جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارمروری بر 10 فیلم سال 2019 که بزودی فراموش خواهند شد

مروری بر 10 فیلم سال 2019 که بزودی فراموش خواهند شد

اخبار هنری : با توجه به این که بازار فیلم هر روز بیشتر و بیشتر شلوغ می شود، اجتناب ناپذیر است که برخی از پروژه ها خیلی زود فراموش شوند. گاهی اوقات این اتفاق می افتد که در کنار آثار ضعیف برخی از فیلم های قابل نیز به علت بازاریابی بد و فروش ناچیز در گیشه خیلی سریع به دست فراموشی سپرده می شوند. بعضی اوقات به علت حجم زیاد اکران ها و شلوغی گیشه برخی از آثار درخشان نیز متاسفانه قربانی می شوند و مدتی بعد نیز فراموش خواهند شد. سال های اخیر شبکه نتفلیکس نیز در کنار اکران های سینمایی آثار خود را به شیوه اینترنتی در اختیار کاربران قرار می دهد و این خود فضای آثار سینمایی را شلوغ تر و حتی گاهی به شکلی بد رقابتی تر می کند. از عواقب وحشتناک بمب های باکس آفیس شکست آثار اکرانی همزمان با آن است که زیاد دیده ایم، اما در این مطلب قصد داریم آثار با قابلیت فراموشی فراوان تا اینجای ۲۰۱۹ را بررسی کنیم.

Pet Sematary

در حالی که خیلی ها سال ۲۰۱۹ را سال درخشانی برای اقتباس های سینمایی از آثار استفن کینگ می دانستند، ولی یک اقتباس همه چیز را خراب کرد و آن فیلمی نیست جز غبرستان حیوانات خانگی که واقعا اثر معمولی و حتی گاهی مایل به سطحی بود. تریلر فیلم در زمان انتشار فیلمی خشن و تاریک را نوید می داد، اما با نمایش فیلم متوجه شدیم این اثر تغییرات قابل توجهی به رمان و فیلم اصلی که در سال ۱۹۸۹ نمایش داده شده، اضافه کرده است. همین موضوع باعث شد خیلی ها انتظاراتشان از این اثر برآورده نشود. با نگاهی به نظرات منتقدان متوجه می شویم این فیلم نه در لیست آثار تاپ ژانر وحشت ۲۰۱۹ قرار می گیرد و نه در لیست بی پایان اقتباس های بد کتاب های کینگ. در نتیجه تعجبی ندارد که این فیلم خیلی زود از ذهن بینندگان پاک شود. همچنین این اثر فروش خوبی را نیز تجربه نکرد و در سراسر جهان به فروشی ۱۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

The Lego Movie 2: The Second Part

بعد از نمایش موفق فیلم اول لگو به نظر غیر ممکن می آمد که دنباله آن به این دست آثاری به پیوندد که خیلی سریع به دست فراموشی سپرده شوند. فیلم اول لگو واقعا فوق العاده بود و با موفقیتی در سطح جهان توانست به فروش نیم میلیارد دلاری برسد. اما قسمت دوم با وجود سرگرمی و خوب بودن جنس کارش در یک جا درجا زده بود و آن تکرار غلیذ تر قسمت اول بود، یعنی عدم نوآوری در قصه فیلم. اشتباه سازندگان لگو آن بود که بعد از موفقیت فیلم اول دست به تولید بی وقفه آثار لگویی کم کیفت تر از جمله لگو بتمن و لگو نینجاگو در فاصله ای کوتاه زدند که هر دو فیلم موفقیت نه چندان خوبی را در گیشه کسب کردند. همین موضوع باعث ریزش مخاطب این جنس آثار شد، و نتیجه شکست قسمت دوم فیلم لگو در پیش مردم و تقریبا در گیشه شد. هرچند این فیلم اثر بدی نیست ولی گاهی اشتباهات یک فرنچایز را دچار شکست و فراموشی می کند.

Missing Link

فیلم دیگری که در سال جاری دچار یک کم توجه ای خاص شد و به نوعی در گیشه تحت فشار قرار گرفت، فیلم لینک گمشده اثر کمپانی لایکا بود. به نظر هیچکس منکر محتویات فنی عالی این اثر نیست و نمی توان کیفیت تولید عالی این انیمیشن را نادیده گرفت. لینک گمشده جدیدترین اثر استودیو لایکاست که به ساخت آثار زیبای استاپ موشن معروف است. این اثر به فروش ۲۵ میلیونی از بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری خودش دست یافت که یک شکست مطلق است. کارشناسان مهم ترین عامل شکست و فراموش شدن این انیمیشن را مربوط شرکت پخش کننده آن یعنی آناپورنا پیکچرز می دانند که مدیریت و زمان بدی را برای اکران اثر اعمال کردند. البته خود فیلم لینک گمشده نیز در بخش داستانی دارای ضعف های بزرگی است که در آثار دیگر کمپانی لایکا یعنی کورولاین و کوبو وجود نداشت. در مجموع آثار لایکا هرگز سود آور نبوده اند، و تنها باید گفت این شرکت به لطف صاحب ثروتمندش که یکی از بنیان گذاران شرکت Nike است زنده مانده است.

Dumbo

در حالی دیزنی با بازسازی های لایو اکشن و آثار ابرقهرمانی پول پارو می کند که گوشه کنار فیلم های شکست خورده و فراموش شونده ای نیز اکران می کند، از جمله آن ها دامبو است. فیلم لایو اکشن دامبو قرار بود مانند شیر شاه و علاءالدین دیگر آثار لایو اکشن دیزنی در ۲۰۱۹ که شانس میلیاردی شدن دارند تبدیل به یک پیروزی شود، ولی تنها با فروش ۳۵۰ میلیونی روبرو شد و عدم استقبال تماشاگران را تجربه کرد. دامبو تیم برتون به هیچ وجه خواص فانتزی و کلاسیک اثر انیمیشنی دیزنی را ندارد و همین کافی است تا به یک اثر فراموش شده تبدیل شود. دامبو یک شکست کامل برای دیزنی و بازسازی های لایو اکشنش به حساب می آید.

Dark Phoenix

فیلم Dark Phoenix در موقعیت عجیب و غریبی است که نه تنها تماشاگران دوست دارند آن را فراموش کنند بلکه استودیو سازنده نیز واقعا میخواهد این افتضاح به بار آمده را فراموش کند. با اعلامی اولیه از X-Men MCU در San Diego Comic Con باید انتظار یک راه اندازی مجدد را تا چند سال آینده داشته باشیم، ولی واقعیت فعلی این گونه است که مردان ایکس با ققنوس سیاه در فاکس به معنی واقعی کلمه مرده است. شنیده ها حاکی از این بود که خود فاکس امیدی به این اثر نداشته است و این که چرا از ابتدا این فیلم این گونه تولید شده مورد اصلی سوال خیلی از کارشناسان است. فیلم مورد نظر با بودجه ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار توانسته به فروش ۲۵۰ میلیون دلار دست پیدا کند که آبرو ریزی خجالت آوری است. از نقد ها تا نظرات عامه مردم پیرامون این فیلم همه خبر افتضاح بودن این اثر را می دهند و فراموشی چنین کاری تعجبی نخواهد داشت.

Shazam

غمناک، اما درست! در حالی خیلی ها شزم را در حکم یک هوای تازه برای DCEU می دانستند اما این فیلم در کنار نکات خوب کمیک بوکی خود دارای نکات منفی فراوانی نیز بود. در حالی که فیلم با تمام ضعف هایش سرگرم کننده بود ولی همه این سرگرمی بعد از یک بار تماشا به دست فراموشی سپرده می شود. این فیلم در گیشه نیز یک تجربه شیرین را به خود ندید و نتوانست مردم و مخاطب فراوانی را به سینما بیاورد. هرچند فیلم به خاطر بودجه متعادل اش یک شکست تجاری محسوب نمی شود، اما انتظارات به مراتب از این اثر ابرقهرمانی دی سی به مراتب بیشتر بود. شاید تنها نکته مثبت شزم بودجه کم آن بوده باشد، و همین دلیلی برای یک دنباله در آینده برای این اثر باشد. اما فیلم فعلی با شرایطی که در اکران و بین مردم داشت به نظر نمی تواند اثر ماندگاری باشد و احتمالا بعد از مدتی از ذهن ها پاک خواهد شد.

Triple Frontier

یک عادت بد نتفلیکس پول زیاد خرج کردن برای هر اثری است که حتی نمی توان اطمینان کرد که موفق می شود یا نه. بر همین منظور با خرج بودجه ۱۱۵ میلیون دلاری برای فیلم Triple Frontier خیلی ها انتظار یک اثر اکشن بلاکباستری را داشتند که همچون بمب صدا کند. هرچند به گفته نتفلیکس این فیلم در ماه اول نمایشش ۵۲ میلیون بار مشاهده شده است ولی عدم شفاف سازی آمار از جانب نتفلیکس باعث ایجاد این تفکر می شود که کاسه ای زیر نیم کاسه باشد. هرچند جدای از این ها خود فیلم نیز با این بودجه و تیم بازیگری خیلی آش دهان سوزی نبود. فیلم نقد های متعادل و متفاوتی را دریافت کرد و از منظر بعضی اثر یک کار تمیز بود و از دید برخی دیگر یک اثر معمولی کسل کننده و گیج کننده به حساب می آمد. به نظر می رسد خیلی ها این فیلم را دانلود یا دریافت کرده اند اما در آرشیو شان کماکان خاک می خورد و خیلی سریع فراموش می شود.

Hellboy

شاید چیز خوبی باشد که دست جمعی این اثر را فراموش کنیم. پسر جهنمی یک فیلم وحشتناک بد بود، همان طور که تریلر آن وحشتناک تر بد بود و میراث آن وحشتناک تر از هر چیزی است. پسر جهنمی یک جنایت فیلم سازی در سطح بلاکباستر های ۲۰۱۹ محسوب می شود. اگر لقب خطا کار ترین اثر سال را نیز به آن دهیم، بد نگفته ایم. فیلم مذکور در تمام بخش هایش دچار ایراد های درشت و ناجور است. اگر درجه فیلم R نبود و یا دیوید هاربر نیز در نقش پسر جهنمی نبود هیچ وقت به سراغ فیلم برای نوشتن هم نمی رفتم. این اثر با بودجه ۵۰ میلیون دلاری توانست در گیشه شکست قابل توجه ای را درک کند و به فروش ۴۰ میلیون دلاری رسید. همچنین فیلم نمره ۱۸ از ۱۰۰ را از سایت Rotten Tomatoes دریافت نمود که خجالت آور است.

Velvet Buzzsaw

شاید برای شما سوال پیش بیاید که اصلا Velvet Buzzsaw (اره مخملی برقی) چیست؟ Velvet Buzzsaw یکی از نخستین آثار سینمایی فستیوال Netflix از سال ۲۰۱۹ است که دارای یک بازیگر استادانه به نام جیک جیلینهال نیز بود. کارگردان این فیلم Dan Gilroy شناخته شده است. همکاری قبلی این کارگردان با جیلینهال یعنی Nightcrawler نام او را بر سر زبان ها انداخت. اره مخملی برقی یکی از مورد انتظار ترین آثار نتفلیکس در ۲۰۱۹ بود، ولی بعد از نمایشش به یکی از گیج کننده ترین و از دست رفته ترین آثار سالیان اخیر نتفلیکس تبدیل شد. این اثر یک فیلم عجیب و غریب است که جهان منتقدان هنر را به نمایش می گذارد و فیلم یک کار ساده فهم برای هر توده ای نیست، به گونه ای که خودش نفهمیده چه بوده و یا می خواسته چه باشد. هر چند محدود منتقدانی از فیلم خوششان آمد، ولی مردم و مخاطبان اثر را خیلی ساده به دست فراموشی سپرده اند.

Cold Pursuit

هرچند این فیلم در سبک خودش واقعا لذت بخش و نسبتا منحصر به فرد بود، ولی زمان بد نمایش و سردی فصل بد گیشه موجب شد فیلم به اثری فراموش شدنی و نادیده گرفته بدل شود. تعقیب سرد یکی دیگر از آثار انتقامی و هیجانی مخصوص لیام نیسون است. این فیلم بازسازی هوشمندی از یک فیلم نروژی است که در سال ۲۰۱۴ تولید شده بود. با وجود عدم موفقیت فیلم در گیشه خیلی ها شاید سمت این اثر نیایند، اما دیدن این فیلم واقعا شما را سرگرم خواهد کرد. با توجه به بودجه ۶۰ میلیونی فیلم انتظار می رفت اثر در گیشه به یک نتیجه خوب دست پیدا کند، اما این مهم رخ نداد. شاید به توان گفت مردم از دیدن لیام نیسون خسته شده اند و به همین دلیل به دنبال فراموشی چنین اثری هستند. در مجموع این فیلم کار جسورانه و جاه طلبانه ای است که سزاوار توجه شماست.

 

منبع : آریامووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط