شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبارصنوف سینمایی خواستار تعطیلی پروژه‌‌های تلویزیونی و سینمایی شدند

صنوف سینمایی خواستار تعطیلی پروژه‌‌های تلویزیونی و سینمایی شدند

اخبار هنری : با توجه به این‌‌که کلیه‌‌ی فعالیت‌‌های هنری و سینمایی در ابلاغیه‌‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده است، اما پروژه‌‌های سینمایی و تلویزیونی همچنان در حال انجام فعالیت هستند.
به همین دلیل صنوف سینمایی، با امضای نامه‌‌ای مشترک از هیئت مدیره‌‌ی خانه‌‌ی سینما درخواست کردند تا کلیه‌‌ی پروژه‌‌های سینمایی و تلویزیونی به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شوند. این نامه که به امضای 23 صنف خانه‌‌ی سینما رسیده است، خطاب به همایون اسعدیان، رئیس هیئت مدیره‌‌ی خانه‌‌ی سینما نوشته شده است.
در بخشی از این نامه آمده است:
«اکنون که هجوم گسترده و فزاینده بیماری کرونا، عموم مردم این سرزمین را مورد تهدید جدی قرار داده است و احتمال سرایت و پراکندگی آن در تمامی اجتماعات به شدت بالاست، ضمن حمایت از پیشنهاد خانه سینما و قدردانی از همراهی گروهی از تهیه‌کنندگان محترم با پیشنهاد تعطیلی موقت پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید، با توجه به عدم توجه تعدادی از پروژه‌ها و مبادرت آنها به ادامه فیلمبرداری، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از اشاعه این بیماری و حفظ سلامتی دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون، تمهیدات و اقدامات مؤثرتر در جهت اجرایی شدن این درخواست به کار گرفته شود».
در ادامه این متن آمده است: «در این راستا پیشنهاد می‌شود جهت توقف سریع فیلمبرداری تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی قبل از هر اتفاق ناخوشایندی در اسرع وقت هماهنگی لازم با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (به عنوان تنها مرجع تصمیم‌گیرنده) صورت گرفته و پیگیری مداوم نسبت آن ستاد انجام پذیرد».
گفتنی است این نامه به امضای 23 صنف سینمایی شامل انجمن طراحان فیلم، انجمن بازیگران، کانون کارگردانان، انجمن صنفی برنامه‌‌ریزان و دستیاران کارگردانان، انجمن مدیران تولید، انجمن عکاسان، انجمن صدا، انجمن مدیران تدارکات، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار، انجمن بازیگران و بدلکاران، انجمن جلوه‌‌های ویژه، انجمن منشیان صحنه، انجمن فیلمبرداران، انجمن لابراتوار فیلم، انجمن مدرسان سینما، انجمن تهیه‌‌کنندگان سینمای مستند، انجمن فیلم‌‌نامه‌‌نویسان، انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی، انجمن کارگردانان سینمای مستند، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، انجمن جلوه‌‌های بصری و انجمن تبلیغات سینمای ایران رسیده است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط