پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارتبریک سینمایی‌‌ها به تئاتری‌‌ها

تبریک سینمایی‌‌ها به تئاتری‌‌ها

اخبار هنری : کانون کارگردانان سینمای ایران در ‌‌پیامی، روز جهانی تئاتر را تبریک گفت.
متن این پیام که با عنوان «جهان صحنه و کارگردان خدا سپارد به هر یک نقشی جدا» منتشر شده است، بدین شرح است:
«آندره برتون، تئاتر و نمایش‌‌نامه را خاستگاه سورئال می‌داند و تئاتر شعر سورئالی است، که گاهی خود را مجبور می‌کند جامه رئال بپوشد. ساموئل بکت تئاتر را کنترل زندگی، حیات و ضرب آهنگ طبیعت می‌خواند. و از طرفی عبدالحسین نوشین، نمایش را آشتی عوامل زندگی بیان نموده است. و به بیان غلامحسین ساعدی اگر تاریخ عبارت از مبارزه برای تولید و اعتلای فرهنگ باشد تئاتر یعنی مبارزه و جدل برای تثبیت یک فرهنگ و اندیشه متعالی.
تئاتر حقی است که در آن تمامی مکاتب و فلاسفه در گستره زندگی به اشکال و اسباب گوناگون می‌توانند در چهارچوب زندگی بدون هیچ مرزی و بدون در نظر گرفتن ابعاد زمان و مکان، حفره‌ها و خلاهای زندگی را به بازی بگیرند و چراهای فلسفی و غیر فلسفی را برجسته نمایند و چگونگی بود آدمی را در کنار آن‌‌ها بیان نماید.
و اگر نیک بنگریم بلندای سینما از ادبیات نوشتاری تا کارگردانی و بازی ورزی آن برقامت این کهن هنر، یعنی نمایش که قدمتی همسنگ تاریخ را دارد، استوار و به اهتزاز در آمده است.
دو صورتک شاد و غمگین تئاتر این روزها در جهان بیرون از نمایش بیش‌‌تر خود را می‌نماید. جهانی پر از اشک و جهانی پر از امید و لبخند. کانون کارگردانان سینمای ایران ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر را به خانه تئاتر و همه هنرمندان عرصه نمایش تبریک می‌گوید».
گفتنی است روز 27 مارس روز جهانی تئاتر نامیده شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط