جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارجدیدترین پروژه کیوان کریمی در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند

جدیدترین پروژه کیوان کریمی در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند

اخبار هنری : جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی از کشور ایران جزو 17 پروژه برگزیده جهان در بخش «سینه‌مارت» در پنجاهمين دوره جشنواره بين‌‌المللي فیلم «روتردام» در کشور هلند انتخاب شد.

«آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» Do you know anything about Omid?جدیدترین و دومین پروژه سینمایی کیوان کریمی کارگردان مستقل سینمای ایران در دومین حضور بین‌المللی خود، به عنوان تنها پروژه ایرانی جزو 17 پروژه برگزیده سینمای جهان در بخش «سینه‌مارت» CineMart در سی و هشتمین دوره «بازار تولید مشترک فیلم» در پنجاهمین دوره جشنواره بين‌‌المللي فیلم «روتردام» Rotterdam در کشور هلند به‌عنوان محصول مشترک کشورهای ایران و فرانسه در کنار آثاری از کشورهای جهان مختلف و همچنین پروژه «كابل جان» از «شهربانو سادات» كارگردان زن سینمای افغانستان و محصول کشور آلمان؛ تنها پروژه‌های سینمایی از قاره آسیا و منطقه خاورمیانه، در این رویداد معتبر سینمایی پذیرفته شدند.
«سینه‌مارت» که نخستین، معتبرترین و بزرگ‌ترین بازار تولید مشترک در جهان به‌شمار می‌رود؛ امسال سی و هشتمین دوره آن به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در روزهای 13 تا 17 بهمن ماه سال‌جاری (1 تا 5 فوریه 2021) در کنار پنجاهمين دوره جشنواره بين‌‌المللي فیلم «روتردام» در کشور هلند برگزار می‌شود و جایزه‌ای نقدی به ارزش 30 هزار یورو نیز در نظر گرفته شده است.
پروژه‌های پذیرفته شده در بخش «سینه‌مارت» در روزهای برگزاری جشنواره بين‌‌المللي فیلم «روتردام»؛ فرصت آشنایی و همكاری احتمالي فيلمسازان با تهیه‌کنندگان، سرمايه‌گذاران، نمایندگان فروش، توزيع‌كننده‌ها، شبكه‌های تلويزيونی و سایر سرمایه‌گذاران بالقوه را خواهند داشت.
پروژه سینمایی «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش La Fabrique Cinema Dumonde در برنامه «ده پروژه از سینمای جهان برای آینده سینما» در پاویون «انستیتو فرانسه» در بازار آنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با حضور کیوان کریمی کارگردان این اثر و با هدایت «رشید بوشارب» Rachid Bouchareb کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس الجزایری تبار مقیم کشور فرانسه حضور داشت.
فیلمنامه پروژه سینمایی «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» در دومین گام بین‌المللی آن، بعد از حضور در بخش «سینه‌مارت» جشنواره بين‌‌المللي فیلم «روتردام» کامل می‌شود و این اثر، در تلاش است تا با تأسیس شبکه‌ای در عرصه جهانی بتواند در آینده، به‌خوبی پخش بین‌المللی و در کشورهای مختلف عرضه شود تا کسانی که در حوزه حرفه‌ای سینما فعالیت می‌کنند از این اثر سینمایی اطلاع داشته باشند؛ تا بعد از اتمام آن، توسط پخش‌کننده‌ها به بهترین شکل، اکران جهانی شود.
امسال 17 پروژه در بخش «سینه‌مارت» انتخاب شده‌اند که کارگردانان این آثار، سابقه حضور و کسب جوایز جشنواره‌های معتبر سینمای جهان را در کارنامه خود دارند از جمله؛ «یوهانس نیلوم» Johannes Nyholm نامزد جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم «ساندنس» آمریکا در سال 2019 و برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» اسپانیا در سال 2016، «اِوی کالوگیروپولو» Evi Kalogiropoulou کاندید بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه در سال 2020، «کارلا سیمون» Carla Simón برنده بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» آلمان در سال 2017 و «نیل ووهلتز» Nele Wohlatz و «اِل فوترو پرفکتر» El futuro perfecto هر دو بهترین فیلم اول و کاندید جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» سوئیس در سال 2016.
«ماریت ون دن الشوت» Marit van den Elshout مدیر بخش «سینه‌مارت» جشنواره بين‌‌المللي فیلم روتردام در مورد 17 پروژه برگزیده نهایی امسال این رویداد سینمایی گفت: امسال، یکی از سخت‌ترین سال‌های انتخاب آثار بود؛ چون بهترین پروژه‌ها به بخش نهایی «سینه‌مارت» راه یافته‌اند. ما به‌خصوص، تحت تأثیر فیلمسازانی قرار گرفتیم که مرزها را در می‌نوردند و کارهای بدیع و درخشانی را خلق می‌کنند. ما مصمیم و سعی می‌کنیم به هر یک از پروژه‌های انتخاب شده، رویکردی متناسب را ارائه دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط