۱- صرفا سینماهای فعال با مالکیت و یا بهره‌‌بردار بخش خصوصی مشمول دریافت این تسهیلات هستند. فهرست ۱۲۶ سینما (۳۱۴ سالن) مشمول این طرح به پیوست است.
۲- به ازا هر سالن سینما مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به صورت قرض‌‌الحسنه اعطا می‌‌شود.
۳- نحوه بازپرداخت مبالغ دریافتی به‌ صورت یکباره (پایان شهریور ۱۳۹۹) برای سینماهایی که معدل فروش ماهانه آنها در سال ۱۳۹۸کم‌‌تر از ۵۰ میلیون تومان بوده، تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ خواهد بود.
۴- تسهیلات مذکور به سینماهایی که توسط مالکان آن اداره می‌‌شود، به مالک سینما و سینماهایی که توسط بهره‌‌بردار اداره می‌شود به بهره‌‌بردار سینما پرداخت می‌شود.
۵- مطابق هماهنگی به عمل‌آمده با صندوق اعتباری هنر، ارائه یک فقره چک معتبر معادل مبلغ تسهیلات به عنوان ضمانت از سوی متقاضی کافی است.

۶- سقف ارسال تقاضا برای دفتر نظارت بر نمایش تا ۳۱ فروردین ۹۹ است.
ب) پرداخت کمک هزینه سهم بیمه تأمین اجتماعی کارفرمایان (۲۳درصد) شامل:
۱- مشمولان دریافت این کمک هزینه، سینماها، مراکز پشتیبانی فنی سینمایی(لابراتوارها و استودیوها) و آموزشگاه‌‌های آزاد سینمایی فعال بخش خصوصی و دارای مجوز از سازمان امور سینمایی هستند.
۲- برای سینماها، این حمایت صرفا شامل سینماهایی خواهد بود که معدل فروش آن‌‌ها در سال ۱۳۹۸ کم‌‌تر از ۵۰ میلیون تومان بوده است. (۷۰ سینما از جدول پیوست).
۳- پرداخت کمک هزینه مذکور از اسفندماه ۱۳۹۸ تا زمانی‌که فعالیت‌‌های مراکز سینمایی به جهت رعایت سلامت فعالان و شهروندان تعطیل باشد، ادامه خواهد داشت.
۴- هر یک از واحدهای متقاضی لیست بیمه تأمین اجتماعی دی ۹۸ خود را به حوزه‌های زیر ارائه کنند:
مراکز پشتیبانی فنی و آموزشگاه های آزاد سینمایی: معاونت‌ توسعه فن‌آوری و مطالعات سینمایی
سینماها: دفتر نظارت بر نمایش فیلم
۵-درخواست‌ها حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ پذیرش می‌شود.
۶- نام کارگاه باید دقیقا هم‌نام مجوز صادره باشد.
۷- کارگاه یا مراکز سینمایی مورد نظر نباید از بیمه بیکاری استفاده کرده باشند.
ج) حمایت از فیلم های سینمایی و غیرسینمایی
۱- در کنار فیلم های جدید، اکران فیلم‌‌هایی که نمایششان در اسفندماه متوقف شد بعد از باز شدن سینماها ادامه پیدا می‌‌کند و هزینه‌‌ای برای تبلیغات آن‌‌ها در نظر گرفته می‌‌شود.
۲- فیلم‌‌های دارای پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی داستانی اکران‌نشده درصورت عرضه در نمایش خانگی (حداکثر ۳۰ فیلم) معادل ۲۰ درصد مبلغ قرارداد آن‌‌ها علاوه بر قرارداد، توسط سازمان سینمایی پرداخت می‌شود.
د) کمک ویژه به برخی اعضای خانه سینما:
۱- مطابق جدول پیوست که از سوی خانه سینما ارائه شده، ۲۵۳۳ نفر از اعضای صنوف مطابق جدول پیوست ۵ میلیون ریال، حمایت می‌شوند.
۲- افراد مشمول باید از کسانی باشند که در سال جاری کمتر اشتغال به کار داشته‌اند و ضمنا اشتغال در نهاد دولتی یا بازنشسته حقوق‌بگیر نباشند.
۳- زنان سرپرست خانوار، از کار افتادگان، بیماران خاص، بیکاران فصلی و مشاغل سخت در اولویت قرار دارند.
۴- افراد مشمول باید به تأیید هر صنف رسیده باشند.
۵- مبلغ درنظر گرفته شده به حساب قانونی مشمولان واریز می‌شود.
۶- اعضاء صنوف تهیه‌‌کنندگان، انجمن صنفی پخش‌‌کنندگان، انجمن سینماداران و انجمن مدرسان در این لیست قرار ندارند.
۷- این کمک‌‌ها به اعضای انجمن صنفی مدیران تدارکات، انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار، انجمن صنفی بدلکاران و هنروران و افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار یا بازماندگان درگذشتگان شامل ۱۲۰۵ نفر تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
۸- برای صنوف غیر از بند فوق، به محض معرفی اعضای مشمول توسط رئیس صنف پرداخت می‌شود.
۹- خانه سینما اسامی دریافت‌کنندگان این عیدی را در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد داد اما به جهت رعایت حرمت این عزیزان، منتشر نخواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط