پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبار"جیران" داستان ۲۰ تا ۲۶ سالگی ناصرالدین‌شاه

“جیران” داستان ۲۰ تا ۲۶ سالگی ناصرالدین‌شاه

اخبار هنری : تصویربرداری سریال جدید “حسن‌ فتحی” از نیمه مرداد آغاز می‌شود

“اسماعیل عفیفه”؛ تهیه‌کننده “جیران” به ایسنا گفت :

تصمیم برای ساخت “جیران” به سال ۹۷ برمی‌گردد.داستان سریال را آقای “احسان جوانمرد” به من و آقای فتحی پیشنهاد کردند.خلاصه داستان چیزی در حدود ۵۰ صفحه بود و با مطالعه آن متوجه شدیم که کار از پشتوانه تحقیقی خوبی برخوردار است.از آقای جوانمرد، سریال “بانوی عمارت” را که از تلویزیون پخش شده دیده­‌ایم.جالب اینجاست که ایشان سریال “جیران” را پیش از “بانوی عمارت” و در سال ۹۱ نوشته بود که در آن موقع امکانات ساختش مهیا نشد.

داستان سریال “جیران” بر اساس مستندات زندگی “خدیجه تجریشی” ملقب به “جیران” نوشته شده است.بخش اعظم کاراکترهای سریال، شخصیت‌های واقعی و تاریخی هستند از جمله مهدعلیا (مادر ناصرالدین شاه)، میرزا آقاخان نوری (صدراعظم که پس از امیرکبیر به صدارت رسید)، ملکزاده خانم (خواهر ناصرالدین شاه و همسر امیرکبیر) و ۴ تن از زنان عقدی شاه.

تاکنون نگارش حدود ۳۰ قسمت فیلمنامه به پایان رسیده است.البته هنوز چیزی حدود ۱۰ قسمت دیگر باید نوشته شود تا داستان بسته شود.

داستان سریال، پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود ۶ سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی­‌گیرد؛ یعنی از حدود ۲۰ تا ۲۶ سالگی ناصرالدین شاه.

تا بهمن‌ماه سال پیش ما با همه بازیگرانی که قرار است نقش‌های اصلی را بازی کنند، قرارداد بستیم و هم‌چنین در حال ساخت دکور و دوخت لباس­‌ها بوده و هستیم.

شروع تصویربرداری “جیران”، از حدود نیمه­‌های مرداد خواهد بود.

تاکنون حضور “بهرام رادان” در نقش ناصرالدین شاه، “پریناز ایزدیار” در نقش جیران، “شبنم‌ مقدمی” در نقش مهدعلیا، “بابک حمیدیان” در نقش ملیجک، رعنا آزادی‌ور و گلاره عباسی در این سریال قطعی شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط