پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارریچل وایس نقش الیزابت تیلور را در فیلم A Special Relationship ایفا...

ریچل وایس نقش الیزابت تیلور را در فیلم A Special Relationship ایفا می‌کند

اخبار هنری: ریچل وایس، بازیگر فیلم The Favourite، برای ایفای نقش الیزابت تیلور در فیلم زندگینامه‌ای «یک رابطهٔ خاص» انتخاب شد.

ریچل وایس، بازیگر سینما و تئاتر انگلیسی قرار است نقش نقش الیزابت تیلور را در فیلم زندگینامه‌ای A Special Relationship (یک رابطهٔ خاص) ایفا کند؛ الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگری است و وی از مشهورترین بازیگران انگلیسی-آمریکایی سینمای هالیوود بود و این فیلم سرگذشت زندگی این بازیگر و از زمان آغاز حرفه بازیگری تا تبدیل شدن تیلور به یک فعال اجتماعی را به‌تصویر می‌کشد. داستان فیلم A Special Relationship روایتگر دوستی تیلور با دستیارش، راجر وال است و از دریچهٔ نگاه این شخصیت روایت خواهد شد. فیلمنامه این فیلم را سایمون بیوفی که جایزه اسکار را در کارنامه کاری خود دارد، خواهد نوشت و احتمالاً کارگردان پروژه زن خواهد بود.

تهیه‌کنندگی این پروژه شرکت فیلمسازی سی-سا فیلمز (See-Saw Flims) بر عهده لین کانینگ و امیل شرمن خواهد بود و سایمون جیلیس از شرکت فیلمسازی سی-سا فیلمز، رئیس اجرایی پروژه است. دنی پرکینر، باربارا برکوویتز و تیم مندلسون، تهیه‌‌کنندگان اجرایی فیلم A Special Relationship خواهند بود.

الیزابت رزموند تیلور در ۲۷ فوریه ۱۹۳۲ در شهر لندن به دنیا آمد. پدرش فروشنده و دلال آثار هنری و مادرش بازیگر بود و هر دو آمریکایی بودند و به همین دلیل او دارای تابعیت دوگانه آمریکایی-انگلیسی بود. تیلور در کودکی و هنگام جنگ جهانی دوم همراه خانواده‌اش به شهر لس آنجلس مهاجرت و بازیگری را از ۹ سالگی آغاز کرد؛ وی در بسیاری از ماندگارترین فیلم‌های کلاسیک سینمای آمریکا که به «دوران طلایی هالیوود» مشهور شد، به‌ایفای نقش پرداخت و از مشهورترین فیلم‌های این بازیگر قدیمی و محبوب می‌توان به فیلم Who’s Afraid of Virginia Woolf (چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟)، فیلم Little Women (زنان کوچک)، فیلم Cat on a Hot Tin Roof (گربه روی شیروانی داغ)، فیلم Cleopatra (کلئوپاترا) و فیلم The Taming of the Shrew (رام کردن زن سرکش) اشاره کرد. تیلور در کارنامه کاری خود در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشت و آخرین نقش‌آفرینی وی مربوط‌به فیلم تلویزیونی These Old Broads (این زنان پیر) متیو دایموند مربوط می‌شود که از شبکه لایف‌تایم پخش شد و وی در این فیلم با بازیگرانی چون شرلی مک‌لین، دبی رینولدز، جوآن کالینز و جاناتان سیلورمن همبازی بود.

لین کانینگ و امیل شرمن در مورد ساخت فیلم A Special Relationship و انتخاب ریچل وایس برای ایفای نقش الیزابت تیلور چنین گفتند:

موضوعی مشخص و واضح است که تماشاچیان بسیار مشتاق تماشای زندگی خصوصی ستاره‌های بی‌بدیل هالیوود هستند؛ بازیگری شناخته‌شده‌تر و معروف‌تر از الیزابت تیلور نداریم و سایمون بیوفی نقشی را در فیلمنامه نوشته است که بر جنبه‌های شوخ‌طبعی و البته انسانیت تیلور تأکید دارد و قطعاً بازیگری بااستعدادی خارق‌العاده چون ریچل وایس، به‌زیباترین شکل ممکن می‌تواند این نقش را ایفا کند.

ریچل وایس نیز یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب در کار دارد و یکی از محبوب‌ترین ستارگان هالیوود است و انتخاب وی، انتخاب هوشمندانه برای ایفای نقش تیلور است. از معروف‌ترین فیلم‌های وایس می‌توان به فیلم  The Shape of Things (شکل اشیاء)، فیلم Constantine (کنستانتین)، فیلم Enemy at the Gates (دشمن پشت دروازه‌ها)، فیلم The Fountain (چشمه)، فیلم The Lovely Bones (استخوان‌های دوست‌داشتنی)، فیلم The Lobster (خرچنگ)، فیلم Disobedience (نافرمانی)،‌ فیلم The Bourne Legacy (میراث بورن) و فیلم The Favourite (سوگلی) اشاره کرد که آخرین نقش‌آفرینی وی مربوط‌به این فیلم تحسین‌‌شده می‌شود. وی در فیلم یورگوس لانتیموس، کارگردان فیلم My Best Friend (بهترین دوست من)، فیلم Dogtooth (دندان نیش)، فیلم The Killing of a Sacred Deer (کشتن گوزن مقدس) و فیلم The Lobster، نقش شخصیت سارا چرچیل را بر عهده داشت و با بازیگرانی چون الیویا کلمن در نقش ملکه آن یا آن استوارت، اِما استون در نقش ابیگیل مَسَم یا بارونس مسم، نیکلاس هولت در نقش رابرت هارلی، جو آلوین در نقش ساموئل مسم و اولین بارون مسم، مارک گیتیس در نقش جان چرچیل و اولین دوک مارلبرو، جیمز اسمیت در نقش سیدنی گودالفین و اولین کنت گودالفین و جنی رینزفورد همبازی بود؛ این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۵ میلیون دلاری، فروشی ۹۶ میلیون دلاری در گیشه داشت.

وایس یکی از بازیگران فیلم Black Widow (بلک ویدو) خواهد بود و کیت شورتلند، کارگردان فیلم Somersault (پشتک)، کارگردانی فیلم «بلک ویدو» را براساس فیلمنامه‌ای از جک شفر و ند بنسون، بر عهده خواهد داشت. همچنین اسکارلت جوهانسون قرار است بار دیگر نقش ناتاشا رومانوف را در این فیلم بازی کند. اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف (بلک ویدو)، دیوید هاربر در نقش الکسی شوتساکف (رد گاردین)، ریچل وایس در نقش ملینا (آیرون میدن)، فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا، او.تی. فاگبنلی در نقش ریک میسون و ری وینستون، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Widow حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت؛ بااین حال، بازیگر نقش تسک مستر هنوز معرفی نشده است. فیلم Black Widow در تاریخ ۱ می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط