شنبه, آوریل 27, 2024
خانهاخباررایان گاسلینگ دوباره به فضا می‌‌رود

رایان گاسلینگ دوباره به فضا می‌‌رود

اخبار هنری : ورایتی خبر داده که رایان گاسلینگ قرار است در فیلم «پروژه سلام بر مریم مقدس» بازی کند. این فیلم درباره‌‌ی فضانوردی تنها در سفینه‌‌ای فضایی است که مأموریت دارد کره زمین را نجات دهد.
گاسلینگ پس از بازی در فیلم «نخستین انسان» ساخته‌‌ی دامیان شزل، این دومین بار است که در درامی فضایی بازی می‌‌کند.
بنا بر اخبار منتشر شده، گاسلینگ قرار است در فیلم «پروژه سلام بر مریم مقدس» بر اساس رمانی به قلم اندی ویر بازی کند. او به همراه کان کائو، تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد. گفته می‌شود کمپانی متروگلدوین‌مایر هم‌اکنون در حال مذاکره برای خرید و پخش این پروژه است. کتاب این اثر قرار است در بهار سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.
اندی ویر نویسنده این رمان، نخستین اثر علمی تخیلی خود با نام «مریخی» را در سال ۲۰۱۱ روانه بازار کرد. قصه آن کتاب درباره فضانوردی آمریکایی بود که بر اثر یک اشتباه در سیاره مریخ جا گذاشته می‌شود. اقتباس سینمایی این رمان در سال ۲۰۱۵ با کارگردانی ریدلی اسکات و نقش‌آفرینی مت دیمون اکران شد و با فروش جهانی ۶۳۰ میلیون دلاری و نامزدی ۷ جایزه اسکار، موفقیتی عظیم به دست آورد.
رمان بعدی ویر «آرتمیس» بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و داستان آن درباره زنی جوان به نام جز است که در شهری کوچک به نام آرتمیس – تنها زیستگاه قابل سکونت در ماه – بدون هدف و انگیزه روزگار می‌گذراند. او با بدهی‌های زیاد و درآمدی که کفاف مخارجش را نمی‎دهد با فرصتی مواجه می‌شود که می‌تواند زندگیش را عوض کند.
رایان گاسلینگ ۳۹ ساله پیش از این برای بازی در«نیمه نیلوفر» (۲۰۰۶) و «لالالند» (۲۰۱۶) نامزد جایزه اسکار شده است. آخرین فیلم او یعنی «نخستین انسان» نیز اثر فضایی بود که داستان زندگی نیل آرمسترانگ و ماجرای پا نهادن او روی کره ماه را به تصویر می‌کشید.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط