جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارجایزه AFI برای «مری پاپینز» سینما

جایزه AFI برای «مری پاپینز» سینما

اخبار هنری: هیات امنای «موسسه فیلم آمریکا» جولی اندروز بازیگر افسانه ای سینمای جهان را به عنوان چهل و هشتمین دریافت کننده جایزه یک عمر دستاورد این موسسه برگزید.

این جایزه در مراسمی در روز ۲۵ آوریل به اندروز اهدا می شود. مراسم توسط شبکه TNT روی آنتن می رود.

کاتلین کندی رییس هیات امنای «موسسه فیلم آمریکا» (AFI) در بیانیه ای در این باره گفت: جولی اندروز در هر وضعیتی واقعا کامل است. استعداد او در طول زمان باعث ایجاد حس شادی مشترک بین نسل‌ ها شده‌ است، موسسه فیلم آمریکا مفتخر است که ۴۸مین جایزه یک عمر دستاورد خود را به جولی اندروز اهدا می کند.

جولی اندروز یک بار جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «مری پاپینز» دریافت کرده است، او دو بار دیگر نیز برای بازی در فیلم های «آوای موسیقی» و «ویکتور/ ویکتوریا» نامزد جایزه اسکار شده است.

اندروز همچنین ۵ جایزه گلدن گلوب، ۳ گرمی و ۲ امی را در کارنامه دارد.

جولی اندروز بازیگری را در سال ۱۹۵۴ در برادوی آغاز کرد. او در نخستین تجربه سینمایی اش در فیلم «مری پاپینز» در سال ۱۹۶۴ ظاهر شد. «پرده پاره»، «هاوایی» و «۱۰» از فیلم های شاخص وی هستند.

جولی اندروز چندی پیش جایزه افتخاری جشنواره ونیز را نیز دریافت کرد.

نخستین دریافت کننده جایزه افتخاری «موسسه فیلم آمریکا» جان فورد فیلمساز بلندآوازه سینمای جهان بود، فورد این جایزه را در سال ۱۹۷۳ دریافت کرد. دنزل واشینگتن آخرین دریافت کننده این جایزه بوده است، پیش از واشینگتن افرادی چون جورج کلونی، دایان کیتون، جان ویلیامز، جین فوندا، مل بروکس و مایکل داگلاس این جایزه را بدست آورده اند.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط