پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارغم‌انگیزترین پایان‌بندی فیلم‌های مطرح تاریخ سینما

غم‌انگیزترین پایان‌بندی فیلم‌های مطرح تاریخ سینما

برترین فیلم‌هایی که با وجود دلخراش بودن، اما پایانی راضی کننده دارند را معرفی می‌کنیم.

شاید خلق یک پایان راضی کننده، مهم‌ترین قسمت فیلم فیلمسازی باشد. ممکن است شاهد یک فیلم فوق‌العاده باشیم، اما یک پایان نامناسب و یک اشتباه باعث می‌شود مخاطب از این فیلم متنفر شود و سال‌های بعد نیز آن را به سخره بگیرد.

همه دوست دارند فیلمی که می‌بینند چه به صورت جسمی و چه به صورت روحی آن ها را خوشحال کند. خلق یک پایان راضی کننده و در عین حال دلخراش و غم انگیز بدون شک یکی از سخت‌ترین پایان‌ بندی‌ها در سینماست چرا که هم باید مراقب داستان و هم باید مراقب مخاطبان باشد. چهار فیلم‌ که این کار راه به خوبی انجام داده‌اند در ادامه معرفی می‌کنیم.

روشنایی‌های شهر

این فیلم یکی از بهترین کمدی‌های چارلی چاپلین است. در این فیلم چارلی با زنی گل فروش که نابیناست آشنا می‌شود. این زن نابینا فکر می‌کند که او ثروتمند است و چاپلین هم از این قضیه احساس رضایت می‌کند.

او به طور موازی با یک فرد ثروتمند دیگر که قصد خودکشی دارد آشنا می‌شود و با کمک پول‌های او به گل فروش نابینا کمک می‌کند تا او بتواند بینایی خود را به دست بیاورد. اما در پایان اتفاقی غیر منتظره می‌افتد. اگر هنوز این فیلم را ندیده اید، یک تجربه کلاسیک را از دست داده اید که تکرار ناپذیر است.

زندگی زیباست

برنده شدن در یک بازی کودکانه و ترکیب با ترس‌های بزرگسالان، طنز زیبا و مهیجی را ساخته که حتی خود چارلی چاپلین هم آن را تحسین خواهد کرد. این فیلم که جایزه اسکار را تصاحب کرده توسط روبرتو بنینی ساخته شده و خودش نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کند.

بعد از آنکه تمام خانواده او به اسارت نازی‌ها در آمدند و به اردوگاه کار اجباری منتقل شدند او تصمیم می‌گیرد این داستان غم انگیز را به صورت یک بازی برای فرزند خود نشان دهد. تعجب و خوش حالی کودک و آرامش مادرش در پایان فیلم یکی از بهترین پایان‌های سینمای مدرن است که همزمان شما را شاداب و گریان می‌کند.

آخرین گشت

اگر تنها سه دقیقه آخر فیلم سینمایی «آخرین گشت» را ببینید تصور می‌کنید که این درام پلیسی با خوشی به پایان خواهد رسید. داستان دو مامور به نام‌های تیلور زاوالاست که وظیفه آن‌ها گشت زنی و مبارزه با کارتل‌ها است.

اما آن‌ها در یکی از ماموریت هایشان توسط خلافکارها به کمین می خورند و علیرغم شجاعت آن‌ها تیلور به شدت زخمی می‌شود و همکار او زاوالا هم کشته می‌شود. تیلور بعد از مرگ همکارش به شدت آسیب می‌بیند و بازی فوق العاده جیک جیلنهال در پایان فیلم بسیار دلهره آور و دل عین حال دلچسب است.

انتقام جویان: جنگ ابدیت

زمانی که شخصیت منفی تانوس در سال ۲۰۱۲ ظاهر شد، همه طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی منتظر تقابل او و انتقامجویان بودند. سرانجام شش سال بعد در فیلم «جنگ ابدیت»، تانوس به سنگ‌های ابدیت دست پیدا می‌کند و ابرقهرمان‌های جهان مغلوب او می‌شوند.

اما خلاف تمامی فیلم‌های ابرقهرمانی در نهایت همه چیز خلاف انتظار مخاطب به پایان رسید و تانوس در نهایت توانست نیمی از جمعیت جهان و نیمی از ابرقهرمان‌ها را نابود کند. صحنه مرگ پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی در پایان فیلم شاید احساسی‌ترین صحنه در فیلم‌های مارول بود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط