پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارگزارش دومین روز از فستیوال بین‌المللی فیلم کن 2019

گزارش دومین روز از فستیوال بین‌المللی فیلم کن 2019

آرت نیوز پرس: بعدازاینکه در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کن  فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» شروع نسبتاً خوبی نداشت و نقدهای مختلفی را دریافت کرد، اما دو فیلم «بینوایان» و «قوش شب» ثابت کردند که فیلم‌های امسال از کیفیت بالایی برخوردارند.

اگرچه فیلم «بینوایان» که توسط «لاج لی» کارگردانی شده بر اساس داستان معروف و کلاسیک «ویکتور هوگو» ساخته نشده اما در همان فضای آشنای فرانسه ساخته‌شده و دارای ویژگی‌های داستان‌گویی هوگو است. لی در سال 2017 فیلم کوتاه تحسین‌شده‌ای با همین نام را ساخته بود و استیج را برای این نسخه بلندتر آماده کرد. منتقد گاردین درباره فیلم جدید «بینوایان» نوشته فیلم دارای طنز، بدگمانی، انرژی و زیرکی است و در مقایسه با فیلم «دیپان» که برنده جایزه نخل طلا شد به همان اندازه لایق است.

بینوایان

یکی دیگر از منتقدین عنوان کرد که شاید از همین الآن برنده مشخص‌شده باشد. اسکرین کامنت در یک توئیت اعلام کرد که «بینوایان» اولین فیلم لایق کن 2019 بوده و حتماً برنده آن خواهد شد. صنعت سینما نیز از خوبی فیلم «بینوایان» عقب نماند؛ «آن تامپسون» می‌گوید که لاج لی قراردادی با CAA به امضا رسانده و این فیلم در سینماها اکران می‌شود و شاید «نت‌فلیکس» نیز حق پخش آن را دریافت کند.

قوش شب - جشنواره جهانی فیلم کن

در کنار «بینوایان» فیلم «قوش شب» نیز نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده و به نظر می‌رسد مورد اقبال قرارگرفته است.

«کلبر مندونسا فیلیو و جولیانو دورنلی» برزیلی که با فیلم «Aquarius» در کن شرکت کرده‌اند یک فیلم وسترن را به نمایش گذاشتند اما واکنش منتقدان چندان مثبت نبود. منتقد ایندی‌وایر در مورد این فیلم نوشت: «یک وسترن هیجانی که چیزی میان فیلم‌های «مسافرخانه» و «هفت سامورایی» است.»

تعظیم به «جان کارپنتر»؛ استاد فیلم‌های ترسناک جان کارپنتر، کارگردان فیلم‌هایی همچون «موجود» و «هالووین»، جایزه کالسکه طلایی جشنواره کن 2019 را دریافت کرد. به نوشته رویترز کارپنر اعلام کرد وی در سن سه‌سالگی وقتی فیلم «ملکه آفریقایی» را دید، مجذوب سینما شد. یکی دیگر از فیلم‌های ارزشمند روز دوم فستیوال فیلم مستند «تاد هاینس» بود که به نوشته هالیوود ریپورتر تصاویری از این مستند در سینما المپیا پخش خواهد گردید و پس‌ازآن به خریداران عرضه خواهد شد.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از 24 اردیبهشت آغاز گردید و تا 4 خردادماه ادامه خواهد داشت.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط