پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهیادماندرگذشت وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ»

درگذشت وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ»

اخبار هنری : وینستون گروم نویسنده آمریکایی و خالق کتاب «فارست گامپ» در ۷۷ سالگی درگذشت.

شهردار فیرهوپ در آلابامای آمریکا خبر درگذشت وینستون گروم را با پستی که در فیس‌بوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند.
گروم «فارست گامپ» را سال ۱۹۸۶ نوشت و این کتاب به سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و ۱.۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. با اقتباس از این کتاب فیلم مشهوری به همین نام در سال ۱۹۹۴ با بازی تام هنکس، گری سینایس و رابین رایت ساخته شد که ۶ جایزه اسکار دریافت کرد. وینستون گروم سال ۱۹۹۵ ادامه‌ای بر این رمان با عنوان «گامپ و کمپانی» نوشت.
این نویسنده خالق بیش از ۲۰ عنوان کتاب غیرداستانی بود که جدیدترین آنها با عنوان «متفقین: روزولت، چرچیل، استالین و اتحادی بعید که در جنگ جهانی دوم پیروز شد» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

سیدرضا اورنگ

مقاله قبلی
تورج اصلانی کارگردان و مدیر فیلمبرداری تجربه‌گرای سینمای ایران، به همراه هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان داوری بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون» در کردستان سوریه را برعهده دارند. از طرف مسوولان نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون» Leloun در کردستان سوریه، اسامی اعضای هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی معرفی شدند که عبارتند از: «علی احمد بدرخان» Ali Ahmed Badrakhan ـ رئیس هیئت داوران، کارگردان سینما و استاد دانشگاه از کشور مصر، «تورج اصلانی» Touraj Aslani ـ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مدیر فیلمبرداری از کشور ایران، «به‌روژ آکره‌یی» Baroj Akrayi ـ نویسنده، شاعر، مترجم، عکاس و بازیگر از اقلیم کردستان عراق، «حسین حسن» Husain Hasan ـ کارگردان سینما و بازیگر از اقلیم کردستان عراق، «بندتا آرجنتیری»Benedetta Argentieri ـ مستندساز و منتقد سینمایی از کشور آمریکا، «آپو و. بازیدی» Apo W. Bazidi ـ کارگردان و فیلمنامه‌نویس از کشور ترکیه و همچنین خانم «اریک گونزالس فلورس» Erika González Flores ـ محقق و پژوهشگر سینمایی و استاد دانشگاه از کشور مکزیک. جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون» با همت بنیاد سینمایی عفرین و با هدف تبادل فرهنگی ضمن حفظ هویت و حریم شخصی هر فرهنگ، بین ملت‌های مختلف جهان برگزار می‌شود و این کار، از طریق فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی مانند جشنواره‌های هنری و ادبی انجام می‌شود، جایی‌که هر فرهنگ، تعریف خودش را داشته باشد. نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون» با شعار «تنها با یک گل، گلستان نمی‌شود» و با آثاری از کارگردانان کشورهای مختلف جهان از جمله: ایتالیا، آمریکا، لهستان، فرانسه، دانمارک، ایران، استرالیا، عراق، بلغارستان، اسپانیا، مصر، افغانستان، شیلی، سوریه، مالت، لبنان، هندوستان، یونان، ترکیه، اردن، آذربایجان، تونس، مراکش، هنگ کنگ، ایرلند، ونزوئلا، و اقلیم کردستان عراق در بخش‌های مختلف رقابتی «فیلم‌های بلند سینمایی» شامل 6 اثر، بخش رقابتی «فیلم‌های مستند بلند و نیمه بلند» شامل 6 اثر و همچنین بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» شامل 26 اثر، محصول سال‌های 2017 تا 2020 دوشنبه 31 شهریور ماه جاری (21 سپتامبر 2020) در شهر عفرین در کردستان سوریه برگزار می‌شود. برای زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون»، بر اساس وضعیت بهداشتی جهان تصمیم‌گیری خواهد شد. داور جشنواره بین‌المللی فیلم «لیلون» سوریه شد
مقاله بعدی
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط