شنبه, آوریل 20, 2024
خانهسردبیردر ایران ،تكذيب يعنی تأييد!

در ایران ،تكذيب يعنی تأييد!

اخبار هنری : براي همه پيش آمده موضوعي را كه به آنان نسبت داده‌‌اند گاهی تكذيب كنند. گاهي اين تكذيب واقعي است، گاهي غيرواقعي. به اين معني كه اصل موضوع صحت دارد، اما براي به خطر نيفتادن موقعيت خود با تكذيب واقعيت، سعي در كتمان آن دارند. هركس دلايل خود را دارد، اما آيا اين دلايل باعث مي‌‌شود كه اصل واقعيت تا ابد پنهان بماند؟ مردم ايران خصوصيات خاص خود را دارند كه در هيچ ملت ديگري ديده نمي‌شود. يكي از خصلت‌هاي خاص آنان، اين است كه در بيشتر موارد، تكذيب را تأييدي بر موضوع رخ داده مي‌دانند! حق هم دارند، چون حقيقت را آشكارا مي‌بينند، اما با وقاحت تمام شخصي يا گروهي آن را تكذيب مي‌كنند! گاهي برخي‌ها مي‌خواهند روز را به چشم مردم شب جلوه داده و شب را روز! مردم هم كه دیگر اهل گول خوردن نیستند. در دنياي هنر، به خصوص در سینما و تلویزیون، از اين تكذيبيه‌ها بسيار صادر مي‌شود، ‌اما تمام اين تكذيب‌ها تأييدي است بر آنچه رخ داده. مثلاً فيلمساز با تجربه‌اي در حال كارگرداني فيلمي تلويزيوني است، ‌همه نیز او را سرصحنه مي‌بينند، اما تا خبر كارگرداني‌اش به مطبوعات مي‌رسد، ‌سريع دست به كار شده و تكذيبيه صادر مي‌كند! آخر چگونه مي‌شود حقيقتي را كه اظهرمن‌الشمس است تكذيب كرد؟! اين فيلمساز با تجربه چگونه مي‌تواند منكر قراردادش شود؟ چطور مي‌خواهد جلوی چشم عوامل ساخت فيلم، حضورش سرصحنه را تكذيب كند؟! مطمئناً اين شخص اگر منافع برايش مهم نبود، راحت مي‌توانست به جاي تكذيبيه صادر كردن بگويد: در كلاس من نيست براي تلويزيون فيلم بسازم! حالا كه قرارداد بسته و پول خود را گرفته با تكذيب كردن چه چيزي را مي‌خواهد ثابت كند؟
مدیران صداوسیما و سازمان سینمایی،مدام دست گل هایی به آب می دهند و به جای اینکه اشتباه خود را پذیرفته و جبران مافات کنند،فورا روابط عمومی آنها دست به کار شده و در کسری از ثانیه، تکذیبیه صادر و منتشر کرده و از اساس منکر همه چیز می شوند،غافل از اینکه دم خروس بیرون زده و همگان آن را به وضوح دیده اند!
اينجاست كه بايد به مردم ايران حق بدهيم تكذيبيه را تأييدي بدانند بر اصل موضوع اتفاق افتاده. بنابراين ما نیز از مردم پيروي كرده و هر تكذيبی را از سوی هرکس و هر نهادی،تأييدي مي‌دانيم بر خبرهاي منتشر شده!

سيدرضا اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط