سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهسردبیردور باطل موزه سینما آغاز شد

دور باطل موزه سینما آغاز شد

اخبار هنری : آقای کیانیان،اگر هالیوودی ها بازیگران ایرانی را هم عرض خود می بینند،چرا هم عرض خودشان در هالیوود آنان را به بازی نمی گیرند؟!

روابط عمومی موزه سینما-رضا کیانیان: یادم می آید از هالیوود مهمانانی به ایران آمده بودند و از موزه سینمای ایران بازدید کردند و زمانی که متوجه جوایز بین المللی سینمای ایران و تجهیزات فیلمبرداری شدند که در موزه نگهداری می شود، تصورشان نسبت به سینمای ایران عوض شد تا آنجا که وقتی سینماگران و بازیگران ایرانی به کشورشان سفر کردند آنها را با بازیگران خودشان هم عرض می دیدند و ما این امر را مدیون موزه سینمای ایران هستیم.

سید احمد محیط طباطبایی و محمدرضا اصلانی از افراد تاثیر گذار در میراث فرهنگی و سینمای ایران هستند و به عنوان کارشناسانی زبده تلقی شده و می شوند.همیشه باید به آنان احترام گذاشت و زانوی ادب و تلمذ در مقابل شان بر زمین زد.دعوت موزه سینما از این دو بزرگوار جای تقدیر دارد،اما این کار خوب با دعوت از رضا کیانیان و اظهارات مشکوک او ضایع شد!کیانیان هنگامی که رفیق گلستان و گرمابه اش در جشنواره جهانی فیلم فجر به او پست و مقام ارزانی داشت،بیشتر و بهتر از همیشه خود را به خودش و همه شناساند و همگان دیدند که حمایت بی منطق و همه جانبه اش از این جشنواره به چه منظور بوده است!آیا سینمای ایران از رضا کیانیان منتفع شده یا وی از سینما؟!
انتظار داشتیم جناب عباسی انارکی که به قول خودش اهل عمل است!دنبال این گونه شهرت طلبی ها نباشد.استفاده از تجربه بزرگانی مانند سید احمد محیط طباطبایی و محمدرضا اصلانی بسیار خوب و سودمند است و پیشنهادهای شان ارزنده.نگاهی بیندازید به نظر آنان درباره موزه سینما و حضرت کیانیان،زمین تا آسمان متفاوت است!
جناب انارکی، عمل خود شخص است که انسان را صاحب جایگاه و نام می کند،نه چسبیدن به برخی از بازیگران که مدت ها پیش تکلیف خود را با سینما و مردم روشن کرده اند!
واقعا مهمان های هالیوودی وقتی از موزه سینما بازدید کردند نظرشان نسبت به سینمای ایران عوض شد؟!یعنی با دیدن تجهیزات فیلمبرداری که کشور خودشان و دیگر کشورها تولید کرده و ایرانیان از آنها استفاده کرده و می کنند نظرشان برگشت؟چیزی به این وسایل اضافه شده بود یا مثل رانندگان هندی و پاکستانی آنها را آذین بسته بودند که مورد توجه آنان قرار گرفت؟! هالیوودی ها نسبت با انتخاب بازیگران حساسیت و دقت خاصی داشته و استعدادیاب های فوق العاده دارند،چگونه با دیدن چند رخت و لباس در موزه نظرشان نسبت به بازیگران ایرانی تغییر پیدا کرده و آنان را با بازیگران خودشان هم عرض دیدند؟!نکند هالیوود دچار فقر بازیگر شده و چشم طمع شان به بازیگران ایرانی است؟!این گفته ها را چگونه می توان باور کرد که روابط عمومی موزه بفرموده رییس با آب و تاب و ذوق زدگی آنها را منتشر کرده است؟!
جناب کیانیان، الان مدت هاست از آمدن و رفتن هالیوودی ها به ایران می گذرد،چرا هنوز شما و دوستان تان را در فیلم های هالیوودی به بازی نگرفته اند تا شان هالیوود را بالا برده و دوباره بر صدر سینمای جهان بنشینند؟!چرا بهترین بازیگر تاریخ ایران که در یک نظرسنجی انتخاب شد،بعد از گذشت 40 سال هنوز گهگاهی وی را به بازی گرفته ، نقش یک سیاهی لشگر به او داده یا در نهایت کاراکتر یک افغانستانی درد کشیده را بازی کند؟!
چرا زمانی که هالیوودی ها این اظهارات را بیان داشتند کسی از آنان تصویربرداری نکرد تا در حافظه تاریخی سینمای ایران بماند؟! و…
کورسو امیدی بود تا مدیر جدید موزه سینمای ایران که دیدی اقتصادی به هنر و رسانه دارد،نگاه جدیدی داشته و راهی نو برای پیشرفت و محبوبیت این موزه بردارد،اما حیف آن کورسو نیز پت پت کرد و به خاموشی گرایید،زیرا جناب انارکی نیز قدم در راه اسلاف خویش گذاشت و دور باطل را آغاز کرد!

 

سید رضا اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط