پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارشیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات در قوانین اسکار 2021 شد

شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات در قوانین اسکار 2021 شد

اخبار هنری : به‌تازگی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک از تغییرات قوانین اسکار 2021 به علت شیوع ویروس کرونا و تغییری در یکی از بخش‌های جوایز آن خبر داده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نود و سومین دوره از مراسم سالانه‌ی اسکار قرار است با تغییرات بی‌سابقه‌ای در طول تاریخ برگزاری آن مواجه شود. شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان روی زندگی تمامی مردم تاثیر زیادی گذاشته و صنعت سینما نیز از گزند این ویروس شوم و مرگبار در امان نبوده است. حال پس از صحبت‌ها و شایعات فراوان سرانجام آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اعلام کرد که اسکار 2021 قرار است با چند تغییر برگزار شود که بخشی از آن به علت شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص سینما در سال ۲۰۲۰ بوده است. طبق این اعلامیه، فیلم‌هایی که در ابتدا از پلتفرم دیجیتالی (VOD) و از سرویس‌های استریم منتشر می‌شوند، تا زمانی که برای نمایش در یک زمان از سال در سالن‌های سینما برنامه داشته باشند، واجد شرایط حضور در مراسم اسکار خواهند بود.

این بدان معناست انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترول‌ها) که اخیرا در پلتفرم دیجیتالی منتشر شده، واجد شرایط حضور در مراسم اسکار 2021 است، اما فیلم Bad Education (آموزش بد) با بازی هیو جکمن که نقدهای مثبتی هم دریافت کرده و از شبکه HBO منتشر شده، واجد شرایط حضور در مراسم اسکار نیست؛ چرا که هیچ برنامه‌ای از ابتدا برای نمایش فیلم در سینماها وجود نداشته است. تمامی این عناوین استریم/VOD باید در عرض ۶۰ روز از اولین پخش غیر اکران در سینما خود از طریق سرویس پخش مستقیم اعضای آکادمی در اختیار اعضای آن قرار بگیرد. پس از بازگشایی سینماها، همه این فیلم‌ها برای واجد شرایط بودن باید ۷ روز در سینماها نمایش داده شوند و برای آن برنامه داشته باشند. همچنین در بخشی دیگر آکادمی اسکار اعلام کرد که دو بخش بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا در مراسم سال ۲۰۲۱ به یک بخش صدا تبدیل خواهند شد که این بخش هم تدوینگران صدا و هم کسانی که صدای یک فیلم را میکس می‌کنند، را به رسمیت خواهد شناخت.

این موضوع باعث می‌شود تا تعداد دسته‌های جوایز از ۲۴ به ۲۳ کاهش یابد. اگرچه بسیاری از این تصمیم ناراحت و عصبانی هستند، اما این تصمیم کمی منطقی به‌نظر می‌رسد. بسیاری از مردم در واقع تفاوت این دو شاخه را نمی‌دانند که حتی این موضوع شامل رای دهندگان اسکار نیز می‌شود و بسیار اتفاق افتاده که یک فیلم هر دو جایزه را ببرد. بااین‌حال، این اتفاق حداقل در مراسم سال ۲۰۲۰ رخ نداد و فیلم 1917 و فیلم Ford v Ferrari جوایز را تقسیم کردند. همچنین آکادمی برای اولین‌بار اجازه داده تا همه اعضا برای انتخاب نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی نیز شرکت کنند. پیش از این اعضای آکادمی فقط می‌توانستند از بین ۵ فیلمی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده، یک فیلم را به‌عنوان برنده انتخاب کنند. در گذشته یک کمیته وجود داشت که اعضا باید ثابت کنند که همه عناوین بین‌المللی را تماشا کرده بودند.

با توجه به همه‌گیری جهانی کرونا و تعطیلی سینماها، بنابراین آکادمی در حال حاضر با کمیسیون‌های فیلم‌های هر کشور در خارج از آمریکا در حال گفتگو و اصلاح قوانین است و پیش‌بینی می‌شود که این فیلم‌ها در سالن نمایش آکادمی برای اعضا نمایش داده شود. همچنین اسکار 2021 آخرین سالی است که نسخه DVD و اسکرینر فیزیکی فیلم‌ها را در اختیار اعضای خود قرار خواهد دهد؛ چرا که آکادمی تصمیم گرفته تا از نسخه دیجیتالی روی پلتفرم خود برای نمایش فیلم‌ها به اعضا و رای‌دهندگان استفاده کند و حتی رای دهندگان قدیمی‌تر نیز باید خود را با فناوری جدید انطباق دهند. همچنین در بخش جوایز موسیقی اورجینال، آکادمی رای داده که حداقل ۶۰ درصد موسیقی یک فیلم باید اورجینال باشد و همچنین اگر فیلم دنباله یا از یک مجموعه دیگر باشد، نیاز به ۸۰ درصد موسیقی اورجینال دارد.

نود و سومین دوره مراسم اسکار قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) برگزار شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط