پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارتمجید تانوس از جوکر !

تمجید تانوس از جوکر !

اخبار هنری : تاد فیلیپس و واکین فینیکس تصمیم گرفتند که چیزی متفاوت با جوکر ایجاد کنند. آنها می خواستند یک فیلم کمیک بوک را بر اساس واقعیت بسازند. فینیکس در اوایل به هواداران هشدار داد که انتخاب وی در نقش شاهزاده جرم و جنایت بیشتر از هر چیز دیگری به بررسی شخصیت  می پردازد. به همین منظور وقتی نقد ها را تماشا می کنیم شاهد تحسین و نمادین خواندن بازی فینیکس در قامت جوکر هستیم. اما در این میان جاش برولین بازیگر تانوس احساس می کند که جوکر یک فیلم عالی است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

دو فیلم Avengers: Endgame و Infinity War کاملاً تانوس جاش برولین را به جهانیان معرفی کرد. قسمت اول اساساً فیلم او بود ، زیرا این دیوانه تایتان در آن به دنبال ایجاد تعادل در جهان بود. یعنی به مخاطبان این فرصت داده شد تا با شرور کنار بیایند و ببینند که او واقعاً از کجا آمده است. همین مسئله را می توان در مورد جوکر نیز گفت ، و جاش برولین در مورد جوکر این گونه گفته است که:

“برای قدردانی از جوکر ، من معتقدم که شما باید در زندگی خود چیزی را پشت سر بگذارید (و معتقدم بیشتر ما) یا در جایی در روان خود می فهمید که دلسوزی واقعی چیست (که معمولاً ناشی از گذراندن چیزی آسیب زا است ، متأسفانه) . مثلاً دلسوزی خطرناک این است که فیلمی ساخته شود که در مورد شکنندگی روان انسان باشد و آن هم آنقدر بی رحمانه که به محض ترک سینما شما با این که نمی خواهید به هر چیزی صدمه می زنید ، اما شما ناامیدانه می خواهید پاسخی بدهید و راه حلی برای خشونت و مسائل بهداشت روان که از کنترل ما خارج شده اند ، جوابی بیابید. این فیلم باعث می شود ما صدمه دیده و در درد بخواهیم تغییر کنیم. همه اینها به طعم تروما است – یک خط خوب بین نارضایتی از اینکه جوکر می خواهد به جامعه بیمار آسیب برساند به خاطر تجاوز به خودش در یک زندگی مناسب که او نیز آرزویش را داشت. “

تروما یا زخم همه  وجود جوکر است. متأسفانه ، جاش برولین در مورد ترومای موجود در همه ما به نکته درستی اشاره کرده است. این یک واقعیت بسیار عمیق است که فیلم به آن توجه می کند. برولین از این ایده که جوکر به ما بصیرت می دهد می گوید- چه اتفاقی می افتد هنگامی که تروما بررسی نشود ، او توضیح می دهد:

خیلی از زخم ها از دوره کودکی نمایان می شوند و در دوره متوسطه بیشتر سر باز می کنند. اگر از همان دوران جلوی آن گرفته نشود آسیب های فروان تری به بار خواهند اورد. ما عادت داریم از نفرت و طغیان کردن دیگران بگوییم و  مشکلات خودمان را زیر فرش پنهان کنیم. جوکر ، به سادگی فرش را برداشته و زیر آن نگاه می کند.”

جاش برولین به دلیل ساخت تانوس به عنوان یک شخصیت عاطفی در دنیای سینمایی مارول مورد ستایش قرار گرفته است. گرچه Infinity War کاملاً متفاوت از جوکر است ، اما هر دو فیلم بر روی شرور و انگیزه های او متمرکز شده اند. سازندگان  جوکر می خواستند نشان دهند که جامعه چگونه می تواند چیز وحشتناکی ایجاد کند. جوکر در حال حاضر در سینماهاست و شماره یک در گیشه است. این فیلم DC بسیاری از فانتزی های موجود در فیلم های کمیک بوک را از بین می برد و بدون توجه به اینکه مردم از این فیلم لذت می بردند یا از آن متنفر می شوند ، اثری ماندگار بر بیننده می گذارد.

 

منبع : آریامووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط