چهارشنبه, آوریل 17, 2024
خانهاخبار«خائن» نماینده پرافتخارترین کشور در اسکار

«خائن» نماینده پرافتخارترین کشور در اسکار

اخبار هنری: سینمای ایتالیا درام مافیایی «خائن» به کارگردانی «مارکو بلوچیو» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

کمیته اسکار سینمای ایتالیا از میان پنج گزینه در نهایت فیلم «خائن» را نماینده این کشور در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزید تا «مارکو بلوچیو» برای سومین بار پس از فیلم‌های «چین نزدیک است» (۱۹۶۸) و «جهشی در تاریکی» (۱۹۸۱) با فیلمش در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار حضور یابد.

فیلم «خائن» اولین نمایش خود را امسال در بخش رقابتی جشنواره کن تجربه کرد و در آن «پیرفرانچسکو فاویو» در نقش یکی از اعضای مافیا به نام «تومازو بوسکت» ایفای نقش می‌کند که پس از یک نزاع درونی و خانوادگی شروع به همکاری با دادستان‌های ایتالیایی و آمریکایی می‌کند.

این فیلم محصول مشترک ایتالیا، فرانسه، برزیل و آلمان است و کمپانی سونی کلاسیک حق پخش این فیلم را در آمریکا در اختیار دارد.

ایتالیا با کسب ۱۴ جایزه در بخش بهترین فیلم خارجی (شامل سه جایزه افتخاری) جوایز اسکار رکورددار است و آخرین بار در سال ۲۰۱۴ با فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب این جایزه شد. پیش از آن نیز «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(۱۹۴۷)؛ «دزد دوچرخه» از «ویتوریو دسیکا» (۱۹۵۰ )؛ «دیوارهای مالاپاگا» ساخته «رنه کلمنت» (۱۹۵۱)؛ «استرادا» ساخته «فدریکو فلینی»(۱۹۵۷)؛ «شب‌های کابیریبا» ساخته «فدریکو فلینی»(۱۹۵۸)؛ «هشت‌ونیم» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (۱۹۶۴)؛ «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» (۱۹۶۵)؛ «بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن» به کارگردانی «الیو پتری» (۱۹۷۱)؛ «باغ خانواده فینتسی کونتینی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(۱۹۷۲)؛ «آمارکورد» از «فدریکو فلینی» (۱۹۷۵)؛ «سینما پارادیزو» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره»(۱۹۹۰)؛ «مدیترانه» از «گابریل سالواتوره» (۱۹۹۲)؛ «زندگی زیباست» به کارگردانی «روبرتو بنینی» (۱۹۹۹) است جایزه را برای ایتالیایی‌ها به ارمغان آورده بودند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است. تاکنون ۷۵ کشور فیلم برگزیده خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط