شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخباررتبه بندی تمام آثار میلیاردی تاریخ سینما ، از بد به خوب...

رتبه بندی تمام آثار میلیاردی تاریخ سینما ، از بد به خوب .

اخبار هنری: به دنبال پایان یافتن دهه ی تاریخی و عظیم و تکرار نشدنی سینمایی ۲۰۱۰-۲۰۱۹ و آغاز سال ۲۰۲۰ ، حالا ما ۴۶ فیلم میلیاردی در تاریخ سینمای جهان داریم ، ۴۶ فیلم که موفق شدن از مرز ۱ میلیارد دلار بگذرند و هرکدام رکورد های متعددی در زمان های خود شکستند ، آثاری که با پارک ژوراسیک یونیورسال آغاز شدند ، و آخرین آنها نیز استاروارز : د رایز او اسکای واکر لوکاس فیلم و دیزنی بوده . گرچه همه ی این آثار طرفدار های خود را دارند و فروش زیادشان حتی رتبه های پایین ، لیاقت آنها بوده ، اما بیایید با توجه به میانگین نظر منتقدین ، تمام ۴۶ فیلم میلیاردی تاریخ رو در یک رتبه بندی عظیم و اساسی ، رتبه بندی کنیم که زمانش رسیده .

Transformers : Age Of Extinction

46-Transformers : Age Of Extinction

Opening Weekend : $100M

Domstic BoxOffice : $245M

WorldWide BoxOffice : $1/104B

Budget : $210M

میانگین نمره : ۲۵

ضعیف ترین و سطح پایین ترین اثر میلیاردی تاریخ سینما ترانسفورمرز : عصر انقراض می‌باشد که می‌توان گفت واقعا توسط کشور چین به چنین فروشی دست یافت ، ترانسفورمرز پس از نیمه ی تاریک ماه که همچنان عظیم ترین موفقیت مالی فرانچایز است ، در حال تبدیل شدن به یک فرانچایز مگا اسمش ساز بود اما فیلم عصر انقراض اینقد افتضاح بود که محبوبیت فرانچایز باز به فنا رفت و دوسال بعد ، آخرین شوالیه هم به لطف عصر انقراض شکست مالی خورد و کل فرانچایز نابود شد . البته ایج او اکستینکشن همچنان با ۱/۱۰۴ میلیارد دلار فروش جهانی در ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ قرار دارد .

Transformers : The Dark Of The Moon

45-Transformers : The Dark Of The Moon

Opening Weekend : $97M

Domestic BoxOffice : $352M

WorldWide BoxOffice : $1/125B

Budget : $195M

میانگین نمره : ۳۸/۵

و اما رتبه ی ۴۵ ام لیست رو فیلم دیگری از فرانچایز ترانسفورمرز میگیره به اسم ترانسفورمرز : نیمه ی تاریک ماه(که شخصا اون رو از اندرریتد ترین آثار تاریخ سینما میدونم) و همچنان نیمه ی تاریک ماه پرفروش ترین و رکورد شکن ترین فیلم فرانچایز ترانسفورمرز هست ، این فیلم علیرغم دریافت نمرات متوسط رو به پایین از سوی منتقدین ، فیلم به شدت کم افتی بود و موفق شد فرانچایز ترانسفورمرز رو در چین نیز به محبوبیت عظیمی برسونه ، این فیلم از لحاظ اکشن و جلوه های ویژه نیز عظیم ترین فیلم فرانچایز ترانسفورمرز هست .

Pirates Of The Caribbean : On Stranger Tides

44-Pirates Of The Carabbean : On Stranger Tides

Opening Weekend : $90M

Domestic BoxOffice : $241M

WorldWide BoxOffice : $1/045B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۳۹

ضعیف ترین اثر میلیاردی تاریخ دیزنی اثر دزدان دریایی کارائیب : بر روی امواج غریبه می‌باشد که ضعیف ترین فیلم کل فرانچایز دزدان دریایی کارائیب نیز می‌باشد ، این اثر پس از پایان نسبتا قابل قبول سومین قسمت و سه گانه ی اول ، یک ادامه ی نسبتا بی دلیل بود ، اما همچنان موفق شد نظر بسیاری از مخاطبین رو جلب کنه و فروش خارقالعاده ی ۱/۰۴۵ میلیاردی رو در نهایت تجربه کنه .

Jurassic World : Fallen Kingdom

43-Jurassic World : Fallen Kingdom

Opening Weekend : $147M

Domestic BoxOffice : $417M

WorldWide : BoxOffice : $1/309B

Budget : $170M

میانگین نمره : ۴۹/۵

نخستین فیلم از ۲۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما در لیست ، دنیای ژوراسیک : امپراطوری سقوط کرده ضعیف ترین فیلم فرانچایز دنیای ژوراسیک نیست ، اما بی شک بین آثار میلیاردی این فرانچایز از همه با اختلاف چشم گیر ضعیف تر است ، این فیلم شاید در ظاهر هیجان انگیز ترین و دلهره اور ترین فیلم کل فرانچایز دنیای ژوراسیک باشد اما مسیر و هدف کلی فرانچایز را فراموش کرده و و آن را وارد یک مسیر دارک و نچسب دیگه می‌کند که برای فن های قدیمی فرانچایز دنیای ژوراسیک هم قابل درک نیست ، دنیای ژوراسیک یک ماجراجویی دلنشین است ، نه یک ترسناک هیولایی .

Alice In Wonderland

42-Alice In Wonderland

Opening Weekend : $116M

Domestic BoxOffice : $334M

WorldWide BoxOffice : $1/025B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۵۲

خب ، از اینجا دیگه وات سطح متوسط میشیم ، میبینید که میانگین نمره هم بالای ۵۰ رفته ، الیس در سرزمین عجایب بازسازی لایو اکشنی است که به هیچ وجه فیلم بدی نیست ، فیلم به معنای واقعی کلمه از لحاظ فنی از جمل جلوه ویژه و کاستوم “زیبا” است اما داستان نا اوریجینال و بازیگری ها و شخصیت پردازی های ضعیف این اثر را عقب زدند ، بهرحال ، این اثر نخستین لایو اکشن دیزنی بود که میلیاردی فروش کرد و دیزنی را متقاعد کرد که بازسازی انیمیشن های قدیمی اش ، می‌تواند که سود عظیم و تاریخی ای داشته باشد .

StarWars : The Phantom Menace

41-StarWars : The Phantom Menace

Opening Weekend : $104M

Domestic BoxOffice : $477M

WorldWide BoxOffice : $1/026B

Budget : $115M

میانگین نمره : ۵۲

ضعیف ترین فیلم فرانچایز عظیم و تاریخی استاروارز همچنان فیلم استاروارز : اپیزود ۱ : د فانتوم منس باقی مانده و این اثر که ۲۰ سال پی از سه گانه ب اوریجینال اکران شد و آغازگر سه گانه ی پیش درآمد استاروارز بود ، سه گانه ی پیش درآمد بیشتر از هرچیزی از بازیگران بد و بازیگری افتضاح آنها ضربه خورد ، در این فیلم نیز فقط لیام نیسون و ایان مکدیارمید ، بازیگری ایده ال از خود بروز می‌دهند و سایرین آنها نه ، بهرحال فانتوم منس نخستین فیلم میلیاردی فرانچایز استاروارز شد ، علیرغم اینکه ضعیف ترین اثر کل فرانچایز است .

Pirates Of The Caribbean : Dead Man’s Chest

40-Pirates Of The Caribbean : Dead Man’s Chest

Opening Weekend : $135M

Domestic BoxOffice : $423M

WorldWide BoxOffice : $1/066B

Budget : $225M

میانگین نمره : ۵۳

نخستین فیلم میلیاردی دیزنی و آغازگر بمباران پشت سر هم و طوفانی میلیاردی های دیزنی ، قسمت دوم زندان دریایی کارائیب ، یعنی سینه ی مرد مرده بود ، این فیلم در سال ۲۰۰۶ اکران شد و به موفقیت تکرار نشدنی ای دست پیدا کرد ، این فیلم فرانچایز دزدان دریایی کارائیب رو رسما به عنوان یکی از محبوب ترین و گنده ترین فرانچایز های بلاک باستری تاریخ سینما معرفی کرد و به یکی از ۵ فیلم پرفروش تاریخ سینما در زمان خودش تبدیل شد . هرچند از لحاظ کیفی افت فاحشی به نسبت قسمت اول داشت .

StarWars : The Rise Of Skywalker

39-StarWars : The Rise Of Skywalker

Opening Weekend : $177M

Domestic BoxOffice : $500M

WorldWide BoxOffice : $1/030B

Budget : $275M

میانگین نمره : ۵۳

استاروارز : د رایز او اسکای واکر شاید فیلم بدی نباشد ، اما بی شک یکی از ناامید کننده ترین آثار کل این لیست می‌باشد ، به عنوان اپیزود نهایی فرانچایز عظیم و تاریخی استاروارز ، رایز او اسکای واکر بیش از هرچه یک فیلم متوسط و میانه احساس می‌شود ، نه یک پایان حماسی ، این فیلم سعی می‌کند کاری که اثر بی نظیر و خارقالعاده و تکرار نشدنی اونجرز : اندگیم برای ام سی یو کرد را برای استاروارز انجام دهد ، اما متوجه نشده که با توجه به تاریخچه ی استاروارز ، پایان دیگر و به شکل دیگری نیاز داشت ، بهرحال این فیلم پنجمین فیلم میلیاردی فرانچایز استاروارز شد و این فرانچایز رو ۱۰ میلیاردی هم کرد .

Dispicable Me 3

38-Dispicable Me 3

Opening Weekend : $72M

Domestic BoxOffice : $264M

WorldWide BoxOffice : $1/034B

Budget : $80M

میانگین نمره : ۵۳/۵

من منفور ۳ بین آثار فرانچایز مینیون ها از همه ضعیف تر و سطح پایین تر است ، مخصوصا به نسبت دو قسمت قبل خود که آثار استاندارد و قابل قبولی بودند ، همچنان اما این فیلم دومین فیلم پرفروش فرانچایز مینیون ها است و موفق شد در باکس افیس مجددا این فرانچایز را سربلند کند .

The Lion King

37-The Lion King

Opening Weekend : $192M

Domestic BoxOffice : $545M

WorldWide BoxOffice : $1/657B

Budget : $260M

میانگین نمره : ۵۴

نخستین فیلم لیست از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما ، لایو اکشن لایون کینگ اثری است که واقعا به معنی واقعی کلمه “قدرت” دیزنی را نشان می‌دهد . این اثر کاملا لحظه به لحظه داستان انیمیشن شاهکار و ماندگار اوریجینال رو کپی میکنه و هیچ چیزی از خودش نداره ، اما موفق شد با افتتاحیه ی جهانی بالای نیم میلیارد و فروش داخلی ۵۴۵ میلیونی و فروش جهانی ۱/۶۵۷ میلیاردی ، از تمام آثار تاریخ کمپانی های سونی و وارنر و پارامونت و… بیشتر فروش کنه و به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان هم تبدیل بشه . و بینهایت رکورد رو به اسم خودش ثبت کنه .

Aladdin

36-Aladdin

Opening Weekend : $116M

Domestic BoxOffice : $355M

WorldWide BoxOffice : $1/053B

Budget : $180M

میانگین نمره : ۵۵

الادین همچنان “شوکه کننده ترین” اثر این لیست باقی مانده و واقعا چطور فیلمی که این همه حواشی پشت سر آن بود و به آن صورت مورد انتظار نبود و تا قبل اکرانش کسی دید خوبی به آن نداشت و ارقام افتتاحیه ی آن هم آنچنان عظیم نبود ، به یک همچین فیلم کم افت و پرفروشی تبدیل شد ؟! این فیلم شاید “فان ترین” فیلم بین کل آثار میلیاردی تاریخ سینما نیز باشد . اما بهرحال به دلیل اوریجینال نبودن و شباهت داستانی به انیمیشن اوریجینال خود ، نمره ی خارقالعاده ای از منتقدین نگرفت . الادین به معنی واقعی کلمه یک اثر “عامه پسند” برای تمام اعضای خانواده است .

Minions

35-Minions

Opening Weekend : $74M

Domestic BoxOffice : $336M

WorldWide BoxOffice : $1/159B

Budget : $115M

میانگین نمره : ۵۵/۵

پرفروش ترین فیلم فرانچایز مینیون ها همچنان خود اسپین اف مینیون ها باقی مانده و بعید است فیلمی بتواند (حتی دنباله اش که امسال می اید) فروشی بالاتر از آن در این فرانچایز داشته باشد . این اثر واقعا نشان داد کرکتر های مینیون در چه حدی در دل مردم راه پیدا کرده و محبوب شده اند که حتی علیرغم نقد های متوسط. موفق به یک همچین فروش عظیم و تاریخی ای شد ، نکته جالب اینکه که به عنوان اسپین اف فرانچایز از تمام آثار اصلی بیشتر فروخته .

Aquaman

34-Aquaman

Opening Weekend : $72M

Domestic BoxOffice : $335M

WorldWide BoxOffice : $1/147B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۶۰

اکوامن یک اثر با داستان کلیشه ای و کاملا عادی و قابل پیش بینی اما فان فوقالعاده و جلوه های بصری زیبا و اکشن نفس گیر و شخصیت پردازی های جذاب است که بیننده می‌تواند بار ها آن را ببیند و از آن لذت ببرد ، پس از دارک نایت رایزز ، بنظر میرسیم دیگر اقتباسی از کمیک های دیسی نتواند فروش میلیاردی داشته باشد ، اما اکوامن ورق را برگرداند و موفق شد به یکی از پرفروش ترین آثار سولو ی ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شود .

Hobbit : An Unexpected Journey

33-Hobbit : An Unexpected Journey

Opening Weekend : $84M

Domestic BoxOffice : $303M

WorldWide BoxOffice : $1/017B

Budget : $180M

میانگین نمره : ۶۱

هابیت : سفر غیر منتظره دومین فیلم فرانچایز مبدل ارث بود که بالای ۱ میلیارد فروش میکرد ، این فیلم یک دهه پس از پایان سه گانه ی ارباب حلقه ها آمد و به کمک نوستالژی توانست برای دومین بار ، یک فیلم میلیاردی به این فرانچایز هدیه دهد ، البته از لحاظ کیفی اختلاف قابل توجهی به نسبت سه گانه ی ارباب حلقه ها داشت .

Fate Of The Furious

32-Fate Of The Furious

Opening Weekend : $98M

Domestic BoxOffice : $226M

WorldWide BoxOffice : $1/235B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۶۱/۵

سرنوشت آتشین برای بار دوم فرانچایز سریع و سخن یونیورسال رو به آثار میلیاردی برد ، پس از موفقیت چشمگیر و عظیم فیوریس ۷ ، اینبار هایپ برای سرنوشت اتشین یعنی قسمت هشتم فرانچایز چندبرابر بود ، و فیلم نیز همان اکشن دیوانه واری که از آن انتظار میرفت رو به ارمغان آورد و به دومین فیلم میلیاردی فرانچایز نیز تبدیل شد .

Joker

31-Joker

Opening Weekend : $94M

Domestic BoxOffice : $334M

WorldWide BoxOffice : $1/061B

Budget : $65M

میانگین نمره : ۶۴

احتمالا کم بودجه ترین اثر کل لیست ، و تنها اثر درجه R لیست ، جوکر به نخستین فیلم درجه بزرگسال تاریخ سینما تبدیل شد که بالای ۱ میلیارد دلار فروش جهانی داشت ، از محبوبیت کرکتر جوکر تا متفاوت بودن فیلم به نسبت سایر آثار کمیک بوکی امروزه ، عوامل زیادی در فروش چشمگیر جوکر نقش داشتند ، از لحاظ کیفی نیز فیلم در سطح نسبتا قابل قبولی قرار دارد ، هرچند به عنوان یک درام روانشناختی کلاسیک تاثیر گذار نیست ، اما به عنوان یک اوریجینال قابل قبول از کرکتر جوکر ، فیلم قابل قبولی است .

Jurassic World

30-Jurassic World

Opening Weekend : $208M

Domestic BoxOffice : $652M

WorldWide BoxOffice : $1/672B

Budget : $180M

میانگین نمره : ۶۵/۵

پرفروش ترین فیلم تاریخ کمپانی یونیورسال ، وارد ۳۰ فیلم برتر لیست میشیم ، دنیای ژوراسیک یک بازسازی کاملا استاندارد و ایده ال است که بر خلافه دنباله اش هدف اصلی فرانچایز دنیای ژوراسیک را نیز کاملا درک کرده ، البته نمیتوان کفت بازسازی ، بیشتر یک دنباله ، اما بهرحال یک اثر ماجراجویانه ی لذت بخش که هر شخصی با هر سلیقه می‌تواند از آن لذت ببرد و سرشار از سکانس های هیجان انگیز است و اگر خواهان اکشن های بی نظیر دایناسوری هستید ، این فیلم فیلم شماست .

Beauty And The Beast

29-Beauty And The Beast

Opening Weekend : $174M

Domestic BoxOffice : $504M

WorldWide BoxOffice : $1/265B

Budget : $160M

میانگین نمره : ۶۸

لایو اکشن دیو و دلبر از لحاظ بازیگری شاید یکی از خلاقانه ترین آثار کل این لیست باشد ، این فیلم شاید در دید اول چیزی از خود نداشته باشد و همه ی انیمیشن شاهکار را کپی کرده باشد ، اما اینقدر به خوبی کپی کرده که نه تنها نوستالژی را زنده می‌کند بلکه خودش نیز اثر کاملا استاندارد و ایده الی تبدیل می‌شود ، بازیگری ها خارقالعاده هستند ، ویلین فیلم بینظیر است و موسیقی ها دلنشین ، همچنان اما داستان تکراری کمی توی ذوق برخی از مردم میزند .

Frozen 2

28-Frozen 2

Opening Weekend : $130M

Domestic BoxOffice : $465M

WorldWide BoxOffice : $1/403B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۷۰/۵

از اینجا دیگه واقعا وارد سطح خیلی خوب تا عالی میشویم ، میانگین نمرات بالای ۷۰ رسیده و از اینجا یعنی رتبه ی ۲۸ تا ۱ تمام اثر در بدترین شرایط خیلی خوب و در بهترین شرایط خارقالعاده هستند ، فروزن ۲ به عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما و تنها انیمیشن تاریخ حاضر در ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما ، یک دنباله است مه از همه لحاظ درک کرده چه چیزی باعث موفقیت عظیم و تکرار نشدنی قسمت اول شد ، شخصیت پردازی های دوست داشتنی و عالی ، موسیقی های ماندگار و بی نظیر ، ظاهر و جلوه های بصری زیبا و از همه مهم تر روابط و تعامل دو خواهر به بهترین شکل . همه اینها را ۲ برابر می‌کند ، این اثر یک اثر است که مستقیما فقط برای هواداران قسمت اول ساخته شده و قطعا آنها را راضی می‌کند . اگر هم تازگی و طراوت قسمت اول را نداشته باشد .

Avengers : Age Of Ultron

27-Avengers : Age Of Ultron

Opening Weekend : $191M

Domestic BoxOffice : $459M

WorldWide BoxOffice : $1/405B

Budget : $275M

ضعیف ترین فیلم میلیاردی مارول استودیوز ، فیلمی با نکات مثبت به شدت عالی و نکات ضعف چشمگیری است ، این فیلم نیز کاملا درک کرده چه چیزی باعث موفقیت عظیم و تکرارنشدنی قسمت اول شده و از شخصیت پردازی های عالی و تعامل خوب شخصیت ها تا اکشن و جلوه های بصری و عالی همه رو میاره ، منتها به علت مقدمه چینی بیش از حد ، داستان فیلم خیلی خیلی برخی جاها گنگ و نا مفهوم میشه و گم میشه . اما همچنان ، یک دنباله ی کاملا ایده ال و بسیار عالی برای فیلم تکرار نشدنی اونجرز ۱ می‌باشد .

Iron Man 3

26-Iron Man 3

Opening Weekend : $175M

Domestic BoxOffice : $409M

WorldWide BoxOffice : $1/215B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۷۱

قسمت آخر سه گانه ی مرد آهنی همچنان عجیب ترین اثر میلیاردی تاریخ مارول استودیوز می‌باشد ، علیرغم نقد های عادی و خوب و عدم اهمیت اجتماعی خاص موفق شد به یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ سینما و همچنان در ۲۰ فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شود . این فیلم به عنوان یک فیلم شین بلک خیلی بهتر کار می‌کند تا یک فیلم مارول استودیوز ، و شاید به دلیل پیچش داستانی عجیب مربوط به ماندرین خیلی هواداران از این قیلم خوششان نیاید . اما بهرحال این فیلم خوب ، همچنان پرفروش ترین فیلم سولو بین کرکتر های درجه یک کمیک بوکی است .

Captain Marvel

25-Captain Marvel

Opening Weekend : $153M

Domestic BoxOffice : $426M

WorldWide BoxOffice : $1/128B

Budget : $150M

میانگین نمره : ۷۱

نحتین فیلم مونث محور مارول استودیوز نیز یعنی کاپیتان مارول موفق شد به یکی از پرفروش ترین آثار سولو کمیک بوکی تاریخ سینما تبدیل شود ، این فیلم واضح ترین مثال از این است که “ترول ها و هیتر ها هیچوقت برنده نمی‌شود” شاید هیچ فیلمی به اندازه ی کاپیتان مارول مورد حمله قرار نگرفته بود ، اما کاپیتان مارول با همان افتتاحیه ی جهانی عظیم و تاریخ ساز ۴۵۶ میلیونی دهن همه ی هیتر ها را برای همیشه بست .

Furious 7

24-Furious 7

Opening Weekend : $147M

Domestic BoxOffice : $353M

WorldWide BoxOffice : $1/515B

Budget : $190M

میانگین نمره : ۷۴

پس از فوت غم انگیز و ناراحت کننده و ناگهانی پاول واکر ، فیوریس ۷ نه تنها به عنوان میراث او بلکه به عنوان آخرین فیلم او و نتیجه ی زحمات سالیان سال این فرد در این فرانچایز یاد میشد و به همین دلیل موفق شد به یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ سینما تبدیل شود .

Rogue One : A StarWars Story

23-Rogue One : A StarWars Story

Opening Weekend : $155M

Domestic BoxOffice : $532M

WorldWide BoxOffice : $1/056B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۷۴

با احتساب مینیون ها به عنوان یک انیمیشن ، روگ وان تنها اسپین اف میلیاردی تاریخ سینما محسوب می‌شود ، این فیلم از لحاظ محبوبیت به فن های استاروارز شاید محبوب ترین استاروارز دهه ی گذشته باشد ، از دید منتقدین نیز اثر بسیار خوب و از همه جهت استانداردی باشد ، و با اینکه کل مدت زمان فیلم در حال پر کردن یک حفره ی داستان از سه گانه ی شاهکار و ماندگار و تاریخی اوریجینال استاروارز است ، اما در مجموع فیلم داستانی کاملا اوریجینال دارد و روی وای خودش وای میستد و موفق می‌شود .

Avengers : Infinity War

22-Avengers : Infinity War

Opening Weekend : $257M

Domestic BoxOffice : $678M

WorldWide BoxOffice : $2/048B

Budget : 316M

میانگین نمره : ۷۶/۵

به نخستین فیلم ۲ میلیاردی لیست میرسیم ، از بین تنها ۵ اثری که در تاریخ به رقم افسانه ای و دست نیافتنی ۲ میلیارد دلار رسیده اند ، اونجرز : اینفینیتی وار رتبه ی آخر را دارد و به نسبت ۴ اثر دیگر سطح پایین تر است اما همچنان یک اثر کاملا در استاندارد و به طریقی هنجار شکن محسوب می‌شود ، از پایان شوکه کننده و برنده شدن ویلین داستان و کشته شدن نیمی از ابرقهرمان های دوست داشتنی ما گرفته تا بازگشت رد اسکال و مرگ کرکتر هایی که تازه وارد شده بودند ، این فیلم تمام مدت در حال سورپرایز کردن بیننده است . اما روند سریع آن در برخی مواقع جلوی تاثیر گذار بودن برخی سکانس ها را می‌گیرد .

Jurassic Park

21-Jurassic Park

Opening Weekend : $47M

Domestic BoxOffice : $402M

WorldWide BoxOffice :$1/030B

Budget : $63M

میانگین نمره : ۷۹/۵

نخستین فیلم میلیاردی تاریخ سینما ، آغازگر ساخته شدن آثار میلیاردی ، فیلم پارک ژوراسیک یونیورسال پیکچرز ساخته ی استیون اسپیلبرگ است ، این فیلم امروزه درست مثل خود دایناسور ها یک یادبود کلاسیک محسوب می‌شود که از همه آن را میشناسند و به آن توجه خاصی میکنن. و باید اعتراف کرد که نوآوری و متفاوت بودن این فیلم در زمان خود به حدی بی بدیل بوده که همچنان یکی از بهترین آثار میلیاردی تاریخ است .

Frozen

20-Frozen

Opening Weekend : $77M

Domestic BoxOffice : $400M

WorldWide BoxOffice : $1/275B

Budget : $150M

مبانگین نمره : ۷۹/۵

وارد ۲۰ اثر برتر لیست میشویم ، فروزن یکی از تنها ۴ اثر اوریجینال میلیاردی تاریخ سینما است ، تنها آثار تماما اوریجینال میلیاردی تاریخ عبارتند از زوتوپیا ، فروزن ، تایتانیک و اواتار . فروزن به نسبت سه تای دیگه در سطح پایین تری قرار دارد اما همچنان یکی از فرهنگ آفرین ترین و فن بیس ساز ترین آثار تاریخ سینماست و اثری است که آثار کلاسیک پرنسسی دیزنی را به بهترین شکل به نسل جدید و قرن بیست و یکم انتقال داد .

Spider-Man : Far From Home

19-Spider-Man : Far From Home

Opening Weekend : $92M

Domestic BoxOffice : $390M

WorldWide BoxOffice : $1/131B

Budget : $160M

میانگین نمره : ۸۰

از اینجا میانگین نمرات بالای ۸۰ می‌رود و تمام آثار نزدیک به پرفکت هستند ، اسپایدرمن : فار فرام هوم یک نکته ی تعجب برانگیزی را بوجود می آورد ، اینکه چطور کرکتری به محبوبیت اسپایدرمن و کرکتر شماره یک مارول جدید ترین و آخرین ابرقهرمان کمیک بوکی است که یک فیلم سولو ی میلیاردی در کارنامه ی خود جا داده ، اما خب ، خیلی دلایل در این مورد وجود دارد ، بهرحال اسپایدرمن : فار فرام هوم به راحتی به پرفروش ترین فیلم اسپایدرمن و نخستین اسپایدرمن میلیاردی تاریخ تبدیل شد ، فقط در چهار هفته .

The Avengers

18-The Avengers

Opening Weekend : $207M

Domestic BoxOffice : $623M

WorldWide BoxOffice : $1/519B

Budget : $220M

میانگین نمره : ۸۰/۵

اونجرز ۱ را شاید بتوان “دگرگون کننده ترین” اثر کل این لیست نامید ، این اثر به معنی واقعی کلمه کل سینما را تغییر داد ، این فیلم لحظه ای بود که مارول استودیوز امپراطوری خود را شکل داد و به ارباب مطلق و قطب تنهای سرگرمی کره ی زمین تبدیل شد ، و ایده ی دنیای سینمایی اینقدر نتواند قدرتمند باشد ، البته اگر اولین نفر باشید و نوآوری آن متعلق به شنا باشد ، به دنبال موفقیت عظیم و بی مانند اونجرز همه ی کمپانی سعی در ساخت دنیای سینمایی خود کردند و شکست خوردند ، اونجرز چیزی نیست که دیگر در تاریخ تکرار شود .فقط یک بار برای اولین بار همه کرکتر های چندین فرانچایز جداگانه به هم در یک کراس اور با عظمت ملحق می‌شوند ، و اونجرز همان تنها بار بود و رفت .

Titanic

17-Titanic

Opening Weekend : $28M

Domestic BoxOffice : $659M

WorldWide BoxOffice : $2/183B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۸۲

تا امروز ، تایتانیک عجیب ترین فیلم کل این لیست باقی مانده ، چطور فیلم از قرن بیستم به همچین فروشی دست پیدا کرده ؟! آن هم با افتتاحیه ای اینقدر ریز و کوچک ، البته تایتانیک بار ها و بار ها در طول زمان بازپخش داشته و چندین باز در سینما ها به اکران درآمده ، و اینگونه به این موفقیت دست پیدا کرده ، اما بهرحال این اثر همچنان مثل خود کشتی تایتانیک ، یک غول تاریخی است که به طریقی به این لیست در بین آثار میلیارد منتقل شده و یکی از کم افت ترین ( و شاید کم افت ترین) فیلم تاریخ سینما باشد .

The Dark Knight Rises

16-The Dark Knight Rises

Opening Weekend : $159M

Domestic BoxOffice : $448M

WorldWide BoxOffice : $1/081B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۸۲/۵

دارک نایت رایزز را شاید بتوان را شاید بتوان واقعا “جاه طلبانه” خواند ، این فیلم متوجه است که دو قسمت قبلی فرانچایزش چه دیدی از خود در بین مردم بوجود آورده اند و سعی می‌کند بر پایه ی آنها یک پایان ایده ال به مردم بدهد و تا حد زیادی هم موفق می‌شود و تا این لحظه همچنان برترین فیلم سولوی کمیک بوکی است که یک پایان بر یک فرانچایز است .

Avatar

15-Avatar

Opening Weekend : $77M

Domestic BoxOffice : $760M

WorldWide BoxOffice : $2/789B

Budget : $220M

میانگین نمره : ۸۲/۵

اواتار شاید نواورانه ترین اثر کل این بینی باشد ، نخستین باز تکنولوژی سه بعدی را آن هم با این جلوه های ویژه ی زیبا و رنگارنگ به سینما آوردن مشخصا مخاطبین را شوکه می‌کند ، اواتار به مدت ۱۰ سال به کمک این نوآوری در صدر باکس افیس قرار داشت تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۹ توسط یک فیلم بسیار بهتر از خودش سرنگون شد . ‌و قطعا لیاقت این ۱۰ سال را داشت .

Captain America : Civil War

14-Captain America : Civil War

Opening Weekend : $179M

Domestic BoxOffice : $408M

WorldWide BoxOffice : $1/153B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۸۳

کاپیتان امریکا : سیویل وار تمام آن چیزی است که یک فیلم ابرقهرمانی باید باشد ، شخصیت پردازی های عالی و دوست داشتنی + اکشن نفس گیر + جلوه های ویژه ی با کیفیت و زیبا + دنیا سازی ، مقدمه چینی و پاسخ به سوالات پیش آمده در گذشته + کلی سکان حماسی ، احساسی ، فان و… این اثر به معنی واقعی کلمه تمام آن چیزی است که هر مخاطبی از یک بلاک باستر ابرقهرمانی میلیاردی انتظار دارد .

Finding Dory

13-Finding Dory

Opening Weekend : $135M

Domestic BoxOffice : $486M

WorldWide BoxOffice : $1/022B

Budget : $200M

در جست و جوی دوری یکی از آن دنباله های سالیان سال مورد انتظار بود ، به دنبال موفقیت عظیم و تاریخی در جست و جوی نمو و فروش ۹۵۰ میلیونی آن شاهکار ماندگار در سال ۲۰۰۳ ، فروش میلیاردی دنباله تضمین شده بود ، و آن اثر موفق شد تا طبق انتظارات بالای ۱ میلیارد دلار فروش جهانی تجربه کند و از لحاظ کیفی هم کاملا در سطح انتظارات ظاهر شد .

Avengers : Endgame

12-Avengers : Endgame

Opening Weekend : $357M

Domestic BoxOffice : $858M

WorldWide BoxOffice : $2/801B

Budget : $356M

میانگین نمره : ۸۶

برترین کراس اور تاریخ آثار میلیاردی و پرفروش ترین اثر تاریخ سینمای جهان و رکورد شکن ترین قیلم ساخته شده در کل تاریخ سینما ، اونجرز : اندگیم فیلمی بود که روی هر بخش باکس افیس در رتبه ی اول اسمش هک شد ، از بزرگ‌ترین فروش پنجشنبه شب ، تا بزرگ‌ترین فروش روز اول تا بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه داخلی و جهانی و ‌فروشش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان ، این فیلم ۴ ماه اکران داشت ، ۴ ماه رکورد شکنی کرد فقط . و قطعا این پایان پرفکت و حماسی و دراماتیک و سنگین لیاقت داشتن رتبه ی ۱ تاریخ باکس افیس را دارد .

Skyfall

11-Skyfall

Opening Weekend : $88M

Domestic BoxOffice : $304M

WorldWide BoxOffice : $1/108B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۸۶/۵

تنها اثر کمپانی سونی در این لیست هم یکی از بهترین آثار این لیست است (اسپایدرمن : فار فرام هوم اثر مشترک محسوب می‌شود) ، نخستین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند در فیلم تحسین شده ی اسکای فال که دارای یکی از ماندگار ترین موسیقی های تاریخ سینما نیز هست همچنان پرفروش ترین و تنها فیلم میلیاردی فرانچایز جیمز باند است .

The Incredibles 2

10-The Incredibles 2

Opening Weekend : $182M

Domestic BoxOffice : $609M

WorldWide BoxOffice : $1/245B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۸۷

وارد ۱۰ اثر برتر لیست و تاپ تن تاریخ آثار میلیاردی میشویم ، انیمیشن اینکردیبلز ۲ نیز یکی از آن دنباله های سالیان سال مورد انتظار بود ، به مدت ۱۴ سال صبر ، و ارزشش رو داشت ، این شاهکار بی نقص و به معنی واقعی کلمه “پرفکت” همه ی ان چیزی است که از یک انیمیشن انتظار داریم ، و موفق می‌شود نه تنها به یکی از برترین آثار میلیاردی بلکه به یکی از برترین آثار چندین سال گذشته ی سینما تبدیل شود . و قطعا لیاقت این همه فروش و رکورد شکنی را داشت .

StarWars : The Force Awakens

9-StarWars : The Force Awakens

Opening Weekend : $248M

Domestic BoxOffice : $937M

WorldWide BoxOffice : $2/068B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۸۷

پس از ۳۲ سال انتظار و بیش از یک دهه غیاب کلی فرانچایز عظیم و تاریخی استاروارز از سینما ، نخستین دنباله ی مستقیم سه گانه ی اوریجینال استاروارز پس از ۳۲ سال اکران شد و به معنی واقعی کلمه “ارزششو داشت “ ، سه دهه صبر برای یکی از برترین بلاک باستر های دهه ی گذشته ی سینما ، فورس اویکنز همچنان با ۹۳۷ میلیون پرفروش ترین قیلم تاریخ باکس افیس داخلی در امریکای شمالی است و احتمالا این رکورد را همیشه نگه خواهد داشت ، زیرا فیلمی در آینده ی نزدیک وجود ندارد که حتی شک در جایگزین شدنش با این فیلم داشته باشیم .

Zootopia

8-Zootopia

Opening Weekend : $75M

Domestic BoxOffice : $342M

WorldWide BoxOffice : $1/023B

Budget : $150M

میانگین نمره : ۸۸

یکی دیگر از محدود آثار اوریجینال میلیاردی تاریخ سینما زوتوپیا ، اثری که بزرگسال و کودک را به هم گره میزند ، این فیلم هم پر از پیام زیبا و مفهومی و یک داستان هیجان انگیز کرایم/ثریلر و جنایی/جاسوسی است و هم برای کودکان یک انیمیشن سرگرم کننده و رنگارنگ و بصری و زیباست . این اثر بین چهار اثر اوریجینال میلیاردی تاریخ(فروزن ، زوتوپیا ، تایتانیک ، اواتار) با اختلاف بهترین فیلم است .

StarWars : The Last Jedi

7-StarWars : The Last Jedi

Opening Weekend : $220M

Domestic BoxOffice : $620M

WorldWide BoxOffice : $1/332B

Budget : $275M

میانگین نمره : ۸۸

استاروارز : د لست جدای معنی واقعی کلمه ی “سنت شکن” و “هنجار شکن” و “بولد” است . این فیلم متوجه شد که فرانچایز استاروارز تا ابد نمیتواند روی چند کرکتر که از ۴۰ سال پیش در فرانچایز وجود داشتند و چند بازیگر پا به سن گذاشته حساب کند ، برای همین یک شخصیت پردازی ویژه و فوقالعاده جذاب برای تمام کرکتر های جدید فرانچایز بوجود آورد و کرکتر کایلو رن را واقعا به یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین ویلین های سینمای بلاک باستری تبدیل کرد و موفق شد یک شاهکار بولد و متفاوت از فرانچایز استاروارز تقدیم بینندگان کند .

The Dark Knight

6-The Dark Knight

Opening Weekend : $158M

Domestic BoxOffice : $535M

WorldWide BoxOffice : $1/004B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۸۹

اگه این لیست بر حسب فروش بود ، دارک نایت رتبه ی آخر لیست میشد ، چون این فیلم همچنان کم فروش ترین فیلم میلیاردی تاریخ سینماست ، اما لیست ما بر اساس کیفیت است و دارک نایت در تاپ تن و در رتبه ی ششم آثار میلیاردی تاریخ است . این اثر نخستین فیلم کمیک بوکی تاریخ بود که بالای یک میلیارد دلار فروش جهانی داشت و به عقیده ی خیلی ها برترین اثر کمیک بوکی ساخته شده است.

Toy Story 4

5-Toy Story 4

Opening Weekend : $120M

Domestic BoxOffice : $436M

WorldWide BoxOffice : $ 1/073B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۹۰/۵

وارد تاپ فایو و پنج اکثر برتر لیست و تنها پنج اور لیست با میانگین نمره ی بالای ۹۰ میشیم ، توی استوری ۴ آخرین شاهکار کمپانی شاهکار ساز پیکسار بود که سال گذشته شاید احساسی ترین سکانس کل بلاک باستر های ۲۰۱۹ رو در پایان خودش رقم زد و لحظه به لحظه ی نوستالژی ما با سه قسمت قبل رو جلوی چشممون آورد و قطعا لیاقت فروش عظیمش رو داشت .

Harry Potter And The Deathly Hollows Part 2

4-Harry Potter And The Deathly Hollows Part 2

Opening Weekend : $169B

Domestic BoxOffice : $381M

WorldWide BoxOffice : $1/341B

Budget : $250M

میانگین نمره : ۹۱/۵

پرفروش ترین فیلم تاریخ کمپانی وارنر بروز و سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما یعنی هری پاتر و یادگاران مرگ ۲ یک فیلم تماما برای هواداران است و مستقیما برای اشخاصی که فن دو اتیشه ی فرانچایز هستن ساخته شد و توانست یک پایان عالی و درخور برای فرانچایز محبوب ویزاردینگ ورلد رقم بزند و هیچ هوادار هری پارتی نیست که از این پایان ناراضی باشد .

Black Panther

3-Black Panther

Opening Weekend : $202M

Domestic BoxOffice : $700M

WorldWide BoxOffice : $1/347B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۹۲/۵

و اما برترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینما و برترین اثر ساخته ی مارول استودیوز ، فیلم سیاسی و اجتماعی و پر پیام بلک پنتر ، بیش از اینکه یک اثر سینمایی باشد یک آهنگ رپ داغ انتقادی از جامعه است ، و باید گفت که واقعا استاندارد های کلی مارول استودیوز و سینمای ابرقهرمانی را کیلومتر ها بالا میبرد و این فیلم در عرض ۱ هفته به پر بحث ترین فیلم تاریخ تویتر تبدیل شد ، که نشان دهنده ی این است که چقدر بحث های جالب و جنجالی ای برای گفتن داشت . و قطعا لیاقت نمرات و فروش خارقالعاده اش را دارد .

Lord Of The Rings : The Return Of The King

2-Lord Of The Rings : The Return Of The King

Opening Weekend : $72M

Domestic BoxOffice : $377M

WorldWide BoxOffice : $1/119B

Budget : $94M

میانگین نمره : ۹۳/۵

اربای حلقه ها : بازگشت پادشاه همچنان به عنوان یکی از برتری فانتزی های تاریخ سینما و حماسی ترین آثار تاریخی یاد می‌شود و لیاقت محبوبیت عظیم خود را نیز کاملا دارد ، این فیلم چیزی نیست جز ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه لذت از دنیای تخیل تالکین و اقتباس کردن پیتر جکسون . و قطعا لیاقت موفقیت های عظیمش را داشته .

Toy Story 3

1-Toy Story 3

Opening Weekend : $110M

Domestic BoxOffice : $415M

WorldWide BoxOffice : $1/067B

Budget : $200M

میانگین نمره : ۹۵

و اما برترین اثر میلیاردی تاریخ سینما ، با اختلاف و با فاصله نسبتا ، و تنها اثری که میانگین نمره ی بالای ۹۵ داره ، توی استوری ۳ به عنوان نخستین اثر میلیاردی پیکسار همچنان تاج سر تمام آثار میلیاردی تاریخ سینماست و احتمالا خواهد ماند . توی استوری ۳ تنها انیمیشنی هست مه با وجود انیمیشن بودن نامزد دریافت بهترین فیلم سال شد ، و در زمان اکران کلی رکورد در باکس افیس شکست و بی شک بهترین اثر میلیاردی ساخته شده است و هیچ اثر دیگری در این لیست حداقل ، نزدیکش هم نیست . توی استوری ۳ بهترین اثر میلیاردی ساخته شده در تاریخ می‌باشد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط