پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهاخبارشهاب حسینی ادا و اصول بعضی سلبریتی‌ها را ندارد/ تقلید نکردم، فیلم...

شهاب حسینی ادا و اصول بعضی سلبریتی‌ها را ندارد/ تقلید نکردم، فیلم خودم را ساختم

اخبار هنری: «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی یکی از فیلم‌های جدیدی است که به تازگی اکران شده و در گیشه از استقبال خوبی برخوردار است. روزنامه هفت صبح به بهانه اکران این فیلم و موفقیت آن در گیشه، درباره حضور شهاب حسینی، دلیل تغییر نام این فیلم و برخی شباهت‌های آن با «همه می‌دانند»، گفتگویی با امیرحسین ترابی انجام داده، که بخش‌هایی از آن را در ادامه خواهید خواند.

ترابی در گفتگو با هفت صبح درباره تغییر اسم فیلم که به دستور ارشاد صورت گرفته، بیان کرد: «گفتند اسم خارجی نباید استفاده شود. همین الان قبل و بعداز ما یکسری فیلم اکران شده که همه‌شان اسم‌های خارجی دارند. بعد از ما چند فیلم با اسم خارجی پروانه گرفتند، نمی‌دانم چرا ما قربانی این تصمیم شدیم. اسم «هزارتو» هم خیلی خوب است اما مشکل من این بود که با نام «لابیرنت» شناخته شده بود. برای نام «لابیرنت»، برند سازی شده بود و در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم با این اسم نمایش داده شده بود. الان هم در جشنواره‌های جهانی، با نام «لابیرنت» حضور دارد.»

اما یکی از دلایل موفقیت این فیلم، بازی متفاوت شهاب حسینی است. او درباره نحوه انتخاب و همکاری حسینی برای بازی در «هزارتو»، توضیح داد: «شهاب حسینی از همان اول، انتخاب من بود. یک رفاقت 20 ساله با او دارم. به او زنگ زدم و گفتم فیلمنامه‌ای دارم که می‌خواهم آن را بسازم. شهاب گفت من واقعا گرفتارم؛ الان سر شهرزادم و از آن طرف هم برای کار سعید روستایی قرارداد دارم و گرفتار پیش تولید هستم و وقت ندارم. گفتم نمی‌خواهم بازی کنی؛ می‌خواهم فقط فیلمنامه را بخوانی و پیشنهاد بدهی، چه کسی برای این نقش بهتر است؛ قبول کرد. صبح روز بعد، ساعت هشت زنگ زد و گفت فیلمنامه را باز کرده و تا تهش را خوانده. گفت به این نتیجه رسیده که نقش امیرعلی را خودش بازی کند. خیلی خوشحال شدم. از یک جایی به بعد قضیه همکاری شهاب و روستایی متوقف شد و ما برای پایان خرداد فیلمبرداری را شروع کردیم و یک ماه طول کشید. شهاب حسینی خیلی وارسته است و خیلی از ادا و اصول‌هایی که بعضی سلبریتی‌ها دارند، اصلا در وجودش نیست. توان انجام دادنش را ندارد.»

شاید یکی از سوال‌هایی که حین تماشای «هزارتو» به نظر مخاطب برسد، شباهت این فیلم به «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی است، ترابی در این باره می‌گوید: «واقعیتش این است که ما فیلمنامه را قبل از اینکه اصغر فرهادی «همه می‌دانند» را بسازد، نوشته بودیم. قبل از «همه می‌دانند» ما دوبار پروانه ساخت گرفتیم و اما خب موفق به تولید نشدیم. اگر اشتباه نکنم در مرحله پیش تولید فیلم بودیم که «همه می‌دانند» برای اولین بار در جشنواره کن نمایش داده شد. حالا شاید موضوع این دو فیلم واحد باشد اما به هر حال شاید صد تا فیلم دیگر هم در دنیا با همین موضوع ساخته شود.»

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط