چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخباردیزنی مشغول راه‌اندازی یک شبکه آنلاین دیگر در خارج از آمریکا شمالی...

دیزنی مشغول راه‌اندازی یک شبکه آنلاین دیگر در خارج از آمریکا شمالی است

اخبار هنری : اگر از شبکه ESPN به خاطر جنس متفاوت محتواهای آن بگذریم، دیزنی دو شبکه آنلاین دارد؛ هولو و دیزنی پلاس. شبکه‌هایی که به ترتیب برای مخاطب بزرگ‌سال و برای همه‌ی سنین فعالیت می‌کنند و ظاهرا قرار است گسترش پیدا کنند.

همان‌قدر که دیزنی پلاس شبکه‌ای جهانی است و حتی حاضر به حذف برخی محتواها از بعضی فیلم‌های دیزنی برای پایین آوردن درجه‌ی سنی آن‌ها می‌شود، شبکه Hulu حکم شبکه‌ای مخصوص به آمریکا شمالی را دارد که آثاری آزادتر را تقدیم بزرگ‌سالان می‌کند. به همین خاطر افراد زیاد می‌خواستند بدانند که آیا دیزنی برنامه‌ای برای بردن هولو به خارج از آمریکا شمالی هم دارد؟ در ظاهر نه و در حقیقت بله؛ آن هم بدون ذره‌ای شک.

دیزنی اکنون می‌خواهد شبکه‌ی استار را در خارج از آمریکا شمالی راه‌اندازی کند؛ شبکه‌ای که محدودیت‌های سنی دیزنی پلاس را ندارد و مثل هولو دست خود را در تولید و ارائه‌ی محتوا بازتر می‌بیند. در حقیقت هر محتوای خلق‌شده توسط شبکه کابلی FX، شبکه کابلی Freeform، استودیو سرچلایت، استودیو قرن بیستم و شبکه ABC که قابل پخش در دیزنی پلاس نباشد، برای مخاطب آمریکایی وارد Hulu می‌شود و برای مخاطب غیرآمریکایی قدم به استار می‌گذارد. البته استار برخلاف هولو، شامل محتواهایی قراردادی نخواهد شد و فقط تولیدات خود دیزنی را پخش خواهد کرد. حتی انتظار می‌رود محصولات اورجینال شبکه Hulu که تا امروز اصلا به‌دست مخاطب جهانی نمی‌رسیدند، ازطریق استار برای جامعه‌ی بزرگ‌تری پخش بشوند.

دیزنی پلاس اکنون بیشتر از ۶۰ میلیون مشترک دارد و اگر این عدد را با تعداد مشترکین شبکه ESPN پلاس و هولو جمع بزنیم، از ۱۰۰ میلیون مشترک هم بالاتر می‌رود. شبکه‌ی استار نیز به‌دنبال بالا و بالاتر بردن همین آمار است

وضعیت شوکه‌کننده‌ی پیش‌آمده برای بخش تولید فیلم دیزنی که به خاطر ویروس کرونا/کووید 19 ضررهای انکارناپذیری را پذیرفت، توجه زیاد سرمایه‌گذاران شرکت به شبکه‌های آنلاین را از قبل هم بیشتر کرد. آن‌ها «مولان» را که کم‌وبیش ضرر دادن آن در اکران خانگی قطعی است، با قیمت بسیار زیاد روی همین دیزنی پلاس قرار می‌دهند و آن‌چنان توجهی به ناراحتی و نیاز سینمادارها هم ندارند. حالا فرض کنید که اگر به طرزی باورنکردنی برای بسیاری از تحلیل‌گرها، ناگهان فیلم Mulan به سودآوری گسترده‌ای برسد، چه‌قدر توجه دیزنی حتی شدیدتر از قبل، فقط و فقط به سمت دیزنی پلاس، هولو، استار و ای‌اس‌پی‌ان پلاس می‌رود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط