جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخباررفاقت محکمی در "پایتخت" داریم‌ اما یک‌ بازیگر با قلم‌ من‌ مخالف...

رفاقت محکمی در “پایتخت” داریم‌ اما یک‌ بازیگر با قلم‌ من‌ مخالف است

اخبار هنری : باید از تلویزیون‌ بپرسید ادامه “پایتخت” چه می‌شود / چرا رسانه‌ها از رئیس سازمان‌ نپرسیدند بالاخره ستون‌ پنجم دشمن را پیدا کردند یا خیر . . .

“آرش عباسی”؛ نویسنده فصل ۶ “پایتخت” به مهر گفت :

فکر می‌کنم کسانی که این انتقاد را داشتند که نبود زنده‌یاد “خشایار الوند” خیلی محسوس است، یک مشکل خیلی بزرگ داشتند آن هم این بود که شناختی نسبت به “خشایار الوند” نداشتند و درصد حضور او را در هم در این پروژه نمی‌دانستند.خدا “خشایار الوند” را رحمت کند اما نه الوند نه من و نه نویسندگان دیگری که با “محسن تنابنده” کار کرده‌اند، حوزه اختیاراتشان از یک محدوده‌ای بالاتر نمی‌رفت و نمی‌رود.تنابنده با تک‌تک کاراکترهای پایتخت زندگی می‌کند.چه فصل‌های بعدی ساخته شود و چه ساخته نشود او تا آخر عمر با آن‌ها زندگی می‌کند.پس هر نویسنده‌ای که وارد این تیم شود، تا جایی می‌تواند روی قصه و کاراکترها تاثیرگذار باشد چون ساختمانی که مدنظر تنابنده است در ذهنش ساخته و قصه‌هایش پرداخت شده است.او درباره قصه‌ها با نویسنده گپ می‌زند و نعل به نعل فیلمنامه را چک کرده و مو را از ماست می‌کشد.

من می‌خواهم گله‌ای را نسبت به جامعه خبری و رسانه‌ای مطرح کنم.شما از من می‌پرسید که عاقبت قصه چه خواهد شد، در حالی که از من و یا از گروه “پایتخت” نباید بپرسید.من کسی هستم که رییس صداوسیما از من به‌عنوان “ستون پنجم دشمن” یاد کرد و بعد دستور داد که درباره ستون پنجم پیگیری شود! اگر این سریال چند ستون داشته باشد بالاخره یکی نویسنده است و دیدید که در این چند وقت همه اتهامات به سمت من وارد شد.از نظر تلویزیون شما الان دارید از یک “ستون پنجم” می‌پرسید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است! این سوال باید از تلویزیون پرسیده شود که اگر من ستون پنجم هستم چرا دارم آزادانه می‌چرخم و یا در خبرگزاری مهر به گفتگو نشسته‌ام!؟ ما یا مفهوم اصطلاحات را نمی‌دانیم و یا اگر می‌دانیم باید تا انتها پیگیری شود که چرا آن‌ها را طرح کرده‌ایم.نمی‌دانم چرا تلویزیون این موضوع را رها کرد.ستون پنجم حتی با جاسوس متفاوت است چون جاسوس یک وجه خوب دارد که برای کشور خود قهرمان می‌شود و برای کشور مقابل منفی است در حالی که ستون پنجم فقط یک وجه دارد و آن هم این است که در کشور خود علیه کشورش و برای کشور دیگری فعالیت می‌کند. سوال این است که چرا چنین انگی زده شد اما هیچ رسانه‌ای از رییس صداوسیما نپرسید که شما ستون پنجم کشف کردید یا خیر؟

در همین سریال به “قیصر” هم ارجاع دادیم.مساله این است که حتی اگر شیطنت شده باشد، دم و دستگاه عریض و طویل تلویزیون و ید طولایی که در سانسور و ممیزی دارد آن زمان کجا بود؟چرا جلوی این صحنه را نگرفت.مگر فیلمنامه ارائه نشد و به تصویب نرسید.مگر صد بار بازبینی نشده است؟ناظر پخش کجا بود که گذاشت این صحنه‌ها پخش شود.اصلا اگر بگوییم شیطنت انجام شده است و عاملش هم ستون پنجم بوده، چه کسی باید جواب بدهد؟الان اگر دادگاه برگزار شود آیا باید “محسن تنابنده” محاکمه شود یا کسی که مسئولیت دارد و در طول سال دفتر بزرگی دارد که کارش فقط سانسور و نظارت است.اگر بپذیریم که این صحنه‌ها اشتباه بوده است (که من نمی‌پذیرم اشتباه بوده است و می‌گویم ارجاع، شوخی یا پارودی بوده است) مگر نظارت نیست؟

در مورد قسمت‌های باقی‌مانده فصل ۶ باید بگویم من تقریبا هر روز با “محسن تنابنده” در ارتباط هستم چون در حال همکاری در حوزه‌های دیگر هستیم ولی درباره این مقوله هنوز صحبتی نداشته‌ایم.با این حال این را می‌خواهم مطرح کنم که ای کاش این سوال نه از من به عنوان نویسنده و نه از “محسن تنابنده” به عنوان طراح و ستون اصلی “پایتخت”، نه از “سیروس مقدم” کارگردان و نه “الهام غفوری” تهیه‌کننده بلکه از مدیران تلویزیون پرسیده شود که قرار است چه اتفاقی برای این سریال رخ بدهد.من و تنابنده درباره ادامه داستان صحبت کرده‌ایم.بارها قصه را در این مدت و با توجه به شرایط موجود تغییر داده‌ایم و بی‌کار نبوده‌ایم.

بین ما اصلا دلخوری نیست.بین ما رفاقت محکمی وجود دارد.نمی‌دانم گفتنش درست است یا نه ولی در بدنه گروه “پایتخت” مخالفت‌هایی با قلم من وجود دارد، چون خبر دارم یک بازیگر خاص چندین بار در این زمینه حرف زده است اما من به شدت از این همکاری لذت برده‌ام و به نظرم در دنیای امروز سریال‌سازی پدیده عجیبی است که یک گروه نویسنده، طراح و بازیگر اینقدر همراه باشند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط